Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-20@00:30:14 GMT

چرا التهاب قلب پس از ابتلا به کرونا شایع تر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۶۹۱۱

چرا التهاب قلب پس از ابتلا به کرونا شایع تر است؟

به گزارش جام جم آنلاین، مطالعه جدیدی نشان می دهد که واکسن کووید ۱۹ فایزر با افزایش خطر ابتلا میوکاردیت مرتبط است، به طوری که حدود یک تا پنج مورد در هر 100،000 نفر وجود دارد اما عفونت کووید ۱۹ با افزایش 11 مورد در هر 100،000 نفر مرتبط بود.

یکی از نویسندگان مطالعه و مدیر گروه پیش بینی پزشکی در برنامه مطالعات سلامت محاسباتی بیمارستان کودکان گفت: کروناویروس بسیار خطرناک است و از جهات مختلف برای بدن انسان بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کسی که تا کنون در دریافت واکسن تردید داشته است ترس این عارضه جانبی بسیار نادر و معمولاً نه چندان جدی به نام میوکاردیت بسیار بیشتر است.

این مطالعه نشان می دهد که همان عارضه جانبی مشابه در واقع با خطر بالاتری همراه است. در نتیجه شما واکسینه نشده اید و مبتلا می شوید.

در طی این مطالعه پرونده های الکترونیکی سلامت را برای نزدیک به 2 میلیون نفر از بزرگترین سازمان مراقبت های بهداشتی را تجزیه و تحلیل کردند. آنها میزان 25 رویداد مضر را که ممکن است با واکسیناسیون کرونا یا عفونت کووید۱۹ مرتبط باشد، محاسبه کردند.

به طور کلی ، میوکاردیت در افراد واکسینه و غیر واکسینه نادر بود. اما در گروه واکسیناسیون شایع تر بود و حدود سه مورد اضافی برای هر 100،000 نفر وجود داشت.

در میان افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند، 11 مورد اضافی از میوکاردیت برای هر 100،000 نفر وجود داشت ، در مقایسه با افرادی که به این ویروس آلوده نشده بودند. این مطالعه خطرات ناشی از میوکاردیت را بر اساس سن یا جنس تجزیه نکرد، اگرچه میانگین سنی افرادی که پس از واکسیناسیون دچار مشکل قلبی شده بودند 25 سال بود. در میان 21 مورد میوکاردیت ، 19 نفر مرد بودند.

واکسن فایزر همچنین با افزایش خطر تورم غدد لنفاوی ، آپاندیسیت و زونا همراه بود. هر سه عارضه جانبی غیر معمول بود.

عفونت کووید۱۹ با خطرات بالای مشکلات جدی قلبی عروقی ، از جمله حملات قلبی ، ضربان قلب نامنظم، لخته شدن خون در ریه ها یا پاها، آسیب کلیه و خونریزی در جمجمه همراه بود. به ازای هر 100000 عفونت ، 25 حمله قلبی اضافی و 62 مورد لخته شدن خون در ریه ها رخ می دهد.

وقتی سعی می کنید تصمیم بگیرید که آیا باید واکسن را مصرف کنید یا نه، یکی از مواردی که باید بپرسید این است که نه تنها عوارض جانبی احتمالی مرتبط با مصرف واکسن چیست بلکه وقتی در مورد کووید فکر می کنم چه چیزی را به خطر می اندازم؟FDA در حال بررسی خطرات میوکاردیت و پریکاردیت یا التهاب مخاط اطراف قلب در دریافت کنندگان واکسن ، به ویژه مردان جوان و نوجوان است.

FDA این هفته اعلام کرد که فایزر در مورد خطرات میوکاردیت و پریکاردیت در افراد واکسینه شده ، از جمله اثرات طولانی مدت بر کسانی که بیمار می شوند ، تحقیق می کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون کووید ۱۹ میوکاردیت کروناویروس 100 000 نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

برای نفخ معده یک سری درمان‌های خانگی و طبیعی وجود دارد که عبارتند از:

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یک ضد التهاب قوی است. همچنین، حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که به کاهش نفخ کمک می‌کند. زنجبیل همچنین به حالت تهوع کمک می‌کند. اسمیت می‌گوید: "چای زنجبیل به هضم کمک می‌کند، و به تسکین گاز، نفخ، درد معده و حرکات روده کمک می‌کند. گفته شده است که التهاب را آرام می‌کند و دستگاه گوارش را تسکین می‌دهد. "

چای نعناع تند

در بچگی هر وقت معده درد می‌گرفتم مادربزرگم به من می‌گفت که نعناع را بمکم. من نمی‌دانم که شکر چقدر به مشکلات گوارشی من کمک کرده است، اما نعناع فلفلی برای مشکلات معده عالی است. شاپیرو می‌گوید: روغن نعناع در کاهش درد معده، نفخ، گاز موثر است و برخی تحقیقات نشان داده اند که چای نعناع حاوی مقادیر کافی برای بهبود علائم است.

چای رازیانه

رازیانه به دلیل فواید بی‌شماری برای تقویت سلامت مورد مطالعه قرار گرفته است، اما از آنجایی که شما اینجا هستید تا نفخ خود را درمان کنید، ما بر قدرت آن در درمان نفخ تمرکز می‌کنیم. رازیانه به دفع گاز از روده کمک می‌کند و همچنین به بدن شما کمک می‌کند صفرا بیشتری تولید کند. صفرای بیشتر به این معنی است که بدن شما بهتر می‌تواند چربی‌ها را تجزیه کند، به‌ویژه لبنیات، که یکی از بزرگ‌ترین دلایل نفخ معده هستند. نمی‌توانید چای رازیانه را در قفسه‌ها پیدا کنید؟ شاپیرو پیشنهاد می‌کند که فقط مقداری از دانه‌ها را خرد کرده و در آب قرار دهید.

چای بابونه

شاید این چای را به دلیل خواص خواب آوری آن بشناسید، اما می‌تواند به تسکین نفخ معده نیز کمک کند. التهاب در دیواره روده می‌تواند باعث نفخ و سایر مشکلات سلامت روده شود. اسمیت می‌گوید: «تحقیقات اولیه‌ای انجام شده است که نشان می‌دهد عصاره بابونه به دلیل خواص ضد التهابی، پتانسیل محافظت در برابر اسهال و زخم معده را دارد.»

چای ریشه قاصدک

شاپیرو می‌گوید: این چای یک ادرارآور طبیعی است، بنابراین با افزایش ادرار به کاهش وزن کمک می‌کند. در حالی که هیچ کس دوست ندارد دائما به دستشویی برود، این خروجی آب اضافی می‌تواند به تسکین نفخ کمک کند. این ماده همچنین برای مدت طولانی برای تسکین التهاب، اضطراب و موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • (عکس) دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته
  • رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه