Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@15:46:11 GMT

در طول روز خیلی گرسنه می‌شوید؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۸۶۲

اگر بیشتر اوقات به دلیل گرسنگی ناگهانی، در حال خوردن میان‌وعده هستید، زمان آن فرا رسیده است که در برنامه غذایی خود تجدیدنظر کنید و غذاهای سیرکننده را به رژیم خود بیافزایید تا در طول روز، احساس گرسنگی کمتر به سراغتان بیاید. ناطقان: منظور از غذاهای سیرکننده، غذاهای کامل و فرآوری‌نشده‌اند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب، چهار ماده غذایی سالم و در عین حال سیرکننده به شما معرفی می‌شود که با مصرف آنها می‌توانید تا حد زیادی گرسنگی خود را کنترل کنید.

۱.آجیل

آجیل‌ در دسته‌ی مواد غذایی سیرکننده به‌شمار می‌آید و می‌توان آن را بدون نگرانی در یک رژیم غذایی سالم گنجاند. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 است، سرشار از مواد مغذی تقویت‌کننده مانند کلسیم و حاوی هر سه درشت‌مغذیِ پروتئین، کربوهیدرات و چربی است. سعی کنید مخلوطی از مغزهای مختلف مانند گردو، بادام و فندق را مصرف کنید. مصرف این نوع از آجیل، طیف وسیعی از مواد مغ ی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲.ماهی

میزان بالای پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی‌های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) یک گزینه عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی، سلامت قلب را ارتقا می‌دهند و  از سلامت مغز نیز پشتیبانی می‌کنند. جالب است بدانید ماهی علاوه بر خاصیت سیرکنندگی، در تقویت و بهبود خلق و خو  نیز مؤثر است!

۳.تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. یک مطالعه در سال 2011 میزان سیری افرادی را که برای وعده ناهار تخم‌مرغ، گوشت مرغ و سیب‌زمینی می‌خوردند را مورد آزمایش قرار داد؛ در این بررسی مشخص شد که تخم مرغ به طور قابل توجهی اثر سیری بیشتری نسبت به سیب‌زمینی دارد! برای بهره‌مندی کامل از ارزش غذایی تخم‌مرغ، می‌بایست هم زرده و هم سفیده تخم‌مرغ را مصرف کنید تا امگا 3 و حداکثر پروتئین آن را دریافت کنید.

۴.سبزیجات

بررسی‌ها نشان می‌دهد سبزیجات در عین اینکه غنی از فیبر هستند، می‌توانند به‌راحتی حجم غذا را نیز افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب غذایی خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ‌دار شروع کنید، سپس سایر سبزیجات با رنگ‌های مختلف را امتحان کنید). مصرف سبزیجات به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید و در مصرف سایر درشت‌مغذی‌ها تعادل را حفظ کنید. منبع: خبر انلاین برچسب ها: گرسنه شدن ، گرسنگی ، میان وعده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گرسنه شدن گرسنگی میان وعده تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان دریافتند که دوز پایین استامینوفن هم می‌تواند به قلب آسیب بزند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف دوزهای پایین استامینوفن که معمولا بی‌خطر تلقی می‌شوند، می‌توانند تغییراتی در پروتئین‌های بافت قلب ایجاد کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که این دارو رایج ضددرد و تب‌بر، پروتئین‌های موجود در بافت قلب موش‌ها را دستخوش تغییر می‌کند.

دکتر گابریلا ریورا از این دانشگاه می‌گوید: «ما دریافتیم که مصرف منظم استامینوفن در غلظت‌هایی که ایمن تلقی می‌شوند – معادل ۵۰۰ میلی‌گرم در روز برای بزرگسالان – باعث تغییر بسیاری از مسیرهای انتقال پیام در قلب می‌شود.»

وی ادامه داد: «ما انتظار داشتیم که دو یا سه مسیر تغییر کند، اما بیش از ۲۰ مسیر انتقال پیام مختلف را تحت تأثیر دیدیم. این نتایج باعث شد که من در صورت مصرف استامینوفن، از کمترین دوز مؤثر و برای کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن استفاده کنم.»

استامینوفن یکی از رایج‌ترین داروهای مصرفی است. مطالعات پیشین نشان داده‌اند که مصرف بیش از حد این دارو می‌تواند مشکلاتی برای قلب ایجاد کند. اما مطالعه جدید که در اجلاس فیزیولوژی آمریکا در لانگ بیچ، کالیفرنیا ارائه شد، به بررسی تأثیرات مصرف این دارو در دوزهای دیگر پرداخت.

محققان به گروهی از موش‌ها آب ساده و به گروه دیگر آب حاوی معادل ۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن در روز دادند. سپس بافت‌های قلبی موش‌ها را آنالیز کردند تا تغییرات پروتئینی را که نشانگر عملکرد قلب است، مشاهده کنند.

پس از هفت روز، موش‌هایی که استامینوفن دریافت کرده بودند، تغییرات قابل‌توجهی در سطح پروتئین‌های مرتبط با مسیرهای زیست‌شیمیایی درگیر در کارکردهای مختلفی از جمله تولید انرژی، مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها و تجزیه پروتئین‌های آسیب‌دیده، نشان دادند.

محققان اضافه کردند که مصرف بلندمدت دوزهای متوسط تا بالای استامینوفن می‌تواند در نتیجه استرس اکسیداتیو (عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن) یا تجمع سموم تولید شده در حین شکسته شدن این دارو، مشکلاتی برای قلب ایجاد کند.

اگرچه بدن معمولاً می‌تواند این سموم را قبل از آسیب رساندن پاکسازی کند، اما دکتر ریورا گفت که ممکن است در صورت مصرف مداوم دوزهای متوسط تا بالا در مدت زمان طولانی، بدن نتواند با این پاکسازی مقابله کند.

با این حال، وی تأکید کرد که این مطالعه روی موش‌ها انجام شده و برای تعمیم نتایج به انسان، تحقیقات بیشتری لازم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)
  • اگر نفخ زیاد می کنید لب به این غذاها نزنید!
  • اهمیت صبحانه برای کودکان
  • محققان دریافتند که دوز پایین استامینوفن هم می‌تواند به قلب آسیب بزند