Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@08:17:58 GMT

تولید سیب پائََیزه استان اصفهان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۶۳۸۰

تولید سیب پائََیزه استان اصفهان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده در خصوص برداشت محصول سیب پائیزه در سطح استان اظهار کرد: برداشت سیب پاییزه که از اواسط شهریورماه در باغات بارور استان آغاز شده تا نیمه آبان‌ماه ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد:پیش‌بینی می‌گردد میزان برداشت سیب پاییزه استان در سال ۱۴۰۰ به حدود ۲۱۵۰۰۰ تن برسد که نسبت به سال گذشته کمی افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سطح کل باغات سیب استان ۲۰۲۰۲ هکتار است که از این مقدار ۱۸۰۰۰ هکتار به سیب‌های زرد و قرمز پاییزه(گلدن و رد) و بقیه به ارقام گلاب بهاره و پاییزه اختصاص دارد.

رئیس‌زاده افزود: بیش از ۹۰ درصد از باغات سیب استان در شهرستان سمیرم واقع شده است و در شهرستان‌های شهرضا، دهاقان، تیران و کرون ، نطنز و برخی شهرستان‌های دیگر نیز باغات سیب در مساحت‌های کمتر وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خشکسالی و کمبود آب در بخش عمده‌ای از باغات سیب استان عامل اصلی کاهش عملکرد درسال‌های گذشته و سال جاری بوده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اصفهان سیب کشاورزی تولید استان اصفهان باغات سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت اولین خوشه های طلایی گندم کشور از مزارع جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان گفت: در این زمینه ۱۲ مرکز خرید در منطقه فعال است که ۳ مرکز در سال ۱۴۰۲ توسط بخش خصوصی با همکاری مدیریت تعاون روستایی جهت سهولت در امر برداشت به این جمع اضافه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه بیش از ۴۳ هزار هکتار گندم در جنوب کرمان کشت شده است افزود: گندم یکی از مهم ترین محصولات استراتژیک است و با توجه به اهمیت امنیت غذایی منطقه و کشور با استفاده از برنامه های تحقیقاتی و توصیه های فنی تیم یاوران تولید از جمله تراکم، تاریخ و روش کاشت مناسب، استفاده بهینه کود های شیمیایی پایه (پتاسه و فسفاته)، مدیریت مناسب آفات و علف های هرز است

وی افزود پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۹۰ هزار تن محصول گندم در جنوب کرمان برداشت و تحویل مراکز خرید و سیلو‌های نگهداری شود.

اجمد پور تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌گیری دانش فنی حاصل از دستاوردهای تحقیقاتی و مشارکت حداکثری کشاورزان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در ایجاد امنیت غذایی پایدار در سال جاری، حداکثر بهره‌وری از منابع آب و خاک بعمل آید.

دیگر خبرها

  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان
  • باغات استان بوشهر با توزیع نهال یارانه‌ای رونق می گیرد
  • آغاز برداشت گندم در آبادان
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم کشور از مزارع جنوب کرمان