Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر خود به جمهوری تاجیکستان با دو وزارتخانه "تندرستی و حفظ اجتماعی" و "محنت، مهاجرت و شغل" این کشور یادداشت تفاهم همکاری امضاء کرد.

به موجب یادداشت تفاهم همکاری با وزارت تندرستی، طرفین به منظور گسترش و تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های خدمات اجتماعی، آمادگی خویش را برای تبادل اطلاعات و تجربیات، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگروه‌های کارشناسی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری برای خدمت‌رسانی در حوزه حمایت‌های اجتماعی و فراهم‌کردن شرایط جذب شرکت‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری خارجی مشترک در این بخش، هماهنگی و همکاری در عرصه بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای،ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی در زمینه حمایت‌های اجتماعی از جمله توافقات این سند است.

همکاری در زمینه تأمین اجتماعی و امور اجتماعی شامل بیمه اجتماعی، توانمندسازی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانواده و افراد آسیب‌پذیر، برنامه‌های کاهش فقر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد دارای معلولیت در زمینه اشتغال، انجام پژوهش‌های مرتبط با امور اجتماعی، خدمات اجتماعی، کاهش فقر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه همکاری است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت محنت، مهاجرت و شغل تاجیکستان

همچنین، در ادامه سفر دکتر عبدالملکی به کشور تاجیکستان، یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت محنت، مهاجرت و شغل با جمهوری تاجیکستان امضا شد.

بر اساس این یادداشت تفاهم، طرفین در زمینه روابط کار، بازرسی کار، بهداشت و ایمنی محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار و بیمارهای شغلی، سیاست بازار کار، اشتغال و تبادل نیروی کار، تبادل اطلاعات در مورد وضعیت و نیازهای بازار کار دولت‌های طرفین و کمک به ساماندهی تبادل نیروی کار و اشتغال آن‌ها همکاری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، برگزاری دوره‌های تکمیلی تربیت کارشناس، مربی و افراد نیازمند به آموزش برای توسعه زمینه‌های دارای اولویت‌های آموزشی مقدماتی، پیشرفته و بلندمدت توسط مؤسسات آموزش فنی و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران، تبادل تجربه در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تبادل‌نظر و همکاری طرفین در سازمان بین‌المللی کار و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین از دیگر موارد همکاری دو کشور است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی آموزش فنی و حرفه ای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی یادداشت تفاهم مهاجرت و شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران کجاست؟

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاخ‌های سعدآباد و گلستان را پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران از ابتدای نوروز اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، موزه ملی ایران با ۸ هزار و ۶۵۲ بازدیدکننده (تعداد ۱۷ هزار و ۲۹۴ بازدید)، موزه آبگینه و سفالینه با ۱۷۸۰ بازدیدکننده، موزه فرش با ۷۵۳ بازدیدکننده و موزه رضا عباسی با ۳۰۸ بازدیدکننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین اعلام کرد: در روز چهار فروردین‌ماه ۵۹۸ هزار و ۲۶۶ بلیت برای موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه فروخته شده که این تعداد بلیت به ۱۳۴ هزار و ۹۶ بازدیدکننده اختصاص یافته است.

براساس اعلام قبلی این وزارتخانه، استان‌های فارس، اصفهان، تهران، خوزستان و خراسان رضوی تا کنون بیشترین میزان بازدید از آثار تاریخی را به خود اختصاص داده‌اند و مجموعه حافظیه، تخت جمشید و سعدآباد نیز پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تا کنون اعلام شده‌اند.

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران کجاست؟
  • آیا قولنامه با مبایعه نامه تفاوت دارد؟
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو