Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی از 4 جوان لرستانی دوست دار حیات وحش که باعث نجات یک رأس بزغاله وحشی شده بودند توسط مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛در مراسمی با حضور مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان و پرسنل این اداره کل، از 4 جوان لرستانی که در کوه یافته یک بزغاله وحشی را از تشنگی نجات داده و در طبیعت رهاسازی نموده بودند تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مراسم که دردر دفتر مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد با اهداء لوح و هدایایی از این حرکت زیست محیطی و فرهنگی این جوانان تجلیل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در این مراسم گفت: حرکت زیست محیطی این جوانان نشان دهنده اهمیت  حفظ محیط زیست به خصوص حفظ حیات وحش و تنوع زیستی در بین نسل جدید است.

فتحی بیرانوند آموزش و فرهنگ سازی را عامل اصلی حفظ محیط زیست دانست و افزود: با تسری فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین تمام اقشار جامعه می توانیم محیط زیستی پویا و سرزنده داشته باشیم.

اوعمل این جوانان را در نجات این بزغاله وحشی مصداق اصل پنجاهم قانون اساسی دانست و اظهار امیدواری نمود همه افراد جامعه در حفاظت از محیط زیست کوشا بوده و به وظایف خود در این زمینه عمل نمایند.

لازم به ذکر است چند روز پیش 4 جوان لرستانی به اسامی آریا، آرشام و محمد نظری به همراه ساسان کردعلیوند حین کوهنوردی در منطقه یافته کوه بزغاله وحشی را مشاهده نموده که در اثر تشنگی توانایی حرکت کردن ندارد.

این افراد با سیراب نمودن این بزغاله از آب مصرفی خودشان، در کمال آرامش و بدون وارد نمودن هیچگونه استرسی  آن را در همان زیستگاه رهاسازی نموده و موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اطلاع دادند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست جوانان حیات وحش کل حفاظت محیط زیست لرستان مدیر کل حفاظت محیط زیست 4 جوان لرستانی بزغاله وحشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید

حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط گیلان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی وزش باد گرم و کاهش رطوب هوا، مسافران و مردم استان تا حد امکان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، مراتع و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان افزود: متاسفانه هر سال، با وزش باد گرم و سهل انگاری برخی افراد، شاهد ایجاد حریق در برخی مناطق جنگلی و مراتع هستیم که گاهی این حوادث خسارات جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی از مردم خواست در صورت بروز هر مشکلی در محیط زیست و یا وقوع آتش سوزی، مورد را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان