Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا حاجتی ظهر امروز شنبه در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه جنگ و دفاع مقدس هویت ملی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از همه جزئیات جنگ مثل تعمیرکاران و حتی رخت شور خانه اهواز (در بهشت هویزه فعلی) نام برده است و نباید از ثبت این نکات در تاریخ دفاع مقدس غافل شد زیرا بزرگ‌ترین عملیات‌ها در خوزستان انجام شد و بزرگ‌مردان بسیاری در اینجا به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای باغ موزه خوزستان باید کار بزرگی انجام شود، ادامه داد: امسال با شعار «ما مقتدریم» برنامه‌های هفته دفاع مقدس را شروع می‌کنیم که در این راستا ۲۹ ستاد را در ۲۹ شهرستان با مسئولیت فرمانداران و دبیری فرماندهان سپاه فعال کردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به فعال شدن ستاد دفاع مقدس در همه دستگاه‌های اجرایی استانی تصریح کرد: استاندار خوزستان نیز در جلسات استانی پیگیر این موضوع است و تمامی برنامه‌ها را به فرمانداران ابلاغ کرد.

سردار حاجتی با اعلام این خبر که امسال چهار هزار و ۷۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار می‌شود، افزود: دو هزار و ۷۰۰ عنوان از این برنامه‌ها بر بستر فضای مجازی طراحی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس هویت خوزستان است، عنوان کرد: دشمن با قلدری تمام آمده بود که سه ساعته خرمشهر، سه روزه خوزستان و هفت روزه جمهوری اسلامی را فتح کند ولی نتوانست و ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله موفق شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اضافه کرد: ۲۹ شهریورماه امسال دیدار با ولی‌فقیه برای بیعت با مقام معظم رهبری و با حضور فرماندهان نیروهای مسلح در اهواز انجام می‌شود.

تجلیل از یک میلیون پیشکسوت در سراسر کشور

سردار حاجتی بیان کرد: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت در سراسر کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام می‌شود که سهم خوزستان ۲۰ هزار نفر است؛ طرح و توزیع آن در شهرهای مختلف استان انجام و ۲۵۰ نفر آنها در مرکز استان با حضور شخصیت‌های استانی و مسئولان کشوری تجلیل می‌شوند؛ خلبان‌ها، توپچی‌ها، جانبازان، مادران، همسران و فرزندان شهید، سازندگان پل بعثت، کارکنان مناطق نفت‌خیز و شرکت گاز که محل را ترک نکردند، جزو این افراد هستند و به اساتید دانشگاه، ارتش، سپاه، ناجا، شهربانی، ژاندارمری، جهاد، وزارت دفاع و هر نهادی که در خوزستان برای دفاع مقدس زحمت کشیدند، سهمیه دادیم.

وی با اشاره به تجلیل از خبرنگاران، فیلم‌برداران و عکاسان دفاع مقدس گفت: از سازندگان پل بعثت نیز تجلیل می‌شود که پنج هزار لوله ۵۶ اینچ را آماده و به خرمشهر و آبادان انتقال دادند که در شأن تحسین تمام دنیا و فرماندهان نظامی شد؛ همچنین تجلیل از ۴۱ نویسنده برتر دفاع مقدس و ۶۰ استاد دانشگاه دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خوزستان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان رونمایی از تندیس و سر تندیس شهید سبحانی در محل این پارک، افتتاح مزار شهید علی هاشمی، برگزاری شب‌شعر، رونمایی از ۴۱ کتاب دفاع مقدس (همه نویسنده‌ها و ویراستارها خوزستانی هستند) و نام‌گذاری ۴۱ نخل در اهواز به نام ۴۱ شهید جاویدالاثر را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد.

ثبت بیش از ۳۰۰۰ کتاب دفاع مقدس در خوزستان

سردار حاجتی خبر داد: بیش از ۳ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس را در استان خوزستان ثبت کردیم و اکنون کتاب‌های دفاع مقدس در خوزستان به‌صورت کد و شماره موجود است؛ هر مخاطب می‌تواند کتابی مورد نیازش در حوزه دفاع مقدس را در گنجینه موجود اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان جست‌وجو کند؛ همچنین برنامه‌ریزی شده تا در استودیوهای تخصصی کتاب‌های صوتی را تهیه و تدوین کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای چاپ ۴۱ عکس سنگی روی سنگ مرمر و نصب مقابل در منازل خانواده شهدا به‌عنوان آبروی محله بیان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس خوزستان با همکاری بیش از ۲۵ دستگاه انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: بازگشایی پارک بانوان اهواز با همکاری شهرداری اهواز و با حضور ۴۱ مادر شهید، تجلیل از ۴۱ قهرمان ملی و بین‌المللی مدال‌آور، رونمایی از پنج موشن گرافی، دو اثر تیزر دزفول و خرمشهر، اجرای گروه‌های سرود، اجرای ۷۲۰ برنامه در حوزه مرکز صداوسیمای اهواز و آبادان و برگزاری مسابقات شهرداری مفصل در حوزه محلات و مناطق از جمله برنامه‌های اجرایی برای هفته دفاع مقدس هستند.

سردار حاجتی تصریح کرد: تشییع شهید به‌صورت پیاده‌روی اربعین از دادسرای نظامی استان تا پادگان شهید محمودوند، برگزاری همایش و تجلیل از زنان (مادران، همسران و دختران شهید نام‌آور) که نقش اصلی دفاع مقدس را بر دوش داشتند، افتتاح نمایشگاه زن در رخت شور خانه، رونمایی از مقالات دانشنامه دفاع مقدس، نام‌گذاری یکی از خیابان‌های اهواز به نام زنان شهید و برگزاری شبی با خاطره در مدارس و مساجد نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خوزستان هستند.

وی بیان کرد: رونمایی از ۱۵ اثر نقاشی فاخر با همکاری حوزه هنری، نقاشی شهدای تروریستی ۳۱ شهریور روی بمب با اجرای هنرمندان نقاشی و همچنین برگزاری جشنواره رسام (فیلم کوتاه، مستند، نماهنگ و انیمیشن) که دبیرخانه بین‌المللی آن نیز به اهواز منتقل می‌شود از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس خوزستان هستند.

سالانه ۳ میلیون نفر زائر در یادمان‌های این استان داریم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به اینکه شهرهای سوسنگرد، هویزه، خرمشهر، آبادان، شوش، اندیمشک مستقیم درگیر جنگ بودند، اظهار کرد: جشنواره فانوس در ۲۴ حوزه هنری - فرهنگی برگزار می‌شود که یکی از آنها موسیقی و آهنگ‌سازی است چون باید دفاع مقدس را با زبان جوانان به آنها منتقل کرد.

سردار حاجتی با اشاره به اینکه بیش از ۳۱ برنامه از سوی معاونت فرهنگی شهرداری برگزار می‌شود، گفت: در حوزه مبلمان شهری هم نباید از حوزه دفاع مقدس غافل شد مثلاً ورودی اندیمشک باید توپ یا تانکی باشد که بگوییم به سرزمین بیت‌المقدس، محرم‌ها، طریق‌القدس‌ها و هر عنوان این‌چنینی خوش آمدید؛ بالاترین حضور، بالاترین یگان‌ها، بیشترین شهدا در خوزستان بود و فرماندهان بزرگ دفاع مقدس بیشتر در این استان به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه یادمان‌ها کم‌وبیش زائر داشتیم اما یک کار اساسی که رخ داده تقویت زیرساخت‌ها بود، گفت: برق‌رسانی به طلائیه انجام شد و یادمان‌های استان خوزستان در حال پارکینگ سازی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به اینکه تمام یادمان‌های این استان قابل بهره‌برداری هستند، ادامه داد: تعمیرات همه یادمان‌ها در بخش‌های زائرسراها، سرویس‌های تهویه هوا، خنک‌کننده و گرم‌کننده، سرویس‌های بهداشتی و همچنین پاک‌سازی میادین مین اطراف یگان‌ها نیز انجام شد.

سردار حاجتی با اشاره به اینکه در زمینه تهیه تاریخ شفاهی تیم‌های عملیاتی هر روز در حال فعالیت هستند و قطعاً کتابی هم به‌عنوان یک سند از این کار به چاپ می‌رسد، انتقاد کرد: یکی از یادمان‌ها که دستخوش سیل سنگین ۹۸ شده بود، هنوز بهبود نیافته و جاده آن نیز بهسازی نشده است؛ شرکت نفت به وظیفه خودش در راستای پشتیبانی از یادمان‌ها عمل نمی‌کند و وزیر نفت هم بدون اطلاع قبلی به استان سفر و بعد به تهران بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت راهیان نور ۱۰۰ هزار شب خواب در اردوگاه‌ها آماده شده و در اربعین و سیل کمک شایانی به مردم داشتند، تأکید کرد: نفت در خوزستان باید سهم خود را در قبال زائران یادمان‌های دفاع مقدس ادا کند چون به‌عنوان گردشگری دفاع مقدس سالانه سه میلیون نفر زائر در یادمان‌های این استان داریم.

کد خبر 5307760

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان هفته دفاع مقدس ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اردبیل واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان ایلام مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برنامه های هفته دفاع مقدس خوزستان برگزار می شود دفاع مقدس دفاع مقدس یادمان ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان جبلی در آیین تجلیل از برنامه‌سازان نوروز و ماه مبارک رمضان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، رضایت و استقبال گسترده مردم عزیز از برنامه‌های رمضانی و نوروزی صدا و سیما و تقدیر رهبر آن معظم انقلاب را مایه افتخار رسانه ملی توصیف کرد.

جبلی با اشاره به اینکه که رسانه ملی در مدتی کوتاه دو مرتبه مورد تفقد و تحسین رهبری قرار گرفت، گفت: رسانه ملی دو رویداد را با سربلندی رقم زد، نخست اقدام بی سابقه در راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی و دوم ویژه‌برنامه‌های ایام نوروز و رمضان که تلاش کردیم در تراز رسانه محبوب مردم، ایفای نقش کنیم و درنتیجه آن، رسانه ملی هم مورد توجه مردم و هم مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: بررسی میزان مخاطبان ما در دو مناسبت ویژه امسال امیدبخش بود و به‌مثابه تلنگری برای مدیران، برنامه‌سازان، هنرمندان و حتی منتقدان است که جایگاه، نقش و موقعیت منحصربه‌فرد صداوسیما را جدی‌تر بگیرند. اینکه تک‌قسمت‌هایی از برخی برنامه‌های ما می‌توانند ده‌ها میلیون بار در فضای مجازی دیده شوند، گواهی برهمین گفته است.

جبلی همچنین گفت: باید چهره‌ها، ستاره‌ها و عناصر درخشان رسانه‌ملی را قدر دانست. جایگاه هنرمندان برای تبیین مسئولیت‌های اجتماعی و نقش هدایتگری آنها برجسته است.

رئیس رسانه ملی از مشارکت نهاد‌ها و مؤسساتی، چون سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و ... در ساخت برنامه‌ها به‌ویژه در این ایام قدردانی کرد و با اشاره به ویژگی‌های متفاوت برنامه‌سازی برای عید نوروز که با ایام ماه مبارک رمضان مقارن شده بود، اظهار کرد: با افتخار و با عزم و جدیت برنامه‌سازان و همکاران، میزان مخاطبان ما نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته بود. البته که رقابت سنگین در این زیست‌بوم، تغییر مصرف رسانه‌ای و ذائقه‌های مختلف، کار را سخت‌تر کرده است و تولید برنامه‌های کیفی باید در بالاترین سطح اتفاق بیفتد تا مخاطب ماندگار باشد.

جبلی تأکید کرد که بر تحول در رسانه ملی پافشاری می‌کنیم، نه یک قدم کوتاه آمدیم و نه یک قدم کوتاه خواهیم آمد.

وی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرچم تحول ما دو رنگ دارد؛ «هویت» و «عدالت»، عنوان کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ و ادبیات و شعر، باور‌ها و اعتقادات عمیق و راسخ دینی، اقوام متنوع ایرانی، پاره فرهنگ‌ها و آداب و رسوم شیرین مناطق مختلف کشورمان، لهجه‌ها و سنتها، باور به قرآن و ائمه (ع)، احساس تعلق امتی و تاثیر گذاری جهانی، انقلاب اسلامی و شهدا و هنر انقلاب و... عناصر هویتی ما هستند و از همین رهگذر، مصمم بودیم در برنامه‌های مختلف به‌خوبی به این عناصر توجه کنیم.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: پرداختن تام‌وتمام به عناصر هویت ایرانی سرلوحه اقدامات ما در حوزه هویت محوری است و به‌عنوان نمونه، اگر به شعر می‌پردازیم برای آن است که از هویت قومی و ملی‌مان غفلت نکنیم. همچنین بر خودمان فرض می‌دانیم که اگر به گوشه‌ای از خاک ایران توجه می‌کنیم، از گوشه دیگر غافل نشویم. همچنین توجه به قرآن و عترت و معارف اسلامی جزئی مهم از هویت ایرانیان است که در برنامه‌های موفق قرآنی و آئینی به آن توجه شد.  

جبلی با اشاره به اینکه افتخار ما این است که رسانه ملی در این دوره با برنامه‌های قرآنی و اعتقادی موفق و فاخر شناخته می‌شود گفت: قرآن حجت را بر ما تمام کرد چرا که با برنامه ریزی مناسب و توجه همزمان به محتوا و رویکرد و سازوکار رسانه ملی موفق شد برنامه‌ای قرآنی را در شمار پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌ها قرار دهد.

رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به بازدید‌های چند صد میلیونی محتوا‌های تولیدی رسانه ملی در فضای مجازی گفت: این که گمان کنیم عصر تلویزیون به سر آمده است درست نیست و اگر ما پرچم هویت و عدالت را برافراشته نگه داریم و همزمان به محتوا و قالب جذاب توجه کنیم، می‌توانیم جلوتر از همه رقبای دیگر بایستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • بزرگداشت فراملی سعدی؛ برگزاری رویداد علمی در ۲ سفارتخانه‌
  • برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد