Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی در خصوص اهمیت توسعه روابط تجاری و اقتصادی کشورمان با عراق، گفت: سفر نخست‌وزیر عراق به همراه هیات بلندپایه به کشورمان موجب عصبانیت غربی ها خصوصا ایالات متحده شد که این امر نشان از اهمیت افزایش سطح روابط میان تهران و بغداد است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور چندین وزیر عراقی در هیات اعزامی به ایران بیانگر جدی بودن دو کشور در توسعه روابط است، اظهار کرد: مباحث مرزی، تامین آب، خدمات فنی مهندسی، اقتصادی و غیره از جمله موضوعاتی بود که در سفر نخست‌وزیر عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نشان از آینده روشن در روابط تجاری دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران و عراق دو شریک بزرگ اقتصادی یکدیگر هستند، ادامه داد: این مهم در حالیست که پیوندهای دینی و مذهبی عمیقی میان دو ملت وجود دارد که افزایش سطح روابط اقتصادی را تسهیل می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عراق دارای بازار خوبی است که می تواند میزبان کالاهای تولیدی ایرانی باشد، افزود: فعال کردن تمام ظرفیت های اقتصادی میان دو کشور می تواند افق های روشن تری را میان دو کشور بوجود بیاورد؛ در واقع هرچقدر روابط تعمیق یابد، به نفع دو کشور خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریمی، هم اکنون فرصت خوبی برای ارزآوری و صادرات محصولات ایرانی وجود دارد که در این میان عراق می تواند یکی از مبداهای مهم بحساب بیاید.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ایران بغداد حسین نوش آبادی عراق عضو کمیسیون امنیت ملی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

رئیس جمهور ترکمنستان در جریان دیدار با وزیر امر خارجه جمهوری اسلامی ایران، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده، صبح پنجشنبه نهم فروردین با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

امیر عبداللهبان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذی‌ربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه‌های اقتصادی تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری‌های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح‌های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور، از این همکاری‌ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

سردار بردی محمدف با اشاره به تجارب مثبت اجرای طرح‌های زیربنایی توسط شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 740047

دیگر خبرها

  • تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه