Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:40:15 GMT

فرار تبریزی‌ها از تبریز!

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۷۴۵۲

فرار تبریزی‌ها از تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوای باغبان در جلسه مشترک اعضای شورای شهر تبریز با نمایندگان مردم تبریز در مجلس  با بیان اینکه حداقل سه ماه یک بار جلسه هماهنگی با نمایندگان تبریز داشته باشیم، اظهار داشت: امروز بزرگترین مشکل تبریز حوزه آب است که باید در آینده به صورت جدی در این زمینه سرمایه گذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتقال آب ارس به تبریز و احیای دریاچه ارومیه از اولویت آب در تبریز و منطقه هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پیشرفت قطار شهری تبریز تصریح کرد: با وجود این که خط ۳ مترو تبریز را بودجه گذاری کردیم و خط یک درحال اتمام است و خط ۲ حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باغبان اضافه کرد: خط ۳ در سال‌های گذشته راکد مانده بود که شورا تاکید کرد تبریز از ردیف بودجه ملی در این خصوص نباید محروم شود.

وی با بیان اینکه از نمایندگان تبریز می‌خواهیم ردیف بودجه خط ۳ مترو تبریز را احیا کنند گفت: بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان بدهی از دولت داریم که بیشتر آن در زمینه ارائه پروانه در بافت فرسوده و حمل و نقل است که از نمایندگان مجلس تقاضا داریم این بدهی هارا پیگیر باشند.

علیرضا نوای باغبان تاکید کرد: لایحه مدیریت واحد شهری و درآمد پایدار شهرداری در مجلس است که آماده هستیم‌تبریز به عنوان پایلوت اجرای این طرح را برعهده بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت واحد شهری می‌توان بسیاری از مشکلات شهروندان با ادارات مختلف را رفع کرد، گفت: در برخی مواقع قوانینی می‌آید که باعث می شود درآمد پایدار شهرداری به خطر بیفتد، بسیاری طرح ها به جای اینکه باعث درآمد پایدار شهرداری باشد درآمد پایدار را به خطر می اندازد.

وی با اشاره به کاهش حریم اراضی تبریز با افتتاح بخش باسمنج گفت: با بخش شدن باسمنج مشکلی نداریم اما نباید به توسعه تبریز خدشه وارد کند.

باغبان اضافه کرد: ما با تشکیل باسمنج مشکلی نداریم اما کاهش اراضی محدوده تبریز به شدت مخالفیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در هفته گذشته کاهش ۳۰ درصدی عوارض را داشتیم که در راستای حمایت از  شهروندان بود و در ۶ ماهه دوم اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به عقب روی اتوبوسرانی در چند سال گذشته گفت: بیش از ۴۰۰ اتوبوس از خط حمل ونقل  عمومی تبریز بیرون رفته اما تنها تعداد ۱۲ اتوبوس وارد خط شده است.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: برنامه داریم سالانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وارد تبریز شود، اگر دولت توان تامین اتوبوس را دارد با دولت همکاری می‌کنیم اگرنه با بخش خصوصی همکاری خواهیم کرد.

باغبان تاکید کرد: سرمایه گذاری در تبریز در ۴ سال گذشته به خواب رفته است و بودجه شهرداری فقط وضعیت فعلی را تامین می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: اگر می‌خواهیم سرمایه گذار پای کار آید باید زمینه های سرمایه گذاری را فراهم کنیم تا تبریزی‌ها حداقل از تبریز فرار نکنند.

انتهای پیام/60034
 

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز کمبود آب انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه شهرداری تبریز شورای شهر تبریز قطار شهری تبریز مترو تبریز دریاچه ارومیه احیای دریاچه ارومیه لایحه مدیریت واحد شهری اتوبوسرانی تبریز عضو شورای اسلامی شهر تبریز درآمد پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز

فرماندار شهرستان تبریز در این جلسه ضمن قدردانی از سبزقامتان سپاه پاسداران به دلیل حمله موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران به رژیم کودک‌کش صهیونیستی اظهار کرد وگفت: امروز مقام معظم رهبری در عرصه‌های بین المللی و داخلی، عزت را به مردم تزریق کردند و با دستورات خود سبب خلق حماسه در جهان شدند.
فاتح با اشاره به شعار سال مبنی بر سال جهش تولید اذعان کرد: برخی موارد از جمله تامین زیرساخت‌های اساسی تولید، تامین منابع مالی، قیمت گذاری، فعال سازی واحد بازاریابی و فروش و ترویج کالای ایرانی باید مدنظر تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی  بیان کرد: کارویژه جوانی جمعیت یکی از اقدامات این کارگروه است که به کارمندان دارای سه فرزند (۴۵۰ نفر) پاداش سفر کربلا با ۱۰۰ دینار اعطا می‌شود.

وی گفت: توجه به سند سالمندان، جشنواره بهبود کیفیت نان، همایش بهشت ماندگار، نهضت ویژه قیر رایگان، استفاده از ظرفیت‌های مولدسازی و طرح نور نیروی انتظامی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این شهرستان در ماه آتی است.

فرماندار شهرستان تبریز همچنین به برگزاری رویداد ورزشی نوروزگاه در ۱۱ رشته برای زنان ورزشکار به میزبانی تبریز اشاره کرد و گفت: این رویداد با شرکت ورزشکاران ۱۲ کشور جهان (۹۰۰ مهمان خارجی) و با حضور همسران روسای جمهور به میزبانی تبریز در خردادماه امسال برگزار می‌شود.

وی در جلسه شورای ادارای از عوامل برنامه تریبون آزاد صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی به ویژه تهیه کنننده و کارگردان این برنامه فاخر و برتر تجلیل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • مذاکره باشگاه تراکتور با بردیف برای هدایت دوباره تیم تبریزی