Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:44:27 GMT

نشست رئیس کمیته صلیب سرخ با روسای هلال احمر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۹۴۹

نشست رئیس کمیته صلیب سرخ با روسای هلال احمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه مشترک رؤسای جمعیت‌های ملی هلال‌احمر با پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با موضوعیت افغانستان برگزار شد.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در این جلسه عنوان کرد: بزرگ‌ترین چالش امروز افغانستان، از بین رفتن زیرساخت‌ها به واسطه جنگ‌های ۴۰ سال اخیر است. فقر در افغانستان گسترش یافته و امروز مردم این کشور نیازمند کمک‌های بین المللی گسترده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا به‌زودی استمداد اضطراری برای کمک به افغانستان از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ منتشر خواهد شد.

مائورر در بازدید اضطراری از کشور افغانستان و شهرهای کابل، لشگرگاه و قندهار، با ملأ برادر از سران طالبان نیز دیدار کرده بود تا آخرین وضعیت افغانستان را بررسی کند که در جلسه مشترک با رؤسای جمعیت‌های ملی، علاوه بر بررسی آخرین تحولات و راه‌های امدادرسانی به کشور افغانستان، گزارشی از این سفر نیز ارائه شد.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز در این جلسه، گزارشی از عملکرد و برنامه هلال احمر ایران برای کمک به پناهندگان و آوارگان افغانستانی ارائه کرد.

لازم به ذکر است، رئیس جمعیت هلال احمر ایران با حضور میدانی در مرزهای کشور، مشکلات این عرصه را از نزدیک ارزیابی کرده بود.

هلال احمر ایران در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان به ارائه خدمات به پناهجویان اقدام کرده و در حوزه سلامت، بهداشت، تغذیه، اسکان اضطراری، حمایت‌های روانی و بازپیوند خانواده‌ها نیز اقدامات زیادی برای کمک به مردم افغانستان در دستور کار قرار داده است. خدمات اولیه به پناهجویان به صورت کامل ارائه شده و آنها مطابق برنامه ریزی انجام شده به کشور مبدا مراجعت داشتند. هلال احمر ایران به آن دسته از پناهجویان که به صورت غیرقانونی نیز وارد ایران شده بودند خدماتی ارائه داده و نیازهای درمانی آنها را برطرف کرد.

کد خبر 5307621

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کریم همتی کمیته بین المللی صلیب سرخ سیستان و بلوچستان افغانستان اربعین 1400 شورای شهر تهران قوه قضاییه شهرداری تهران اربعین حسینی پیش بینی وضعیت هوا وزارت کشور وزارت آموزش و پرورش ستاد مرکزی اربعین کیفیت هوای تهران بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان زندان ها ویروس کرونا بازگشایی مدارس هلال احمر ایران بین المللی صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین جزئیات امدادرسانی در استان‌های سیل زده کشور گفت: در پی اعلام قرمز هشدار سازمان هواشناسی کشور، هشت استان بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند و تا صبح امروز ۲۹ فروردین ماه، در ۴۷ منطقه عملیاتی، هزار و ۱۹۰ عملیات امداد و نجات،۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن صورت گرفته است.

وی با اشاره به یک عملیات مهم افزود: در ساعت ۳:۳۰ دقیقه امروز، در مسیر کنارک به نیک شهر، دو دستگاه اتوبوس گرفتار سیل شده بودند که ۴۳ نفر توسط امدادگران نجات پیدا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مجموع این سازمان با به کارگیری شش هزار نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۲۰۰ تیم در پنج استان سیل زده مشغول به امدادرسانی و کمک رسانی هستند. در حال حاضر ۲۵۰ خودروی لجستیکی و عملیاتی نیز در استان‌های سیل زده برای ارائه خدمت، به کار گرفته شده‌اند و آماده‌باش امدادگران همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۳۶۷ کیلوگرم نایلون،۶۶ تخته پتو، ۱۰۵، ۷۱ تخته موکت، ۳۴ بسته غذایی و ۲۰ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد. ۴۶تیم عملیاتی متشکل از ۲۳۲ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور داشته و به متأثرین امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از هموطنان عزیز خواست از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ
  • ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی استان‌های جنوبی کشور
  • نهاد‌های بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای مسلح
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش