Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ستاد هماهنگی برگزاری ششمین دوره‌ی آموزشی توانمند سازی مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در راستای برنامه‌ی جهش تولید محصولات راهبردی و مزیت‌دار و خودکفایی در تولید گوشت قرمز  به همت سازمان بسیج جامعه‌ی کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

 در ابتدای این جلسه، غلامی مسئول سازمان بسیج جامعه‌ کشاورزی استان یکی از ضرورت‌های بخش کشاورزی و بنگاه‌های اقتصادی را یادگیری مداوم دانست و گفت: سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان در راستای تحقق این امر، اقدام به تشکیل ستاد آموزش و توانمندسازی مربیان خود با حضور اساتید و کارشناسان خبره و کشاورزان نمونه استانی و شهرستانی و مدیران دستگاه‌های متولی امر از جمله سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت ترویج و هماهنگی کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، اداره دامپزشکی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... در دو بخش عمومی ( امنیت غذایی، مهارت های تسهیلگری، مباحث فرهنگی، تربیتی و ...) و تخصصی محصولات راهبردی گندم، جو، برنج، ذرت و کلز، محصولات مزیت دار سیب، گردو و مرکبات و همچنین خودکفایی در تولید قرمز کرده است.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها تا پایان فصل زراعی به صورت مستمر و مداوم صورت خواهد گرفت، افزود: کمک به خودکفایی در ۵ محصول راهبردی گندم، جو، کلزا، ذرت و برنج، تحت پوشش قرار دادن ۷۸۲ روستای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار در طرح ملی بسیج همگام با کشاورز و سمپاشی باغات مرکبات علیه کنه قرمز مرکبات در ۱۰۰ هکتار از اقدامات بسیج کشاورزی است.

وی با بیان اینکه باغات مردم زلزله‌زده سی‌سخت بصورت رایگان با سطح بیش از ۷۰ هکتار به مدت ۳ روز انجام گرفت، افزود: توزیع کود رایگان اوره به میزان ۲۴ تُن، توزیع کود رایگان سوپر فسفات به میزان ۱۶ تن و همچنین توزیع کود رایگان گوگرد با همکاری بنیاد علوی به میزان ۸ تن دیگر اقدام بسیج جامعه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه کمک به کاشت و توسعه گیاهان دارویی در زیستگاه طبیعی در سطح ۱۳۰ هکتار صورت گرفت، گفت: اجرای طرح bds گندم دیم (مزارع نمونه) با کمک بنیاد علوی و جهاد کشاورزی،  توزیع کود رایگان مایع به میزان ۳۰۰ لیتر با همکاری بنیاد علوی، ایجاد ۱۳ مزرعه نمونه الگویی و تحقیقاتی و کمک به خودکفایی با مشارکت بسیج جامعه کشاورزی صورت گرفت.

غلامی با اشاره به واکسیناسیون ۱۲۴ هزار قطعه طیور گفت: ۱۲۴ هزار رأس دام ‌ و معاینه  ۶۶ هزار و ۲۲۰ دام سبک و سنگین، ۱۲۰ راس اصلاح نژاد دام‌های سبک نژاد رومانوف و بزسانن توسط بسیج جامعه پزشکی صورت گرفته است.

وی از آموزش و مهارت آموزی ۳۰۰ دامدار، برگزاری دوره های آموزشی مربیان و آموزش تخصصی ۱۸۰ نفر خبر داد و گفت: کمک به ارتقاء بهره‌وری در تولید گیاهان دارویی و تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار شناور ۴ درصد جهت ترغیب و تشویق کشاورزان به کشت گیاهان دارویی و همکاری در کشت، نظارت، مشاوره و آموزش گیاهان دارویی انجام گرفت.

غلامی بیان کرد: همچنین سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش اشتغالزایی فعالیت‌های مستمری از جمله بازدید و حمایت از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی به تعداد ۶۴ مورد، کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به تعداد ۲۵ مورد، آموزش و مهارت آموزشی و معرفی جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به تعداد ۶۴۰ مورد، آموزش و مهارت آموزی سربازان وظیفه و صدور گواهینامه پایان دوره و معرفی جهت دریافت تسهیلات به تعداد ۱۳۰ مورد صورت گرفت.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس بسیج کشاورزی خودکفایی در ۵ محصول راهبردی واکسیناسیون دام سبک و سنگین بسیج جامعه کشاورزی سازمان بسیج جامعه توزیع کود رایگان گیاهان دارویی صورت گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی ظهر پنجشنبه در جلسه شناسنامه دارکردن محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید محصولات کشاورزی جز با شناسنامه‌دار کردن واحدهای تولیدی امکانپذیر نخواهد بود، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای شناسنامه‌دار کردن محصولات مرکبات تا پایان فروردین تهیه و ابلاغ شود و برای محصول برنج هم این برنامه تهیه و تدوین شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: اجرای کشاورزی قراردادی و عرضه مناسب محصول از مسیر شناسنامه‌دار کردن واحدهای تولیدی می‌گذرد و بر این اساس می‌توان مشخص کرد چه میزان محصول با چه کیفیتی در کدام مزرعه یا باغ تولید و در چه زمانی عرضه می‌شود.

مؤمنی خاطرنشان کرد: کشاورزان مازندرانی باید هویت‌دار شوند و واحد تولیدی و محصولات تولیدی آن هم باید تعریف شده و شناسنامه دار باشد.

وی بیان کرد: سطح کل باغات استان ۱۵۶ هزار و ۵۱۰ هکتار است که تاکنون ۹ هزار و ۵۶۵ نفر به مساحت ۱۵ هزار و ۷۸۲ هکتار برای شناسنامه دار شدن باغات خود در سامانه ثبت‌نام کردند.

مؤمنی با بیان اینکه ۸ هزار و ۲۴۵ مورد بازدید به مساحت ۱۲ هزار و ۸۷۱ هکتار از این باغات انجام شد، گفت: با صدور ۸ هزار و ۱۹۳ مورد شناسنامه و کد سلامت محصول، ۱۴ هزار و ۳۴۷ هکتار از باغات استان شناسنامه دار شد.

کد خبر 6064267

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • توزیع ۱۷۵ تن اقلام اساسی در روستا‌های مازندران
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • تمدید بیمه رایگان سلامت پنج دهک نخست جامعه در سال ۱۴۰۳