Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در کرمان وضعیت سلامت مردم در حوزه بیماری کرونا را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: کرمان یکی از استان‌های پرخطر بود و با توجه به تاثیر کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی کارهای خوبی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: بر اساس آماری که دارم آمار واکسیناسیون در استان کرمان قابل توجه است و از جمعیت بالای 18 سال استان که دو میلیون و 100 هزار نفر جامعه هدف هستند برای حدود یک میلیون و 17 هزار نفر واکسیناسیون انجام شده و 520 هزار نفر مرحله دوم را انجام داده‌اند که 25 درصد جامعه هدف را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم با ظرفیتی که ایجاد شده است و 60 هزار دُز امکان تزریق در استان کرمان وجود دارد کرمان جزو استان‌های برتر کشور در واکسیناسیون می‌شود و از هفته آبنده محدودیت سنی در استان کرمان نخواهیم داشت و امیدواریم تا دو ماه دیگر واکسیناسیون در استان کرمان به پایان برسد.

اجرای خط فرعی انتقال آب صنعت و شرب از خلیج فارس به شهر کرمان

پورابراهیمی اضافه کرد: بازگشایی مدارس برای ما مهم است و تلاش داریم تا مدارس بازگشایی شود زیرا افت تحصیلی نگرانی اصلی ما در بحث کروناست و با وجود همه تلاش‌های وزارت علوم و آموزش و پرورش اما اطلاعات و داده‌ها حاکی از افت آموزشی‌ست.

وی با بیان اینکه مسائل تامین آب از اهمیت برخوردار است، ابراز داشت: خط نخست پروژه اول انتقال آب در استان کرمان عملیاتی شد سه مجموعه بزرگ به آب صنعتی دسترسی پیدا کرده‌اند که این آب به اندازه دو برابر نیازشان منتقل شده است.

این نماینده مجلس متذکر شد: کارشکنی وزات نیرو در دولت قبل انتقال آب برای صنعت و شرب کرمان فراهم نکرد اما با اقداماتی که در دولت جدید صورت گرفت به‌زودی خط فرعی انتقال آب صنعت و شرب از مسیر انتقال آب از خلیج فارس به سمت شهر کرمان با یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

پورابراهیمی عنوان کرد: فردا نشست شورای راهبردی استان کرمان با حضور مدیران ارشد، نمایندگان مجلس، نمایندگان دستگاه قضایی و امام جمعه در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار می‌شود تا در خصوص راهبردهای منابع آب برای شمال و جنوب استان تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی در کرمان نیز در راستای ساماندهی محله‌های شهر کرمان برای ما حایز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در روستای الله‌آباد توفیق خوبی حاصل شد و در محله شهرک صنعتی نیز برنامه‌هایی در دست اجراست و طرح اساسی برای این محله صنعتی کلید خورده است.

شرکت معدنی ملی مس قانونا باید نسبت به انتقال گردش مالی به کرمان اقدام کند

پورابراهیمی همچنین اشتغال را یکی دیگر از دغدغه‌ها و مطالبه اصلی مردم استان کرمان برشمرد و افزود: در بحث مشاغل خرد و خانگی توافقنامه‌ای را با بانک‌های استانی برای ایجاد 12 هزار شغل منعقد کردیم و حدود سه هزار شغل سهم شهرستان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون شرکت‌ها مکلف هستند گردش مالی در حوزه معدنی را به استان خودشان بیاورند با اشاره به گزارش عملکرد سال 99 شرکت معدنی ملی مس تصریح کرد: این شرکت 50 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است و بر اساس قانون باید نسبت به انتقال گردش مالی به کرمان اقدام کند.

پورابراهیمی در همین زمینه متذکر شد: اگر این مهم صورت نگیرد شکایت از شورای معادن در دستگاه قضایی صورت می‌گیرد زیرا اگر منابع گردش مالی را بیاورند به جای 12 هزار شغل می‌توانیم 24 میلیون شغل ایجاد کنیم و این در حالی‌ست که شرکت گل‌گهر هم 35 هزار میلیارد تومان گردش مالی و گهرزمین 12 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته‌اند.

وی اظهار کرد: در مورد طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری هم بزرگترین طرح‌های صنعتی و معدنی را توانسته‌ایم کلید بزنیم و به‌زودی پهنه کمربندی شهر کرمان به بزرگترین منطقه صنعتی کشور تبدیل می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه لاستیک فوق سنگین برای واحدهای صنعتی استان کرمان با 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک خبر داد.

حضور دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های آغاز تحولات اقتصادی در نظام

پورابراهیمی از مرکز لجستیک و بندر خشک استان کرمان هم سخن به میان آورد و ادامه داد: حضور دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های اتفاق بسیار بزرگی است زیرا ما حدود 16 سال عضو ناظر شانگ‌های بودیم و این آغاز تحولات اقتصادی در جمهوری اسلامی خواهد بود و این حضور به معنای این است که تحریم‌ها خاصیت خود را از دست داده است و ایران با یک بلوک گسترده از همکاران خودش کار را آغاز کرده است.

وی بیان داشت: یکی از ظرفیت‌های مرتبط با بخش اقتصادی شانگ‌های بحث ترانزیت است و ایران اصلی‌ترین نقطه کشور برای ترانزیت کالا در منطقه است و شرایط استان کرمان در سند 25 ساله چین و شانگ‌های تغییر خواهد کرد و بندر خشک کرمان با یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دو ماه آینده آغاز می‌شود.

پورابراهیمی افزود: شهرک سل‌های خورشیدی با 8 هزار میلیارد تومان اعتبار بزرگترین پروژه استان است و سه هزار مگاوات تولید انرژی خورشیدی دارد و تمام تجهیزات آن وارد گمرکات کرمان شده است.

وی خاطرنشان کرد: نصب تجهیزات لاستیک راور و مشاغل خرد، فعال شدن معادن ذغال‌سنگ و سرب و روی در شهرستان راور در دست اقدام است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح پلاسما به علت دست‌هایی که در کار بود، پروژه متوقف شد در حالی که طرح اقتصادی، امنیتی و حاکمیتی برای کشور است و این پروژه فعال شده است و به زودی عملیاتی می‌شود.

هر فردی را که استاندار کرمان بگذارند، حمایت می‌کنیم

پورابراهیمی ابراز داشت: کرمان یکی از استان‌های مهم، ممتاز و اساسی در کشور است، اما شرایط‌مان در فقر و محرومیت مطلوب نیست و نیازمند این هست که تصمیم بگیریم و نگاه توسعه به آینده استان داشته باشیم.

وی بیان کرد: بعضی از دوستان‌مان مسائل توسعه را با سیاست اشتباه گرفته‌اند و به جای توسعه اولویت شان بحث‌های سیاسی شده است.

پورابراهیمی درباره تعیین استاندار کرمان در دولت جدید تصریح کرد: ما در حوزه تصیمات استان کرمان فضای جدیدی در استان دیدیم که متفاوت از دولت‌های گذشته است و در دولت‌های قبل چالش‌هایی در زمینه استاندار، فرماندار، وزرا و ... داشتیم اما امروز 240 نماینده مجلس از رئیس جمهور فعلی دعوت کردند تا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود و این برای نخستین بار بود و فضا بر اساس آرمان‌های انقلاب و رهبری است.

وی تصریح کرد: هر فردی را که استاندار کرمان بگذارند با اعتمادی که به رئیس جمهوری و وزارت کشور بگذارند، حمایت می‌کنیم و من رای از مردم گرفته‌ام تا برای مردم کار کنم هر فردی از هر گروه سیاسی که ظرفیت داشته باشد را حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/80019/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای سند 25 ساله چین بندر خشک کرمان انتخاب استاندار کرمان هزار میلیارد تومان استان کرمان سرمایه گذاری گردش مالی انتقال آب شهر کرمان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز

شهریار حیدری، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این موضوع که رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی سال گذشته بر اثر به اجرا گذاشتن سیاست های درست و استفاده از ظرفیت های موجود به دست آمد، تصریح کرد: فروش نفت کشور تحت تحریم قرار دارد. با این وجود، طی دو الی سه سال گذشته توانستیم با اجرای سیاست هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی به فروش نفت خود اقدام کنیم.

وی ادامه داد: این سیاست های صحیح باید ادامه پیدا کند تا بتوانیم از درآمدهای حاصل از فروش نفت برای سرمایه گذاری در امور زیربنایی و در راستای رشد اقتصادی کشور بهره ببریم.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی تحقق رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ به کمک بخش نفت و گاز بوده است و این بخش با تکیه بر توان داخل و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کنار دیپلماسی فعال انرژی توانسته است که موتور محرکه اقتصاد ما باشد و صنعت نفت و گاز در سال اخیر در حوزه استفاده از دانش روز دنیا نیز پیشگام بوده است و همه این عوامل در شرایط کامل تحریمی به وقوع پیوسته است که جای تقدیر دارد.

حیدری گفت: در بخش گاز توانستیم اقدامات خوبی رقم بزنیم؛ با استفاده از توان متخصصان داخلی توانستیم به اقداماتی همچون بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی مبادرت کنیم. جلوگیری از سوزاندن گازهای فلر که طی سالیان گذشته هدر می رفت، یکی از دستاوردهایی است که در حوزه انرژی کسب کرده ایم. دستاوردهای دانش بنیانی نیز طی سال های گذشته به کمک مان آمد تا بتوانیم از پتانسیل های موجود در راستای رشد اقتصادی کشور بهره ببریم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما در حوزه گاز نسبت به نفت کمتر تحت تأثیر تحریم ها بودیم. با استفاده از این فرصت توانستیم به فروش بیشتر گاز بپردازیم و این امر نیز به افزایش رشد اقتصادی کشور کمک کرد.

به گفته این نماینده مجلس، عوامل مختلفی در دستیابی کشورمان به رشد اقتصادی مطلوب در سال گذشته دخیل بودند. سیاست گذاری صحیح از جمله استفاده حداکثری از توان داخلی و دانش بنیانی کشور، خنثی سازی تحریم ها و اعمال سیاست های فعال از جمله این عوامل بودند.

حیدری گفت: تجربه ثابت کرده است که هر جا به توان داخلی تکیه کرده ایم، نتیجه خوبی به دست آورده ایم. به طور مثال، امروز در حوزه های دفاعی و امنیتی و نفت و گاز دستاوردهای خوبی کسب کرده ایم. این موفقیت ها بر اثر تلاش مسئولان و سیاست گذاری های صحیح به دست آمد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید به آنچه داریم، بسنده کنیم. ما از منابع غنی نفت و گاز برخورداریم و باید با سیاست گذاری های صحیح به استفاده از درآمدهای این بخش برای تحقق رشد اقتصادی کشور بپردازیم.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یکبار منتشر می شود از رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد ایران در سال میلادی گذشته خبر داد. در حالی کشورمان به این میزان از رشد اقتصادی دست یافته است که آمریکا ۲.۵ درصد، آلمان منفی ۰.۳ درصد، فرانسه ۰.۸ درصد، انگلیس ۰.۵ درصد، چین ۵.۲ درصد، هند ۶.۷ درصد، روسیه ۳ درصد، برزیل ۳.۱ درصد، ترکیه ۴ درصد و پاکستان منفی ۰.۲ درصد  رشد داشته اند.

واقعیت این است که کشورمان طی سال های گذشته تحت تحریم های شدید قرار داشته است. به ویژه فروش نفت کشور با جدیت تحریم شد و با مشکل اساسی روبرو شدیم. در این شرایط، دولت سیزدهم به فکر راهکارهایی برای خنثی سازی تحریم ها افتاد. مهم ترین سیاستی که در پیش گرفته شد، سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی و پیدا کردن مشتری در بین پالایشگاه های کوچک شرق آسیا بود. این سیاست در نهایت نتیجه داد و توانستیم فروش نفت خود را تقریباً به میزان قبل از تحریم ها برسانیم.

استفاده از توان داخلی و دانش بنیانی نیز به کمک مان آمد تا به افزایش تولید و صادرات نفت و گاز کشور بپردازیم. از سوی دیگر، در سایه همین دستاوردهای دانش بنیانی توانستیم به صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها بپردازیم. تمامی این روندها به افزایش رشد اقتصادی کشورمان در شرایط تحریم کامل کمک کردند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور/ مربی تیم ملی سرمربی موقت شد
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • آغاز رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی شانگهای
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز