Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:18:16 GMT

دفترهای مشقی که خاک می خورند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۷۳۵۶

دفترهای مشقی که خاک می خورند

ایسنا/آذربایجان غربی امسال دومین سالی است که بدلیل شیوع کرونا دیگر در شهریور ماه هیچ شور و شوقی در شهر برای خرید نوشت افزار و رفتن به مدرسه در بین خانواده هاو دانش اموزان دیده نمی شود.

نامشخص بودن بازگشایی مدارس و برگزاری غیر حضوری کلاس های درس از یک سو و بالا بودن قیمت نوشت افزار از سوی دیگر موجب شده دانش آموزان و والدین رغبتی برای خرید لوازم التحریر نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت لوازم التحریر 

نیمایی فروشنده لوازم التحریر در ارومیه در گفت و گو با ایسنا افزود: امسال هم مانند سال گذشته خرید لوازم التحریر و نوشت افزار کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال اصلا جنس جدید برای مغازه اش نیاورده است، تصریح کرد: اگر خریدی هم باشد در حد یک خودکار و قلم است.

این فروشنده لوازم التحریر یاد آور شد: قیمت نوشت افزار ۵۰تا ۶۰درصد افزایش یافته و قدرت خرید مردم درحدی نیست  که مثل قبل خرید کنند.

وی اظهار کرد: اگر مدارس حضوری هم برگزار می شدند بعید است با این اوضاع قیمت ها بازار فروش خوبی داشته باشیم.بیشتر لوازم التحریر در مغازه خاک می خورند.. 

تمایل مردم برای خرید لوازم التحریر کاهش یافته است

علی یکی از فروشندگان قدیمی لوازم التحریر در ارومیه در گفت وگو با ایسنا افزود: در عمر۲۰ساله فروشندگی نوشت افزار بازار راکد و بی رونق مثل این دوسال را ندیدم.

وی تصریح کرد: کرونا خرید لوازم التحریر را کاهش داده و فروش ما را بشدت کاهش داده است.

این فروشنده خاطر نشان کرد: قیمت دفاتر تا ۸۰درصد افزایش یافته است. 

علی اظهار کرد: با وجود اینکه فروش آنلاین و گاها با تخفیف هم داریم ولی قیمت ها بالاست و مدارس حضوری نیست،طبیعتا مردم تمایلی به خرید ندارند.

پورمحمد که یک پسر کلاس ششم دارد در گفت وگو با ایسنا افزود: سال اول و دوم که پسرم مدرسه می رفت برای کل سال دفتر و نوشت افزار خرید می کردیم اما الان بااین شرایط تکی و در صورت نیاز خرید می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: انقدر قیمت ها افزایش یافته اگر کرونا هم نبود و مدارس حضوری بود باز هم مجبور بودیم کم خرید کنیم.

پورمحمد یاد آور شد: علاوه براینکه ۳میلیون تومان برای خرید تبلت  هزینه کرده هر هفته نزدیک به ۳۰هزار تومان پول اینترنت می دهند که خیلی زیاد است. 

کسادی بازار فروشندگان لوازم التحریر 

سلیمی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر و نوشت افزار ارومیه در گفت وگو با ایسنا افزود: با توجه به غیر حضوری بودن آموزش ها تقاضا برای خرید نوشت افزار کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: همین کاهش تقاضا موجب بروز مشکلات اقتصادی و کسادی  برای فروشندگان لوازم التحریر و نوشت افزار شده است.

سلیمی یاد آور شد: برخی از اقلام بین ۲۰تا۵۰درصد افزایش قیمت دارند .

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر و نوشت افزار ارومیه خاطر نشان کرد: امید است با شروع واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان، آموزش ها حضوری شده و رونق به بازار  نوشت افزار برگردد.

به گزارش ایسنا؛ بازار لوازم التحریر نیز همچون سایر صنوف تحت تاثیر مستقیم شیوع کرونا بوده و مشکلات اقتصادی مزید برعلت شده تا بازار فروش این صنف با رکود مواجه شود. برای عبور از این مشکل و دیدن دوباره شور و شوق بازگشایی مدارس در کوچه و بازار باید در کنار حمایت های عملی از این صنف توسط دولت، هرچه سریعتر واکسیناسیون دانش آموزان در کنار واکسیناسیون فرهنگیان و دانشجویان شروع شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی افزایش قیمت لوازم التحریر کروناویروس واکسیناسیون بازگشایی مدارس لوازم التحریر و نوشت افزار فروشندگان لوازم التحریر خرید لوازم التحریر برای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، بیشتر مسافران و گردشگران در کنار بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهر مثل سد مهاباد، خریدهای خود را هم از مراکز تجاری و بازارچه‌های متعدد مهاباد خرید می‌کنند.

البته این حضور همیشگی میهمانان در مهاباد هم بی ارتباط با رفتار خوب مردم این شهر و میهمان‌نوازی و انصاف بازاریان نیست.

مهاباد با جاذبه‌های گردشگری متنوع و مراکز خرید، از قطب‌های مهم گردشگری آذربایجان‌غربی است که در طول سال پذیرای مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور است.

 

دیگر خبرها

  • فرق دیسک و صفحه اصلی و تقلبی در چیست؟
  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • شور زندگی در جمعه بازار همدان
  • (تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو
  • از دیجی‌کالا لوازم آرایشی و بهداشتی بخرید 
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بازار صالح آباد کجای تهران است و مناسب کیست؟
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه