Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی افزایش تنش‌ها میان پکن و واشنگتن، وزیر امور خارجه آمریکا پیامی توئیتری درباره هنگ‌کنگ را حذف کرده و یک پیام توئیتری ملایم‌تر را جایگزین آن کرد.

به گزارش برنا «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه پیامی توئیتری را که در حمایت از معترضان هنگ‌کنگی منتشر کرده بود، پس از دقایقی حذف کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس نیوز»، بلینکن در این پیام توئیتری نوشته بود: «پکن باید اجازه دهد صدای هنگ‌کنگی‌ها شنیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رد صلاحیت نمایندگان شورای محلی توسط جمهوری خلق چین، فقط ثبات درازمدت سیاسی و اجتماعی هنگ‌کنگ را تضعیف می‌کند».

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «ما در کنار مردم هنگ‌کنگ می‌ایستیم و به حمایت از حقوق انسانی و آزادی‌های اساسی آن‌ها ادامه می‌دهیم».

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه سیاسی و اجتماعی امور خارجه آمریکا حقوق پکن بلینکن خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین طی گفتگوی تلفنی، آخرین تحولات منطقه و روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه تهران و پکن را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.
آقای امیرعبداللهیان  همتای چینی خود را در جریان تلاش‌های دیپلماتیک و اقدام مشروع نیرو‌های مسلح ایران در قبال گستاخی رژیم اسراییل و هدف قرار دادن سفارت کشورمان در دمشق قرار داد.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: به روشنی به کاخ سفید هشدار داده ایم در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی در تکرار تجاوزات تروریستی علیه منافع و امنیت ایران، پاسخ و اقدام بعدی تهران قاطع، فوری و گسترده خواهد بود.
وزیر امور خارجه چین نیز در این گفتگوی تلفنی با تشریح مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه گفت: چین به شدت حمله به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرده و آن را مخالف و ناقض اصول و قواعد بین‌المللی می‌داند.
وانگ یی افزود: ما در شورای امنیت هم از مطالبات عادلانه جمهوری جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت کرده ایم، هر چند در این مسیر شاهد مانع‌تراشی‌های دولت آمریکا و اعمال استاندارد‌های دوگانه کشور‌های غربی عضو شورای امنیت در محکومیت اقدامات رژیم اسراییل بوده‌ایم.
وزیر امور خارجه چین یادآور شد که در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود مواضع اصولی طرف ایرانی را به اطلاع وی رسانده است و همواره بر برقراری صلح در منطقه و برقراری آتش بس در غزه تاکید کرده است.
وانگ یی در پایان تاکید کرد: چین و جمهوری اسلامی ایران از شرکای راهبردی هستند و آن کشور در تمامی زمینه‌ها برای مواضع و جایگاه ایران اهمیت بالایی قائل است.


دیگر خبرها

  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • وزیر خارجه چین: مواضع تهران را به اطلاع بلینکن رساندم‌
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • گفتگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی