Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - تاکنون یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۹۶ دز نوبت اول معادل ۶۲.۴ درصد از جمعیت هدف و ۷۷۷ هزار و ۴۹۴ دز نوبت دوم معادل ۲۵.۵ درصد از جمعیت هدف واکسن کرونا به مردم استان فارس تزریق شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، بررسی روند همه‌گیری در دو هفته اخیر نشان می‌دهد سیر نزولی پیک پنجم همچنان ادامه دارد و براساس آخرین رنگ‌بندی ثبت شده شهرستان‌ها استان فارس از حالت پرخطر خارج شده و جز 3 شهرستان جهرم، خفر و ممسنی دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد و نارنجی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هر چند بررسی‌ها نشان از نزولی شدن شیب ابتلا به کرونا و تثبیت آن می‌دهد اما نباید از گونه‌های جدید کرونا و هشدار بابت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غافل شد. در همین راستا مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره روند افزایشی موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در برخی شهرستان‌ها، خواستار بررسی سریع دلیل افزایش موارد از سوی تیم‌های نظارتی دانشگاه شد.

وی با تاکید بر تلاش برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه دستیابی به وضعیت مناسب کرونایی در استان را نیازمند مشارکت همگانی در این زمینه و پای‌بندی عمومی به رعایت بهداشت دانست.

لطفی همچنین بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با وجود سرعت گرفتن واکسیناسیون تاکید کرد. به گفته وی اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا بر اساس اولویت‌های سنی و شغلی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک اقدام مهم ملی است که نیازمند همراهی، همکاری و مشارکت تمام سازمان‌ها، نهادها و ادارات دولتی و خصوصی است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشبرد موفق برنامه واکسیناسیون و تلاش برای اجرای هرچه بهتر این برنامه ملی را در اولویت نخست کار روسای شبکه‌های بهداشت و درمان قرار داد. به گفته لطفی توسعه واکسیناسیون به عنوان راهکار مهم افزایش ایمنی جامعه در برابر این اپیدمی است بنابراین اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه ضرورت دارد. 

وی با اشاره به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون کرونا در استان ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد افزایش ایمنی جامعه در برابر این بیماری باشیم. لطفی همچنین لزوم مراجعه برای تزریق دز دوم واکسن در افرادی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، مهم خواند. 

در همین راستا عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از واکسینه شدن بیش از 60 درصد مردم استان فارس خبر داد. به گفته وی تاکنون یک میلیون و 908 هزار و 196 دز نوبت اول معادل 62.4 درصد از جمعیت هدف و 777 هزار و 494 دز نوبت دوم معادل 25.5 درصد از جمعیت هدف واکسن کرونا به مردم استان فارس تزریق شده است.

همتی همچنین از افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا در شیراز به 16 مرکز با راه‌اندازی 2مرکز جدید خبر داد و گفت: دو مرکز جدید سالن شهید بهشتی به نشانی بلوار قدوسی غربی، خیابان شهید محلاتی، دبیرستان شهید بهشتی فعالیتش را آغاز کرده و سالن ارتش به نشانی چهارراه باغ تخت، تالار سبوی عشق به مراکز تزریق واکسن در شیراز افزوده شده است. 

تعداد بیماران کرونایی در استان گلستان 75 درصد کاهش داشته استآخرین وضعیت کرونا در استان‌های کشور/ رنگ آبی به نقشه کرونایی کشور بازگشت + نمودارها2 میلیون و 100 هزار  دُز واکسن کرونا در استان خراسان رضوی تا امروز تزریق شده است / بستری 435 بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افرادی که در سامانه https://salamat.gov.ir/ نام نویسی کرده با مراجعه به این مراکز می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند. همچنین مراکز تزریق واکسن در سالن‌های حسینیه عاشقان ثارالله(ع)، غدیر و سرداران به صورت شبانه روزی و 24 ساعته و پایگاه خودرویی پارس و دراک از ساعت 7 صبح تا 22 شب فعال است.

با این وجود خواسته متولیان بهداشت و درمان استان  از مردم این است که کماکان اصول بهداشتی را رعایت کرده و حتی افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند نیز نسبت به استفاده از ماسک پای‌بندی جدی داشته باشند تا با افزایش ایمنی در سطح جامعه، از مواجهه با موج‌های جدید این بیماری پیشگیری کرده و شاهد ارتقای سلامت عمومی مردم استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز درصد از جمعیت هدف واکسن کرونا مردم استان شهرستان ها استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور

 

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های های پزشکی فارس اظهار کرد: با اعلام گزارش سقوط یک فرد در چاله آسانسور در خیابان حکیمی شیراز نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: بر اثر این حادثه مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور جان خود را از دست داد.

مرادیان تصریح کرد: برای امدادرسانی به فرد حادثه دیده یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳