Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۲۷ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

احتکار ۱۵ میلیارد ریال لوازم خانگی در فسا لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۵ میلیارد ریال لوازم خانگی احتکار در شهرستان فسا خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با کسانی که بخواهند با احتکار کالا در بازار اخلال ایجاد کنند به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان فسا با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار لوازم خانگی در دو انبار مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران به همراه نماینده اداره صمت پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار‌ها موفق شدند ۴۲۹ دستگاه لوازم خانگی شامل یخچال، کولر آبی، ماشین لباسشویی، بخاری، آبگرم‌کن، پنکه و هود احتکار را کشف کنند.

سردار ملک‌زاده با اشاره به معرفی مالک انبار‌ها به مراجع قضائی، اضافه کرد: کارشناسان ارزش اموال احتکار را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فوت ۲ نفر هنگام کف‌روبی چاه

فرمانده انتظامی فراشبند گفت: ۲ نفر که در حال کف روبی چاه بود‌ه‌اند به علت خفگی ناشی از استنشاق گاز به کام مرگ فرو رفتند.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گاز گرفتگی منجر به فوت در روستای قنات باغ شهرستان فراشبند، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و برابر نظر کارشناسان مطلع شدند دو نفر ۳۸ و ۴۱ ساله حین کف روبی چاه قدیمی بوده‌اند که بر اثر استنشاق گاز و کمبود اکسیژن فوت شده‌اند.

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه پس از تشکیل پرونده اجساد متوفیان تحویل پزشک قانونی شد، گفت: شهروندان باید هنگام حفر چاه از دستگاه‌های تهویه صنعتی که امکان گردش هوا در اعماق چاه را فراهم می‌کند استفاده کنند تا از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود.

کشف بیش از ۱۹ کیلو تریاک از پراید

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف سواری پراید و کشف ۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز اظهار کرد: به منظور تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که در کف صندوق به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز اضافه کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

۹۱ متهم تحت تعقیب در شیراز روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ متهم تحت تعقیب را دستگیر و روانه دادسرا کردند.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ متهم تحت تعقیب را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: در سوابق این افراد جرائمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می‌شود.

کشف بیش از ۲۰ کیلو تریاک در منزل/۵ نفر بازداشت شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از کشف ۲۰ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۵ متهم در یکی از روستا‌های شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری پلیس فرودگاه با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از روستا‌های شهرستان شیراز دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۲۰ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۵ نفر که در منزل حضور داشتند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه پاسخن هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان رها شده بود مشکوک و مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که این موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان زرین‌دشت دارد.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه تلاش جهت شناسائی و دستگیری سارق به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: این شهرستان محل ناامنی برای سارقان است و با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت جدی برخورد می‌شود.

دستگیری باند ۵ نفره حفاران غیرمجاز در دژکرد اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری باند ۵ نفره حفاران غیرمجاز در دژکرد این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در پی دریافت گزارش‌ها و اطلاعات واصله مبنی بر حضور باند ۵ نفره حفاران غیرمجاز در شهر دژکرد به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، پیگیری موضوع با هماهنگی مقام قضائی در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری جهت شناسایی و دستگیری این افراد به محل مورد نظر اعزام و ۵ نفر از کسانی که حین حفاری غیرمجاز بودند را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی اقلید ادامه داد: در بازرسی از محل حفاری، اموالی از قبیل مانیتور تصویری، دوربین چشمی و فلشدار، باطری، کابل برق، یک قبضه سلاح شکاری و مهمات مریوطه و ۲ دستگاه خودرو کشف شد.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برابر قانون هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و با حفاران برابر قانون برخورد می‌شود.

۸۹ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار قاچاق در باک اتوبوس

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف ۸۹ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار قاچاق خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی بندرعباس به لارستان، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۸۹ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار قاچاق که در درون باک جاسازی شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به این که ارزش محموله کشف شده یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

کشف لوازم خانگی قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۱۴ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در بازرسی از یک واحد انبار در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری و فروش لوازم خانگی قاچاق توسط شخصی سودجو، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، انبار محل نگهداری کالای قاچاق مورد شناسایی قرار گرفته و پس از بازرسی از آن تعداد ۱۴ دستگاه لوازم خانگی قاچاق اعم از یخچال، ماشین لباسشوئی، ظرفشویی و اسپیلت قاچاق و بدون مجوز قانونی به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

هشدار‌های پلیس آگاهی فارس برای پیشگیری از سرقت

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس هشدار‌های پلیسی پیشگیری از سرقت خودرو را به شهروندان ارائه داد.

هنگام ترک اتومبیل از گذاشتن سند مالکیت و به طور کلی اسناد و مدارک ارزشمند در داخل آن خودداری کنید.

زمانی که اتومبیل خود را به منظور گرم شدن و سایر موارد روشن می‌کنید مواظب باشید که اتومبیل را به حال خود رها نکنید.

چنانچه اتومبیل خود را در پارکینگ منزل یا داخل حیاط پارک می‌کنید در‌های آن را قفل کرده و سوئیچ را روی ماشین نگذارید.

اتومبیل خود را به وسایل و تجهیزات ایمنی از قبیل (قفل پدال، قفل فرمان و ردیاب) مجهز کنید.

از قرار دادن خودرو در کوچه‌ها و معابر پرت و تاریک خودداری و هنگام ترک خودرو دقت کنید در و شیشه‌های خودرو کاملا بسته باشد، هرگز سوئیچ خود را در اتومبیل بدون سر نشین رها نکنید.

در صورت مشاهده سارق یا سارقین ضمن حفظ خونسردی خود مشخصات ظاهری آن‌ها را به خاطر بسپارید و چنانچه دارای خودرو یا موتورسیکلت بودند پلاک و مشخصات آن را یاد داشت و با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احتکار کالا حوادث و انتظامی حفاران غیر مجاز باند ۵ نفره حفاران غیرمجاز فرمانده انتظامی شهرستان انتظامی شهرستان لارستان پلیس مبارزه با مواد مخدر لوازم خانگی قاچاق ماموران انتظامی ۱۵ میلیارد ریال انتظامی نی ریز بازرسی از آن دستور کار مراجع قضائی پلیس آگاهی رئیس پلیس تحت تعقیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین

سرهنگ بیژن خدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: ماموران یگان امداد در راستای ماموریت‌های محوله بررسی خودرو‌های مشکوک در عوارضی شماره سه به یک دستگاه خودرو ایسوزو مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: ماموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق، که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، بیان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • کشف بیش از ۶۰ سکه‌های تاریخی در فسا
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر