Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:41:29 GMT

در حال تلاش برای رفع اختلافات خود با فرانسه هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۶۳۲

در حال تلاش برای رفع اختلافات خود با فرانسه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، در پی ایجاد تنش کم سابقه در روابط میان فرانسه و آمریکا در پی ملغی شدن قرارداد بزرگ ساخت زیر دریایی‌های مورد نیاز استرالیا با کارشکنی واشنگتن و انعقاد این قرارداد با شرکت‌های آمریکایی که نهایتاً منجر به فراخوانده شدن سفرای پاریس از آمریکا و استرالیا به کشور خود شد، «امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا طی سخنانی گفت که واشنگتن فرانسه را برای فراخواندن سفرای خود به پاریس، درک می‌کند!

بر اساس این گزارش، هورن بدون اشاره به کارشکنی کشورش در قرارداد منعقد شده میان استرالیا و فرانسه گفت: ما در ارتباط با تصمیم شرکای فرانسوی خود مبنی بر فراخواندن سفیر (فیلیپ) «اتین» به پاریس برای مشورت، در تماس نزدیک بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما موقعیت آنها را درک می‌کنیم و طی روزهای آینده به حل اختلافات خود ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه سخنان خود مدعی شد که ایالات متحده، پاریس را به چشم یکی از بزرگترین و قدیمی ترین متحدان خود می‌بیند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه افزود: ما دارای سابقه طولانی در برخورداری از ارزشهای دموکراتیک مشترک و تعهد به همکاری برای مقابله با چالش‌های جهانی هستیم.

لازم به ذکر است، دولت فرانسه روز پنج شنبه، آشکارا نارضایتی خود را از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا که به لغو قرارداد ۹۰ میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی‌های تهاجمی منتهی شد، اعلام کرده بود.

کد خبر 5307876

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا فرانسه استرالیا ایالات متحده امریکا افغانستان رژیم صهیونیستی ایران فلسطین لبنان روسیه طالبان انگلیس فرانسه عراق کره شمالی سوریه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس!

رویترز گزارش داد که پلیس فرانسه امروز مقابل ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در اطراف آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرده است.

به گزارش تسنیم؛ پلیس فرانسه مدعی است فرد مزبور احتمالا حامل نارنجک یا جلیقه انفجاری است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادعای رویترز: پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • (ویدیو) تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس!
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم
  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد