Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@06:59:12 GMT

بخش عمده فرآیند تأمین واکسن در دولت سیزدهم انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۶۴۴

بخش عمده فرآیند تأمین واکسن در دولت سیزدهم انجام شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرایند تامین اعتبار برای تهیه واکسن، گفت: بخش زیادی از این روند در دولت سیزدهم انجام شده است.

به گزارش مشرق، هشتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا صبح امروز(شنبه ۲۷ شهریور) به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

مخبر در این جلسه پس از استماع گزارش دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشور و افزایش واکسیناسیون سراسری، از تلاش های انجام شده در زمینه تهیه و تامین واکسن و نیز افزایش تولید داخلی قدردانی و اظهار امیدواری کرد؛ ‌ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی وانجام واکسیناسیون شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرایند تامین اعتبار برای تهیه واکسن، گفت: بخش زیادی از این روند در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی افزود: با تلاش و فداکاری کادر پزشکی و پیگیری مسئولان در زمینه تهیه واکسن داخلی و خارجی، کشور در حال عبور از پیک پنجم کروناست.

رییسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در گزارشی به رکورد شکنی های پی درپی درانجام واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میزان ابتلا به کرونا در سراسر کشور شیب نزولی گرفته و امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور باشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی استان ها و شهرهای کشور، اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۵۷ شهر کشور در شرایط قرمز قرار دارد و از هفته گذشته تا به الان ۱۲ شهر به رنگ آبی درآمده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان محمد مخبر بهرام عین اللهی واکسن شهرهای قرمز دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است

محمد رضا واحدی جو  گفت: طبق بررسی‌های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌شوند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.

وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می‌شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن‌ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.

نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • وزیر ارتباطات از احتمال رفع فیلتر «گوگل‌پلی» خبر داد
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است