Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الله بیرانوند شنبه شب به خبرنگاران اعلام کرد: وضعیت و شرایط ذخیره سازی کالاهای اساسی تعهدی ( گندم، برنج و شکر ) در سطح استان مطلوب بوده و خوشبختانه هیچگونه نگرانی بابت تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم و جود ندارد.
وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون خدود ۱۰ هزارتن برنج و شکر در راستای تنظیم بازار و با قیمت مصوب عرضه شده و از آغاز عملیات خرید تضمینی نیز تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان و ۲هزارو۲۲۷ تن دانه روغنی کلزا خریداری  و ذخیره سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیرانوند افزود: ۱۷هزار و ۷۶۶ کشاورز در سالجاری گندم مازاد بر نیاز خود را در قالب ۳۲هزار و ۵۵۲ محموله و ۹۰۲ کشاورز نیز یکهزارو۱۰۷ محموله دانه روغنی کلزای تولیدی خود را به مراکز تحت پوشش این اداره کل تحویل داده اند. 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان در ادامه با اشاره به پرداخت بهای محصولات خریداری شده، اعلام کرد: مبلغ ۶۲۰ میلیارد تومان بابت گندم دریافتی و ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت دانه روغنی کلزا تاکنون به حساب کشاورزان استان واریز شده است.
بیرانوند با اشاره به کاهش تولید و به تبع خرید محصولات کشاورزی در سالجاری به دلیل خشکسالی، بیان داشت: بیشترین کاهش در میزان خرید گندم نسبت به سال قبل مربوط به شهرستان الیگودرز با ۷۳ درصد ،شهرستانهای خرم آباد و کوهدشت با ۶۵ درصد و شهرستان دلفان با ۶۲ درصد و کمترین کاهش در خرید گندم نیز ( ۹ درصد )مربوط به شهرستان سلسله بوده است.
وی افزود: بیشترین میزان خرید گندم در سالجاری مربوط به شهرستانهای ازنا با ۲۷ هزارتن، کوهدشت با ۱۷ هزارتن و سلسله با ۱۳ هزار تن می باشد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان همچنین بیشترین افزایش در تولید و خرید دانه روغنی کلزا را نسبت به سال قبل مربوط به  شهرستانهای پلدختر ،چگنی و کوهدشت اعلام‌ و اظهار داشت:
بیشترین میزان خرید دانه روغنی کلزا را در سالجاری شهرستانهای سلسله با ۱۰۵۶ تن، بروجرد با ۴۵۰ تن و پلدختر با ۱۸۹ تن به خود اختصاص داده اند.
بیرانوند در پایان میزان مصرف سالانه گندم در استان را ۳۰۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد به دلیل خشکسالی و کاهش بیش از ۵۰ درصدی خرید تضمینی ،کسری نیاز استان از سایر استانهای تولید کننده و از محل واردات تامین خواهد شد که در اینخصوص پیش بینی های لازم صورت گرفته و مشکل خاصی وجود ندارد.

برچسب‌ها کالاهای اساسی گندم لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کالاهای اساسی گندم لرستان کالاهای اساسی گندم لرستان دانه روغنی کلزا کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی