Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان قزوین گفت: با توجه به حجم بالای واکسیناسیون صورت‌گرفته در استان باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی از ابتدای مهرماه بازگشایی خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی در نود و دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای واکسیناسیون صورت‌گرفته در استان باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی از ابتدای مهرماه بازگشایی خواهند شد و البته اداره‌کل ورزش و جوانان باید مسئولیت نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این باشگاه‌ها را رأساً به عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به تغییر رنگ‌بندی کلیه شهرهای استان قزوین از قرمز به نارنجی یا زرد رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های استان قزوین می‌توانند با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت کنند و اگر 10 صندلی ظرفیت دارند، باید به اندازه 3 صندلی مشتری پذیرش کنند.

حبیبی همچنین از اعطای 15 دستگاه اکسیژن‌ساز به گروه‌های مراقبت در منزل طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: این دستگاه‌های اکسیژن‌ساز فقط برای بستری بیماران در منزل استفاده خواهد شد تا روند درمان خود را در خانه و در کنار خانواده طی کنند.

نقاط پرشیوع کرونا در بویین‌زهرا شناسایی شود

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند صعوی شیوع و اپیدمی کرونا در شهرستان بویین‌زهرا افزود: فرماندار بویین‌زهرا باید ضمن شناسایی دقیق نقاط پرشیوع علت افزایش همه‌گیری در شهرستان خود را به صورت دقیق بررسی کند و تا هفته آینده روند پاندمی کرونا در این شهرستان را کاهشی کند.

حبیبی همچنین از کم‌کاری فرمانداران تاکستان و بویین‌زهرا در ارائه گزارش طرح محدودیت و ممنوعیت تردد شبانه در این 2 شهرستان انتقاد کرد و گفت: فرمانداران این 2 شهرستان باید هر چه زودتر گزارش خود درباره نتیجه اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه و همچنین محدودیت تردد بین استانی را به قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ارائه دهند.

وی همچنین به وجود تعداد کافی دوز واکسن آسترازنکا، برکت و سینوفارم در پایگاه‌ها و مراکز تجمیعی واکسیناسیون اشاره کرد و ادامه داد: تزریق هر نوع واکسن به انتخاب شهروندان است و ستاد کرونای استانی هر گونه شایعه درباره انتخاب اجباری برخی انواع واکسن را قویاً رد و تکذیب می‌کند.

52 درصد قزوینی‌ها علیه ویروس منحوس واکسینه شده‌اندکارخانجات بزرگ قزوین به پایگاه واکسیناسیون کارگران تبدیل می‌‌شودرانندگان و سرایداران مدارس استان قزوین در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند

11بیمار در قزوین به قارچ سیاه مبتلا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین هم در این جلسه از افزایش شیوع بیماری قارچ سیاه در استان قزوین خبر داد و گفت: در حال حاضر 11 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان قزوین داریم که 6 نفر از آنها به بیماری کرونا مبتلا هستند و البته در بین همه افراد بیماران دیابتی و بیماران مصرف‌کننده داروی کورتون بیشتر در معرض ابتلا به بیمار ویروسی قارچ سیاه هستند.

علی‌اکبر کرمی با اشاره به کمبود داروی درمان قارچ سیاه در طول هفته گذشته افزود: خوشبختانه با مساعدت وزیر بهداشت و درمان این کمبود دارویی در استان قزوین مرتفع شد.

افزایش 99 درصدی تخت‌های ویژه از آغاز پاندمی کرونا

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به اوج‌گیری آمار موارد محتمل ابتلا به کرونا در جریان شکل‌گیری پیک پنجم اشاره کرد و گفت: با وجود صدمات و لطمات فراوان کرونا اما پیش از آغاز بحران پاندکی کرونا در استان قزوین 145 تخت ویژه داشتیم که این تعداد 99 درصد افزایش یافته و به 288 تخت ویژه رسیده است.

کرمی اضافه کرد:‌ علاوه بر ایجاد مرکز درمان مراقبت در منزل 230 تخت جدید هم به بیمارستان‌های ارتش و سپاه اضافه شد و همچنین سالن ورزشی شرکت گاز هم در اقدامی جهادی به مرکز بستری بیماران کرونایی تبدیل شد. ضمن اینکه از ابتدای آغاز همه‌گیری کووید-19 در استان قزوین 29 دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان‌های ما اضافه شده که بعد از پایان بحران کرونا در اختیار مراکز درمانی ادارات قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین واکسن برکت ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین واکسن برکت ویروس کرونا استان قزوین کرونای استان بویین زهرا قارچ سیاه باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر ورزشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ خبر‌هایی از فوتبال و فوتسال را در بسته خبر‌های ورزشی بخوانید.

امروز مصاف شمس آذر و استقلال تهران
در بازی هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر شمس آذر قزوین از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم استقلال می‌رود.
تیم‌های استقلال تهران و شمس آذر قزوین در مکان دوم و هفتم لیگ قرار دارند.
سعید دقیقی سرمربی شمس آذر در مصاحبه مطبوعاتی پیش از بازی گفت: یک بازی خیلی سخت برابر تیم بسیار خوب استقلال داریم و تمام مباحث تاکتیکی مربوط به این بازی را در طول هفته مرور کرده‌ایم. به امید خدا طرفداران از این بازی لذت می‌برند چرا که شمس آذر به دنبال یک بازی باکیفیت است و دنبال این هستیم که بازی بسیار خوب، سریع، روان و پر موقعیتی مقابل تیم پرمهره استقلال داشته باشیم.
در نیم فصل اول دیدار تیم‌های فوتبال شمس آذر و استقلال به میزبانی قزوین با تساوی ۲- ۲ به پایان رسید.

تیم فوتبال امید شمس آذر هم فردا به میدان می‌رود
در مرحله نهایی لیگ برتر فوتبال امید‌های کشور و در بازی هفته چهارم، امید شمس‌آذر قزوین در خانه میزبان ملوان بندرانزلی است.
این بازی شنبه یکم اردیبهشت، ساعت ۱۵ در ورزشگاه پانزده خرداد تاکستان برگزار می‌شود

برد مقاومت قزوین در لیگ دو فوتسال
در پایان بازی هفته اول پلی آف لیگ دو فوتسال، مقاومت قزوین در خانه با نتیجه پر گل ۷ بر ۴ اکسین یزد را از پیش رو برداشت.
سالن شهید بابایی قزوین میزبان این بازی بود

دیگر خبرها

  • بازگشایی گود زورخانه پایگاه پدافند هوایی کیش
  • چند خبر ورزشی
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد