Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@15:45:16 GMT

عبدی: جناح اصلاح‌طلب هم در ۸۴ اشتباه کرد، هم در ۸۸

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۴۸۹۳

عبدی: جناح اصلاح‌طلب هم در ۸۴ اشتباه کرد، هم در ۸۸

 گفت‌وگویی با عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

جناح اصلاح‌طلب هم در ۸۴ اشتباه کرد، هم در ۸۸

- شکست اصلاح طلبان در شورای شهر دوم و انتخابات سال ۸۴، ربطی به رقیب نداشت. علت شکست اصلاح طلبان، عدول از راهبرد اصلی بود.

- تفرق اصلاح طلبان به اصولگرایان اجازه داد به شورای شهر دوم راه پیدا کنند، اگر اصلاح طلبان در سال ۸۴ به وحدت می رسیدند که باید چنین می‌کردند، قطعا شکل ماجرا بکلی تغییر می کرد و مقصر خودشان هستند که اشتباه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- از سال ۸۴ به بعد نیز به شکل دیگری مرتکب اشتباه شدند که اوج آن سال ۸۸ بود. از سال ۸۸ به بعد دیگر اصلاح طلبان شرایط آن را نداشتند که نوع رفتار خود را بطور مستقل و ایجابی اتخاذ کنند. طرف مقابل در حال بازی کردن بود و اصلاح طلبان در زمین حریف بازی می کردند که همین بزرگترین اشتباه آنان بود.

- به همین دلیل، ما باید بیشتر به تقصیر اصلاح طلبان نگاه کنیم، اگر من در جناح رقیب بودم و اصلاح طلبان پیروز میدان بودند، باید اشتباهات اصولگرایان را بررسی می کردم. بنابر این در این مقام نیستم که بگویم جریان رقیب چه اشتباهی کرد یا چه نقشی در وضعیت پیش آمده برای اصلاح‌طلبان داشت؟

اصلاح‌طلب و اصول‌گرا با رفع مشکلات موجب احیای اعتماد مردم می‌شوند

- اگر اصلاح طلب یا اصولگرا به هر شکلی بتواند در حکومت بیاید و مسائل را حل کند، موجب احیای اعتماد و افزایش مقبولیت می‌شود.

- باید به عملکرد آقای رئیسی که به هر شکلی که در انتخابات پیروز شد، دقت کنیم که آیا تا پایان سال به چند وعده خود عمل می کند؟

- او باید جامعه را در مسیر بهبود قراردهد، تورم کاهش پیدا کند و مثلا به ۲۵ درصد(نمی‌گویم ۱۰ درصد) برسد. اشتغال درست شود و رشد ناخالص ملی حتما باید مثبت شود تا ناامیدی که در ذهن مردم نسبت به آینده وجود دارد حل شود. شرایط تحریم و کرونا را هم حل کنند. تا مردم یک مقدار احساس آرامش کند و اگر این مسائل را یک یا دو گام رو به جلو برود، اعتماد مردم بازسازی می شود.

اگر اصولگرایان مشکلات مردم را حل کنند، اصلاح‌طلبان به قدرت برنمی گردند

- اینکه چه زمانی باید بگذرد و چه شرایطی پدید آید تا اصلاح طلبان اعتماد مردم را جلب کنند، پیش از آن که قابل پیش بینی باشد به رفتار اصولگرایان حاکم برمی‌گردد. اصولگرایان اگر بتوانند مشکلی را حل کنند، ممکن است دیگر بازگشتی به اصلاح طلبان رخ ندهد.

- اگر قرار باشد مشکلات مردم حل شود، رفاه آنان بهبود پیدا کند، امینت بیشتری پیدا کند، روابط اقتصادی و اجتماعی در داخل و با جهان بهبود پیدا کند این ها تحصیل حاصل است و دیگر موضوعی برای مجادله نمی‌ماند.

- اگر انتظارات ایجاد شده، برآورده نشود، طبیعی است که مانند همیشه مردم بازگشتی به گذشته خواهند داشتد.

- تصور نمی‌کنم که اصلاح طلبان در قالب گذشته بتوانند به عرصه سیاست برگردند. شاید یک مجموعه جدیدی شامل بخشی از اصلاح طلبان یا اصولگرایان و نیروهای دیگر، شکل بگیرد که معنای نوینی را در سیاست ایران ایجاد کند و راهبردهای متفاوتی را شکل دهند.

باید هر نوع کمکی را به دولت کرد

-  این که نحله‌های اصلاح طلبان در این زمان چه کاری انجام خواهند داد، به نظر من تا مدت‌ها سکوت خواهند کرد و چاره‌ای غیر از آن ندارند. بخشی از آنان هم سعی می کنند که به حکومت کمک کنند.

- اکنون همه شرایط عوض شده و در این دوره با آنکه امیدی ندارم باید هر نوع کمکی را به دولت کرد و نیازی به انتقادات تند نیست. بهتر است اصلاح طلبان از جلوی مسیر دولت کنار بروند و حتی آنان را حمایت کنند./خبرآنلاین

منبع: فردا

کلیدواژه: اصلاح طلبان عبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل کوثری در نشست علنی صبح امروز(سه‌شنبه، ۴اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با سلام و درود به ارواح پاک شهدا خصوصا اما شهدا و شهدای راه حق و حقیقت و بخصوص شهدای فلسطین و غزه که در این مدت بعد ازعملیات طوفان الاقصی یعنی ۱۵ مهر سال گذشته، رژیم اشغالگر قدس بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رساندند که ۴۰درصد از آنها کودکان و مابقی از زنان و مردان بی‌‎پناه و مظلوم هستند که توسط جنایتکاران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به خاک و خون کشیده شدند.

بنا به روایت خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: به لطف خداوند بعد از عملیات شگفت‌انگیز و موفقیت‌آمیز رزمندگان حماس و مردم غزه و مقاومت ۲۰۰ روزه تا امروز و عدم موفقیت و ناامیدشدن و حقارت رژیم اشغالگر قدس با حمایت همه جانبه آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر با کمک‌های بسیار زیاد خود به ارتش شکست خورده رژیم اشغالگر به علت استیصال و درماندگی و سردرگمی نتانیاهو و فرماندهانش دچار اشتباه بزرگی شد که دستور حمله به کنسولگری ایران در سوریه را صادر کرد که موجب شهادت سرداران عزیزمان زاهدی و رحیمی و یارانش شدند.

وی تصریح کرد: این اقدام عجولانه طبق قانون کنوانسیون سال ۱۹۶۱ سازمان ملل تجاوز به کشور مربوطه یعنی ایران عزیز بود فلذا حق ایران اسلامی عزیز این بود که اقدامات متقابل با اعلام صریح فرمانده معظم کل قوا به مردم سراسر کشور باید عملی می‌شد و با اینکه به ظاهر چند روز به تاخیر افتاد به لطف خداوند بزرگ در ساعات اولیه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری با نام وعده صادق و با رمز یا رسول‌الله خوشبختانه توانمندی بالای اعضای جبهه مقاومت هر روز بیشتردر عمل نشان داده می‌شود به طوری که پنتاگون فرماندهی کامل را در جهت مقابله کردن و خنثی نمودن عملیات وعده صادق با بکارگیری تمام توان خود از جمله ۶ ناو ضدموشک در دریای سرخ و سیستم موشکی عربستان و امارات و حتی عربستان و ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا پهپادهایی را به پرواز درآوردند تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند.

کوثری افزود: اینها که با رعب و وحشت گوش جهانیان را کر کرده بودند که فضای سرزمین اشغالی را با گنبد آهنین پوشش مطمئن داده اند و هیچ موشکی نمی‌تواند از این گنبد عبور کند دیدیم و دیدند که نه تنها یکی دو موشک بلکه بنابر اخبار رسیده ده‌ها موشک ایران اسلامی از این گنبد عبور کرد و به اهداف موردنظر اصابت و اهداف خود را منهدم کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این عملیات آنچنان توسط ستاد کل نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خصوصا نیروی هوافضای سپاه بزرگترین عملیات ترکیبی پهپادی و انواع و اقسام موشکی با فرماندهی فرمانده معظم کل قوا که در یکی دو سال گذشته روزنامه آمریکایی یو اس ای دی تو دی به نقل از اندیشکده آمریکن یوتد پرایز نوشته بودند بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: بله هدایت، رهبری و راهنمایی جبهه مقاومت با این انسان الهی مدیر و مدبر است که همه ما فدایی این ابرحریف به نام ولایت فقیه هستیم، فلذا سر عقل آیید و دچار اشتباه دیگری نشوید و از این جنایت‌ها، نسل‌کشی‌ها و تجاوزها دست بردارد و سرزمین فلسطین را به خود مردم فلسطین واگذارکنید و الا از این به بعد بدانید که اگر اشتباه و خطایی کنید قطعا عملیاتی به مراتب بزرگتر، پیچیده‌تر و با سلاح‌های مخرب‌تر علیه شما انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تقدیر و تشکر از فرمانده محترم فراجا و نیروهای در میدان جهت مقابله با دختران و خانم‌های فریب‌خورده درباره موضوع حجاب و عفاف که در قالب طرح نور انجام وظیفه می‌کنند به همه عزیزان خداقوت می‌گوییم و انشالله که موفق و موید باشید و ما هم از شما عزیزان حمایت می‌کنیم .

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898639

دیگر خبرها

  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • ژیم صهیونیستی سر عقل بیاید و دچار اشتباه دیگری نشود
  • کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟