Web Analytics Made Easy - Statcounter



مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با ریزش شدید روز گذشته بازار گفت: این انتظار که بازار در این شرایط مثبت باشد، اشتباه است و معمولا قیمت سهام بعد از فصل مجامع  تا ۳۱ شهریور ماه که  سود و زیان و عملکرد تولید و فروش شرکت‌ها منتشر شود، در سکون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آمدن عملکرد تولید و فروش شرکت ها هر سهمی که پتانسیل رشد را دارد، مثبت می شود.

این انتظار که شاخص باید همیشه مثبت باشد غلط است!

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: این انتظار که باید همیشه و مداوم بورس مثبت باشد انتظار غلطی است، روز گذشته جمع معاملات بورس و فرابورس ۴۰ هزار میلیارد تومان بود که به این معنی است که پول در این بازار وجود دارد  و  اگر کسی فروشنده  باشد، برای فروش سهام خود با مشکل مواجه نمی شود، به دلیل اینکه مشکل بازار پول و نقدینگی نیست.

بیشتر بخوانید 

معاملات گواهی سپرده سیمان به زودی راه اندازی می‌شوند

وی ادامه داد:  بازار باید منتظر دو اتفاق مهم باشد، اولی رسیدن عملکرد تولید و فروش و سود و زیان شرکت‌ها که برای 6 ماه اول در انتهای تابستان منتشر می شود  و دومی  تغییرات مدیریتی که در وزارتخانه‌ها در حال رخ دادن است. تعدادی از مدیرعامل هلدینگ‌ها و  ساختار مدیریت شرکتی‌هایی که تحت پوشش هستند عوض می‌شود و در هنگامی که این تغییرات در حال رخ دادن است،  نباید از بازار انتظار رشد و مثبت بودن داشته باشیم.

در نیمه دوم سال، بازار سرمایه روی مثبت خودش را به سهامداران نشان می دهد!

صفاری تشریح کرد: بازار تا انجام این تغییرات بعضی از روز‌ها را مثبت و بعضی از روز‌ها را منفی سپری می‌کند. بنابراین  پس از منتشر شدن عملکرد و انجام تغییرات در نیمه دوم سال، بازار مثبتی  را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه به این پرسش که مشخص نبودن رئیس کل بانک مرکزی تا چه میزان در ریزش روز گذشته بازار نقش داشت؟ بیان کرد: کلا تیم اقتصادی مهم است و رئیس کل بانک مرکزی نیز یکی از ارکان  مهم اقتصادی است. معاونین و  وزرا، رئیس سازمان بورس، هلدینگ‌ها باید عوض شود، در این یک ماه باید انتظار تحول داشته باشیم و احتمالا نیمه دوم سال، بازار مثبتی را خواهیم داشت. با این وجود در حال حاضر نباید توقع ریزش زیادی را داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: منفی بازار تا حدودی طبیعی بوده و بیشتر به علت انتظار بازار و سهامداران  برای منتشر شدن عملکرد تولید و فروش شرکت‌ها است که در پایان شهریور  ماه منتشر می‌شوند. البته مشخص نبودن رئیس بانک مرکزی نیز به بازار ریسک هایی را  وارد می‌کند و حتی بعد از مشخص شدن  رئیس بانک مرکزی تعیین نرخ بهره نقش مهمی را در وضعیت بازار سرمایه ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاخص کل بازار سرمایه بورس ریزش بورس عملکرد تولید و فروش بازار سرمایه بانک مرکزی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

علی محمدنژاد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وضعیت تعادلی نوسانی و جدال تقاضا و عرضه امروز نیز ادامه داشت. با رنجی در نماد‌های خودرویی در میانه‌ بازار شاد هیجان گذرایی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اکثر نماد‌های شاخص ساز و لیدر، در منفی به کار خود پایان دادند. این در حالی بود که با چرخش پول به شرکت‌های متوسط و کوچک، نماد‌های بیشتری از این دو گروه در مثبت و حتی صف خرید بودند.

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۱۰۶۴۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۶۸۳۱ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۱۶۱ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. 

محمدنژاد اظهار کرد: امروز ۴۴۳ نماد مثبت یعنی (%۵۵) بازار و ۳۶۵ نماد منفی (%۴۵) ، ۹۵ (%۱۲) نماد صف خرید و ۳۲ (%۴) نماد صف فروش به کار خود پایان داد. در نهایت شاخص کل با افزایش ۱۰۷۱ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟