Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره احتمالی قطعی گاز و برق اظهار داشت: قطعاً در زمستان سال جاری کمبود گاز داریم البته قرار است گاز صنایع محدود شده و یا قطع شود ولی اولویت عدم قطعی گاز در زمستان مربوط به بخش خانگی است. 

وی افزود: اگر چنانچه با خاموشی‌های صنایع نتوانیم میزان گاز مورد نیاز کشور را کنترل کنیم ممکن است خاموشی گاز خانگی هم داشته باشیم ولی بعید است کار به آنجا برسد که شامل نیروگاه‌های حرارتی که از گاز برای تولید برق استفاده می‌کنند شده و آنها قطعاً دچار مشکل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا اینکه آنها بایستی از سوخت مایع (گازوئیل یا مازوت) استفاده کنند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چنانچه آلودگی در نیروگاه‌های برق حرارتی که از سوخت مایع استفاده می‌کنند ایجاد شود و طبق قانون محیط زیست آنها اجازه فعالیت پیدا نکنند آن دست از نیروگاه‌هایی که مازوت برای تولید برق استفاده کرده‌اند خاموش خواهند شد و به همین دلیل ممکن است خاموشی برق هم گریبانگیر ما در زمستان شود.

بیگی‌نژاد گفت: فعلاً جمع‌بندی لازم برای میزان خاموشی‌های برق و یا خاموشی نیروگاه‌های برق وجود ندارد و به همین دلیل دستگاه‌های مختلف تلاش زیادی دارند تا خاموشی‌های برق در زمستان به حداقل ممکن برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزیر نفت کشور زمستان ۱۴۰۰ با کمبود ۲۰۰میلیون متر مکعب گاز روبه رو است. در راستای حل این کمبود، دولت برنامه‌ریزی برای خرید گاز از ترکمنستان توسط بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده تا کشور در فصل زمستان برای تامین گاز مشکلی نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو کمیسیون انرژی مجلس قطعی گاز واردات گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید

جواد شاکر آرانی گفت: نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۳۹.۱ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، عنوان کرد: این در حالی است که نرخ تورم کل کشور در فروردین ماه سال جاری ۳۸.۸ درصد بوده است و استان قم از نظر این شاخص در جایگاه ۲۰ بین استان‌ها قرار دارد؛ تورم سالانه قم در فروردین ماه پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسیده‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: نرخ تورم نقطه‌ای کل استان قم نیز در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۲۸.۹ درصد برآورد شده‌است که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد کاهش داشته‌است.

شاکر آرانی بیان کرد: نرخ تورم نقطه‌ای کشور در فروردین ماه سال جاری ۳۰.۹ درصد بوده‌است، نرخ تورم نقطه‌ای استان قم در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۲ درصد پایین‌تر از متوسط کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم،گفت: همچنین نرخ تورم ماهانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۲.۸ درصد بوده‌است که نسبت به ماه قبل۰.۲ درصد افزایش داشته‌است، نرخ تورم ماهانه کشور در فروردین ماه ۲.۶ درصد بوده‌است و تورم ماهانه استان قم در فروردین ماه، در جایگاه ۱۹ بین استان‌ها قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، در توضیح نرخ تورم افزود: نرخ تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نبوده بلکه صرفا به معنای کاهش سرعت رشد و افزایش قیمت‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب