Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@12:23:04 GMT

تاثیر روغن زیتون بر کلسترول خون

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۵۰۵

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که پخت و پز با روغن‌ها، به ویژه روغن ذرت، ممکن است با کاهش سطح کلسترول خون همراه باشد. ناطقان: به نقل از روسیا الیوم، یک مطالعه جدید که در مجله تغذیه منتشر شد، گروهی از ۲۵ بزرگسال مبتلا به کلسترول بالا را که روزانه چهار قاشق غذاخوری روغن ذرت مصرف می‌کردند، مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف روغن ذرت سطح کلسترول خون افراد را در مقایسه کسانی که مقدار معادل روغن نارگیل مصرف کرده بودند، بیشتر کاهش داده است.

علاوه بر این کاهش کلسترول تنها مزایای سلامتی ناشی از روغن ذرت نیست. ذرت همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. ذرت به دلیل دارا بودن فیبر‌های طبیعی می‌تواند روند هضم غذا را بهبود دهد. این مطالعه نشان داد که مصرف پلی دکستروز و فیبر محلول ذرت، دو نوع فیبر موجود در ذرت، با تولید مکرر مدفوع ارتباط دارد.

دکتر درک تیم، نویسنده مطالعه توضیح داد که هر دو ماده هنگام مصرف فیبر با غلات و کیک‌ها وزن مدفوع را در افراد سالم افزایش می‌دهند. از آنجا که افزایش وزن مدفوع به عنوان نشانگر زیستی برای بهبود راحتی پذیرفته می‌شود، این نتایج نشان می‌دهد که این فیبر‌ها در صورت افزایش باعث روانی مدفوع می‌شوند.

باکتری‌های روده که راه دیگری برای کمک به هضم غذاست نیز وقتی ذرت مصرف کنیم، بهبود می‌یابد. تعادل سالم باکتری‌های روده نه تنها برای حفظ سلامت دستگاه گوارش، بلکه برای ایجاد تعادل شیمیایی دستگاه گوارش ضروری است. خوشبختانه، افزودن ذرت به رژیم غذایی ممکن است به حفظ این تعادل اساسی کمک کند.

اگر نگران میزان رژیم غذایی خود هستید، این درمان معمولی ممکن است به شما کمک کند تا مدت بیشتری سیر بمانید. برچسب ها: روغن زیتون ، کاهش ، کلسترول خون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روغن زیتون کاهش کلسترول خون کلسترول خون روغن ذرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص و فواید خرما + فیلم

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • جوجه یک روزه
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن