Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای از توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی از انواع هندی، پاکستانی و تایلندی برای تنظیم بازار برنج خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:با توجه به خشکسالی‌های ناشی از کاهش نزولات آسمانی در سال زراعی جاری، میزان تولید برنج کشور ۱۸ و نیم درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر به منظور حمایت از کشاورزان شالیکار، دولت مکلف است نسبت به محدودیت واردات برنج در دوره زمانی خاصی اقدام کند. بر همین اساس پیش بینی‌های لازم برای جبران این کاهش تولید از محل موجودی ذخایر راهبردی کشور به عمل آمده است و در مرحله اول طرح توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی از انواع هندی، پاکستانی و تایلندی ابلاغ شد.

همچنین برای تداوم این طرح و افزایش این میزان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد؛ لذا به استحضار می‌رساند از ابتدای شهریور ماه تاکنون صرفاً ۴۳ هزار تن از این برنج دارای متقاضی بوده و واریز وجه کرده‌اند، که از این مقدار صرفاً ۳۰ هزار تن از انبارهای شرکت خارج و مابقی به مرور در حال خروج است.

بدین وسیله از تمامی شبکه‌های توزیع منتخب، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های کارگری، کارمندی و مصرف محلی دعوت می‌شود در صورت نیاز به برج وارداتی از طریق کارگروه‌های تنظیم بازار استانی، سازمان‌های جهاد کشاورزی و یا صنعت، معدن و تجارت استان اقدام لازم به عمل آمده و برنج مورد نیاز کشور را تأمین و توزیع کند.

همچنین از استانداران نیز تقاضا می‌شود در صورت نیاز به افزایش میزان تخصیصی استان مربوطه برای هریک از انواع برنج های فوق، مراتب را اعلام کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1556036

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برنج واردات برنج هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در اولین جلسه ۴ ساعته ستاد تنظیم بازار استان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات امام جواد (ع) برگزار شد، بیان کرد: ادارات کل تعزیرات وصمت باید فضای بازار دراین استان را برای گران فروشان ناامن نمایند.

وی اظهار داشت: سال گذشته بررسیدگی به معیشت مردم تاکید بسیاری داشتیم، و این مساله برای ما بسیار حائز اهمیت است و دراین رابطه با هیچ سودجویی تعارف نخواهیم داشت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه کالا‌های تنظیم بازارباید در ابتدا به دست کاسبان امین برسد، تاکید کرد: کالا‌هایی که جزء محصولات تتظیم بازار می‌باشند می‌بایست ابتدا در شبکه کاسبان امین توزیع شود.

وی تصریح کرد: توزیع محصولات مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باید به صورت گسترده‌تر صورت می‌گرفت؛ محصول تنظیم بازار باید به قیمت واقعی به دست مشتری برسد.

استاندار قم ضمن انتقاد از تعداد کم غرفه‌های توزیع میوه شب عید گفت: امسال ۱۱ غرفه برای توزیع میوه شب عید در نظر گرفته شد که بسیار اندک است و این مقدار حتی برای منطقه پردیسان هم کفایت نمی‌کند.

وی افزود: قبل از شروع ماه مبارک رمضان و ماه‌های منتهی به پایان سال قراربود پرتقال، سیب و خرما به مقدار کافی با قیمت مناسب خریداری شود تا محصول با قیمت تنظیم بازار به دست مردم برسد.

آقامیری با اشاره به گزارش‌های روزانه گران‌فروشی که به سامانه ۱۲۴ اعلام می‌گردد؛ گفت: امسال حداکثر باید ظرف ۲۴ ساعت این گزارش‌ها مورد بررسی قرارگیرد.

آقامیری اظهار داشت: اگر اتفاق مثبتی در حوزه معیشت مردم و کاهش تورم در این استان رقم خورده مرهون زحمات و ایثار مدیرانی است که از آرامش خود و خانواده‌شان گذشتند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به شعاری که توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۳ انتخاب شده برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: امسال همه باید ابتدا جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم تا شاهد مهار تورم به معنای واقعی باشیم.

استاندار قم گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی استان در سال جدید همت و تلاش خود را باید چندین برابر کنند، ما به عنوان سربازان رهبر انقلاب در راستای فرامین و منویات ایشان می‌بایست گام برداریم.

دیگر خبرها

  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی در کشور
  • توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • ۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • ۶۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازار سمنان ویژه ماه رمضان در حال توزیع است