Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره احتمالی قطعی گاز و برق اظهار داشت: قطعاً در زمستان سال جاری کمبود گاز داریم البته قرار است گاز صنایع محدود شده و یا قطع شود ولی اولویت عدم قطعی گاز در زمستان مربوط به بخش خانگی است.

وی افزود: اگر چنانچه با خاموشی‌های صنایع نتوانیم میزان گاز مورد نیاز کشور را کنترل کنیم ممکن است خاموشی گاز خانگی هم داشته باشیم ولی بعید است کار به آنجا برسد که شامل نیروگاه‌های حرارتی که از گاز برای تولید برق استفاده می‌کنند شده و آنها قطعاً دچار مشکل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا اینکه آنها بایستی از سوخت مایع (گازوئیل یا مازوت) استفاده کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چنانچه آلودگی در نیروگاه‌های برق حرارتی که از سوخت مایع استفاده می‌کنند ایجاد شود و طبق قانون محیط زیست آنها اجازه فعالیت پیدا نکنند آن دست از نیروگاه‌هایی که مازوت برای تولید برق استفاده کرده‌اند خاموش خواهند شد و به همین دلیل ممکن است خاموشی برق هم گریبانگیر ما در زمستان شود.

بیگی‌نژاد گفت: فعلاً جمع‌بندی لازم برای میزان خاموشی‌های برق و یا خاموشی نیروگاه‌های برق وجود ندارد و به همین دلیل دستگاه‌های مختلف تلاش زیادی دارند تا خاموشی‌های برق در زمستان به حداقل ممکن برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزیر نفت کشور زمستان ۱۴۰۰ با کمبود ۲۰۰میلیون متر مکعب گاز روبه رو است. در راستای حل این کمبود، دولت برنامه‌ریزی برای خرید گاز از ترکمنستان توسط بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده تا کشور در فصل زمستان برای تامین گاز مشکلی نداشته باشد./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: زمستان قطعی برق قطعی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد

محمد رئیسی  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان  گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع باد و باران در برخی از شهر‌های سیستان و بلوچستان، نشست مدیریت بحران این شرکت تشکیل و تمامی تیم‌های عملیاتی و پیمانکاری شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این خسارت‌ها در برخی مواقع باعث خاموشی‌های موقتی می‌شود، که با ثبت خاموشی در سامانه‌های شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، کارکنان عملیاتی این شرکت در مناطق آسیب دیده حاضر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صبوری و همکاری مشترکان برق در شرایط بحرانی بسیار مهم است، گفت: شهروندان گرامی در صورت بروز هر گونه خاموشی و یا خسارت به شبکه برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات و یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • خودنمایی زمستان در بهار سمیرم
  • اطلاعیه خاموشی برق در چرام
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد