Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولایمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در خصوص خروج ایالات متحده از افغانستان اظهار داشت که آنها یک صندوق پاندورا برجای گذاشتند؛ پر از مشکلات مربوط به تروریسم، قاچاق مواد مخدر، جنایات سازمان‌یافته و متأسفانه افراط‌گرایی مذهبی.

به گفته رئیس‌جمهوری روسیه، غرب یک زرادخانه کامل از سلاح‌های مدرن را در افغانستان رها کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها «با عجله» از افغانستان خارج شدند.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین افزود که کمک به افغانستان برای یافتن صلح و ثبات ضروری است. وی ابراز امیدواری کرد که افغانستان یک کشور مستقل، بی‌طرف، متحد و دموکراتیک باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌

به گزارش جام جم آنلاین، قرار است ایالات متحده و روسیه روز چهارشنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر موضوعات مرتبط با استقرار تسلیحات هسته‌ ای در فضا با هم دیدار و بحث کنند.

به گزارش رویترز، این دیدار در شرایطی شکل می‌گیرد که قرار است، شورای امنیت بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ای که به موجب آن آمریکا از کشور‌ها می‌خواهد از هر گونه مسابقه تسلیحاتی در فضا جلوگیری کنند، رای‌گیری کند.

برخی از دیپلمات‌ها عنوان کرده‌اند که احتمال می‌رود، روسیه مانع از تصویب این پیش‌نویس ارائه شده از جانب آمریکا شود. این اقدام ایالات متحده آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور، مسکو را به دلیل ساخت سلاح‌های هسته‌ای ضدماهواره‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد.

ادعایی که وزیر دفاع روسیه آن را به صراحت رد کرده است. لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل و یامازاکی کازویوکی، سفیر ژاپن در سازمان ملل روز جمعه در جریان یک بیانیه مشترک اعلام کردند که به مدت شش هفته با اعضای شورای امنیت در مورد متن پیش‌نویس مورد نظر مذاکره کرده‌اند.

این متن بر لزوم تعهد دولت‌ها به تبعیت از معاهده فضای ماورای جو تایید کرده و از کشور‌های می‌خواهد تا به صورت فعال در بحث استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو و جلوگیری از هرگونه مسابقه تسلیحاتی در فضا مشارکت کنند.

معاهده فضای ماورای جو در سال ۱۹۶۷، روسیه و ایالات متحده را از قرار دادن هر شی حامل سلاح هسته‌ ای یا هر نوع سلاح کشتار جمعی در مدار زمین منع می‌کند.

روسیه و چین قصد دارند در این جلسه قبل از هر چیز یک اصلاحیه را به رای بگذارند. اصلاحیه مذکور بازتاب‌دهنده پیشنهادی است که از سوی دو طرف در سال ۲۰۰۸ مطرح شد و به موجب آن استقرار هر گونه سلاح در فضا و یا ایجاد تهدید و استفاده از زور علیه اجرام فضای بیرونی زمین را ممنوع می‌کند.

با این حال، منابع دیپلماتیک بر این باورند که اصلاحیه مذکور نیز به مرحله تصویب نمی‌رسد. اصلاحیه و پیش‌نویس قطعنامه مذکور هر کدام حداقل به ۹ رای موافق و بدون وتوی روسیه، چین، آمریکا، بریتانیا و فرانسه نیاز دارند. برخی از مقامات اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده‌اند که روسیه در حال ساخت یک بمب هسته‌ای فضایی است که در صورت انفجار، تشعشات الکترومغناطیسی آن شبکه گسترده‌ای از ماهواره‌ها را از کار می‌اندازد.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که روسیه مخالف هر گونه استقرار سلاح هسته‌ ای در فضاست.

دیگر خبرها

  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه