Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امیر مسعود جلالی مدیر کل دفتر حفاظت سازمان جنگل ها از راه اندازی شبکه بی سیم رادیویی در منابع طبیعی ۴ استان های تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی خبر داد و گفت: وجود بی سیم و برقراری ارتباط رادیویی برای پیشگیری از تخریب اراضی ملی، قاچاق چوب و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع امری لازم و ضروری است و هدف سازمان جنگل‌ها این است که تا پایان سال این ارتباط رادیویی را در تمامی استان‌های کشور گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سازمان جنگل‌ها بخش قابل توجهی از ادوات مربوط به شبکه بی سیم رادیویی را خریداری و در بیش از نیمی از استان‌های کشور ۳۰ تا ۴۰ درصد کارهای مقدماتی آن را انجام داده است.

 جلالی ادامه داد: در مقاطعی در دهه ۷۰ از شبکه رادیویی بی سیم به شکل آنالوگ در منابع طبیعی استفاده می‌شد، اما این سیستم کارایی لازم را نداشته است اما آنچه الان سازمان جنگل‌ها به دنبال آن است شبکه بی سیم دیجیتالی است که کیفیت صدا و صوت در آن بسیار بالاست و علاوه بر آن سازمان می‌تواند با سیستم دیجیتالی کلیه اقدامات حفاظتی مربوطه را از ستاد پایش و رصد کند.

به گفته این مقام مسئول، یکی از قابلیت بی سیم دیجیتالی این است که خودروها و افرادی که دارای بی سیم هستند از طریق جی پی اس ردیابی شده و در مواقع بروز اتفاق مورد حمایت نیروهای امدادی قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت درباره دیگر قابلیت شبکه بی سیم دیجیتال گفت: این شبکه قادر است اطلاعات و تصاویر دریافتی را به شبکه امن سازمان منتقل کرده و سازمان می‌تواند صوت و تصویر را از دوربین‌های نصب شده دریافت کند.

جلالی در پایان تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها تاکنون رایزنی‌های زیادی را برای راه اندازی شبکه رادیویی بی سیم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داده است و امسال مصمم است برای ارتقای ضریب حفاظتی و کنترل عوامل تخریب و مدیریت بهتر بر عرصه‌ها، بهره برداری از این شبکه را در منابع طبیعی سراسر کشور گسترش دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی سازمان جنگل ها قاچاق چوب منابع طبیعی سازمان جنگل ها شبکه بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه