Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:33:24 GMT

۸۵ مصوبه برای رفع موانع تولید در خراسان رضوی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۸۱۵

۸۵ مصوبه برای رفع موانع تولید در خراسان رضوی صادر شد

مرتضی اشرفی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱ واحد صنعتی و بنگاه اقتصادی استان درخواستهایی در خصوص تقسیط بدهی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده، صدور گواهی ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی بدون اخذ تعهد از کارفرما، تقسیط بدهی بانکی، تسویه و اقاله ملک با حداکثر بخشودگی، پرداخت مرحله آخر تسهیلات بانکی و تقسیط آن داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سایر درخواستهای واحدهای صنعتی استان در نشست این کارگروه را پرداخت تسهیلات بانکی به منظور ورود ماشین آلات از کشور چین، رفع مشکل دیوارکشی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، ثبت سفارش کالای وارداتی در سامانه جامعه تجارت و تمدید کارت بازرگانی برشمرد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: درخواستهای این واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی در گروه های کاری امور مالیات، گمرک و تامین اجتماعی و تامین مالی، بانکی و تسهیلات توسط دستگاه های اجرایی مرتبط بررسی و نتیجه آن در این نشست اعلام و درباره آن تصمیم گیری شد.

وی گفت: ۷۴ مصوبه این کارگروه مربوط به کلینیک صنعت بسیج مهندسان خراسان رضوی در حوزه های بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی بود که با حضور مسوولان سازمان بسیج مهندسان صنعتی سپاه امام رضا (ع) بررسی و در باره آن تصمیم گیری شد.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به موجب مواد الحاقی قانون تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۴ در کشور تاسیس شد. پس از آن مقرر شد شعب استانی این ستاد نیز در سراسر کشور به ریاست استانداران تشکیل شده و مشکلات تولید کنندگان را بررسی کنند.

طبق قانون، این ستاد می‌تواند با بررسی وضعیت مجموعه‌های تولیدی با درخواست تقسیط و امهال وام‌های دریافتی آنان موافقت کرده و دستور لازم را در این خصوص به بانک‌ها صادر کند، ضمن اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شعب استانی آن لازم الاجراست.

گروه های کاری "زیربنایی، طرحها و سرمایه گذاری"، "امور مالیات، گمرک و تامین اجتماعی"، "تامین مالی، بانکی و تسهیلات"، "انرژی و تامین اجتماعی" از جمله گروه های کاری ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی هستند.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی مشهد تولید داخلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی مشهد تولید داخلی تسهیلات بانکی مشهد تولید داخلی تسهیل و رفع موانع تولید تامین اجتماعی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد

علیرضا خدابنده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال ۳۷ هزار و ۵۲۸ مورد انشعاب برق در خراسان رضوی واگذار شده که رشد ۴.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

وی با اشاره به تغییر رویکرد توانیر در حوزه اختصاص اعتبارات به شرکت‌های توزیع گفت: امسال وصول مطالبات از مشترکین برق مهمترین و اثرگذارترین مولفه در استقلال مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در سالی که به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، گذر از پیک بار در تابستان امسال و بحث ناترازی تولید و مصرف برق، نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی در حوزه بهره‌برداری است.

خدابنده افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اولویت کار این شرکت در سال جاری رفع ناترازی برق با جلب مشارکت حداکثری مردم است.

وی اظهار کرد: موتور محرک بخش تولید، برق است و مهمترین مسئله در این بخش تأمین برق مطمئن و مستمر به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر تولید موجب اشتغالزایی، ارزش افزوده، کاهش بیکاری و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود؛ لذا باید تسهیل گری برای متقاضیان بخش تولید به منظور تامین برق‌شان و همچنین ترویج فرهنگ درست مصرف را در اولویت قرار دهیم.

خدابنده اظهار کرد: در این راستا امسال تلاش خواهیم کرد همایش مدیریت بار و مصرف را در گام نخست برای کارکنان شرکت توزیع برق خراسان رضوی و خانواده هایشان برگزار کنیم.

وی در خصوص یکی از مهمترین پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با عنوان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده است.

شرکت توزیع برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک در شهرستان‌های استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد