Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:33:42 GMT

خط فرعی انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۸۷۹

خط فرعی انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کرمان یک استان با ظرفیت‌های بالا در کشور است و انتظار می‌رود مطالبات مردم در دولت سیزدهم عملیاتی شود.

پور ابراهیمی در رابطه با انتخاب استانداران اظهار کرد: از آنجا که به دولت اعتماد داریم پس به وزیر هم اعتماد خواهیم داشت به همین علت در نشست نمایندگان با وزیر کشور گفتیم که اگر علاقمند هستید از نیروهای موجود استفاده کنید ما ممانعتی نمی‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر سیاست این است که از نیروهای موجود در استان استفاده شود، ما هم مشکلی نداریم، ادامه داد: اما مجمع نمایندگان هم گزینه خود را به وزرات کشور اعلام کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور بیان کرد: با توجه به اعتمادی که به رئیس جمهور داریم، هر فردی را که به عنوان استاندار انتخاب کنند ما هم حمایت خواهیم کرد.

پورابراهیمی کرمان را از جمله استان‌های مهم کشور دانست و بیان کرد: وضعیت شاخص‌های فقر و محرومیت در این استان مطلوب نیست و کرمان نیاز به نگاه توسعه‌ای و استفاده بهینه از ظرفیت‌هایش را دارد.

وی به ظرفیت‌های فراوان کرمان اشاره کرد و گفت: شایسته مردم کرمان نیست که با وجود این میزان ظرفیت، دچار محرومیت باشند.

رفع مشکلات معیشتی مطالبه مردم است

پورابراهیمی رفع مشکلات معیشتی و اشتغالزایی را مطالبه مردم دانست و بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که شاهد برقراری عدالت اجتماعی در استان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست اولویت و دغدغه استان کرمان نیست، افزود: برخی‌ها مسائل توسعه را با سیاست اشتباه گرفته اند.

نماینده مردم کرمان و راور خط قرمزش را ولایت فقیه و شهدا دانست و گفت: کرمان جای سیاسی‌کاری نیست و با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه باید اجازه بدهیم دولت کار خودش را انجام دهد، گفت: اینکه رسیدگی به گروه‌های سیاسی به اولویت اول برخی آقایان تبدیل شده است، قابل قبول نیست.

طرح خط فرعی آب رسانی از خلیج فارس به شهر کرمان اجرایی می‌شود

پورابراهیمی در رابطه با پروژه آب رسانی از خلیج فارس توضیح داد: شاهد اجرایی شدن طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان بودیم که حدود ۵۰ درصد نیاز صنایع را برطرف کرده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کارشکنی وزارت نیرو در دولت قبل امکان انتقال آب برای صنعت و شرب کرمان فراهم نشد، ادامه داد: در روزهای آتی شاهد آغاز عملیات طرح خط فرعی آب رسانی از خلیج فارس به سمت شهر کرمان خواهیم بود که نیاز به آب شرب و آب صنعتی را برطرف خواهد کرد.

وی ادامه داد: این پروژه نیاز به ۴۰ کیلومتر لوله گذاری دارد که حدوداً نصف آن انجام شده و موافقت‌های اولیه هم برای برنامه ریزی و اختصاص بودجه به آن انجام شده است و قول مساعدت و همکاری گرفته‌ایم.

وی همچنین افزود: مبلغی بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه لازم است که ۵۰ درصد این اعتبار دولتی و ۵۰ درصد توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود.

کد خبر 5307890

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمدرضا پورابراهیمی انتخاب استانداران ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اردبیل واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان واکسیناسیون ایلام مجلس شورای اسلامی خلیج فارس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088031 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • نماینده مردم دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است