Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:38:36 GMT

کمبود واکسن کرونا در کرمان نداریم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۶۰۹

کمبود واکسن کرونا در کرمان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی‌وند ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان کرمان با ابراز خشنودی از سیر نزولی کرونا در استان کرمان گفت: از همه مسئولانی که کمک کردند تا از این پیک سنگین و طولانی عبور کنیم، تشکر می‌کنم و اکنون باید دقت بیشتری را به کار بگیریم تا این روند نزولی را حفظ کنیم.

زینی وند اظهار کرد: اکنون که زمانی برای تنفس ایجاد شده است، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرمانداران امکانات خودشان را مورد بازبینی قرار دهند تا اگر کمبودی وجود دارد آن را سریع برطرف کنند و هیچ‌گونه تزلزلی نباید وجود داشته باشد، هرگونه کوتاهی در این امر پذیرفته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از عاملان تسریع در روند واکسیناسیون گفت: اکنون هیچ‌گونه کمبودی در رابطه با واکسن و مراکز تجمیعی نداریم و همه افرادی که تاکنون واکسن خود را دریافت نکرده‌اند هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

استاندار کرمان برای تشویق مردم برای تزریق واکسن تصریح کرد: ائمه جمعه از تریبون‌های خودشان مردم را برای دریافت واکسن کرونا ترغیب کنند تا جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

زینی وند ادامه داد: احتمالاً در آینده نه چندان دور طبق اعلام وزارت بهداشت ارائه برخی خدمات با ارائه کارت واکسن انجام خواهد شد و برای اینکه مردم به مشکلی برنخورند هرچه زودتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه کارمندان باید واکسن خود را دریافت کرده باشند چون همه شرایط سنی را دارند و همچنین باید پروتکل‌های بهداشتی را هم سختگیرانه رعایت کنند.

استاندار کرمان در رابطه با بازگشایی مدارس گفت: آموزش‌های مجازی طبق روال گذشته در موعد مقرر خودش آغاز خواهد شد ولی بازگشایی‌ها و حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس با تدبیر و به تدریج انجام خواهد شد.

زینی وند افزود: والدین دانش آموزان و رانندگان سرویس مدارس برای دریافت واکسن خودشان اقدام کنند و دیگر هیچ نگرانی بابت بازگشایی مدارس نداشته باشند.

وی در رابطه با مراسم اربعین در استان کرمان تشریح کرد: فرمانداران باید تدابیر لازم برای کنترل تجمعات خارج از چارچوب را داشته باشند و اگر لازم شد از نیروی انتظامی کمک بگیرند.

استاندار کرمان همچنین گفت: مراسم اربعین مانند مراسم‌های دهه اول محرم و رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، پیشنهاد من این است که پیاده روی‌ها اصلاً برگزار نشوند.

زینی‌وند با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم و عادی انگاری تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود مخصوصاً استفاده از ماسک در ادارات و دستگاه‌های دولتی اجباری شود حتی اگر همه افراد واکسن زده بودند.

کد خبر 5307586

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان علی زینی وند اربعین حسینی ویروس کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس اردبیل واکسیناسیون کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه سیستان و بلوچستان واکسیناسیون ایلام پروتکل های بهداشتی زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد

مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی با حضور معاون اول و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس با حضور محمد مخبر؛ معاون اول رئیس جمهور، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت رهپویان فناور صادق است که در سال 1398 با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود 1500 متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه‌شنبه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ مجوزهای لازم وارد بازار شود.

پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم‌آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در شرکت رهپویان فناور صادق از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در راستای حمایت از استارتاپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت‌کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از 150 مرکز پزشکی در داخل کشور به کشورهای آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد