Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@01:03:39 GMT

برداشت محصولات تولیدی گلخانه‌ های شهرستان خاش آغاز شد.

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۷۲۱۳

برداشت محصولات تولیدی گلخانه‌ های شهرستان خاش آغاز شد.

شیرزاد کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: گلخانه داران این شهرستان زودتر از سایر شهرستانهای استان، محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کردند.

وی تصریح کرد: نیاز به تنوع کشت و تامین بازار های داخلی و بانگاه به فرایند صادرات که در سال های اخیر رونق پیداکرده است باعث گردیده علاوه بر خیار و گوجه فرنگی، کاشت بادمجان نیز در برنامه کشاورزان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمالی افزود: امسال برای اولین بار ۴ هکتار از گلخانه ها وبانظارت کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان به کشت  ده رقم بادمجان اختصاص یافته است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تصریح کرد باعنایت به کاشت این محصول در نیمه مردادماه، بادمجان اولین محصول گلخانه های خاش  میباشد که به بازار عرضه و همچنین بتدریج خیار و گوجه فرنگی  نیز برداشت آن آغاز خواهد شد.

کمالی سطح کل گلخانه های شهرستان خاش را ۵٧ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شودحدود۵۷۰ تن بادمجان در گلخانه های خاش تولید شود.

انتهای پیام/3139

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی بازار کشاورزان صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رحیمی با اشاره به اینکه همزمان با فصل بهار برداشت محصول خوش‌طعم ورنگ توت فرنگی روانه منطق مختلف بازار شده است. گفت: پیش بینی تولید می‌شود تا پایان برداشت۳ هزار و ۲۲۰ تن توت فرنگی در این شهرستان روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه ۵۱۸ بهره بردار جویباری در زمینه کشت و کار توت فرنگی فعالیت دارند، افزود: توت فرنگی از اولین میوه‌هایی است که در بهار به بازار عرضه و تا اوایل تیرماه برداشت آن ادامه دارد.

رحیمی تصریح کرد: کشاورزان جویباری به روش سنتی و با استفاده از نایلون کشی نسبت به پیش رس کردن این محصول اقدام می‌کنند به طوری که زمان برداشت آن از ۲۰ اسفند ماه آغاز تا هزینه‌های مازاد آن با عرضه محصول نوبرانه، قابل جبران باشد.

وی خاطرنشان کرد: تا اواسط خرداد برداشت این محصول در این شهرستان ادامه دارد

دیگر خبرها

  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • برداشت محصولات جالیزی در شهرستان دشتی
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان