Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در روزهای اخیر تخم‌مرغ در آذربایجان‌ غربی بار دیگر با افزایش قیمت از سبد غذایی اقشار ضعیف و کم‌درآمد حذف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، بازار کالاهای اساسی همچنان به لحاظ قیمتی متلاطم است و انباشت شدن برخی اقلام از جمله برنج، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات در فروشگاه‌ها نشان از عدم قدرت خرید مردم را دارد بنابراین بازار این اقلام کاملا راکد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز یکی از اقلام اساسی و پرمصرف مردم از سبد معیشتی حذف شده و سفره آنان کوچک و کوچک‌تر می‌شود و این گرانی همانند بختک بر روی سفره‌های مردم افتاده و خیال رفتن ندارد.

در چند سال گذشته لبنیات، مرغ و گوشت قرمز از سبد غذایی مردم اقشار ضعیف و متوسط حذف شده بود که تخم‌مرغ نیز بار دیگر به لیست این اقلام اضافه شد و برخی از مسئولان مدعی هستند که به دلیل واردات کم قیمت آن افزایش یافته است و برخی دیگر نیز عدم نظارت بر بازار را دلیل افزایش ناگهانی قیمت تخم‌مرغ می‌دانند که در هر صورت مسئولان و مدیران ارشد استانی و کشور باید به فکر معیشت مردم باشند.

مسئولان ناتوان استعفا دهند

مریم محمدی یکی از هموطنان استانی با گلایه‌مندی از افزایش لحظه‌ای قیمت‌های کالاهای اساسی عنوان کرد: تخم‌مرغ به عنوان آخرین پناهگاه پروتئینی مردم محسوب می‌شد که با افزایش قیمت این کالا همانند دیگر کالاهای اساسی از سبد غذایمان حذف شد.

وی بیان کرد: اگر مسئولان نمی‌توانند قیمت‌های کالاهای اساسی را کنترل کنند بهتر است استعفا دهند چرا که کمر مردم با این تورم افسار‌گسیخته خم شده است.

تخم‌مرغ مورد نیاز استان از طریق دیگر استان‌ها تامین می‌شود

مسئول شرکت پخش تخم‌مرغ در استان بیان کرد: تخم‌مرغ مورد نیاز استان از طریق دیگر استان‌ها تامین می‌شود که در هفته‌های اخیر به دلیل کاهش یافتن واردات قیمت این کالا نیز افزایش یافته است.

افزایش دوباره قیمت ها در بازار/ هر عدد تخم مرغ 1700 تومان شددوباره صف‌های طولانی برای خرید تخم مرغ در استان گلستان ایجاد شدتخم مرغ باز هم گران شد

محمد تقی‌زاده افزود: هفته گذشته نیز به دلیل کاهش یافتن واردات تخم‌مرغ عرضه این محصول در سطح استان نیز کاهش یافته بود‌ و قیمت‌ها در فروشگاه‌ها کاملا متفاوت بود که در این زمینه باید مسئولان مربوطه نظارت کامل را داشته باشند و امیدواریم مسئولان استانی پیگیر این مشکل شده و آن را حل کنند.

مشکل واردات تخم‌مرغ برطرف می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: در حال حاضر آذربایجان‌ غربی از لحاظ تولید گوشت مرغ هیچ مشکلی نداشته و حتی مازاد بر نیاز استان است.

اکبر کرامتی تصریح کرد: بیشترین هدف استان تولید گوشت مرغ است بنابراین تخم‌مرغ مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند.

وی عنوان کرد: در آینده نزدیک با سرمایه‌گذاری که انجام می‌‌گیرد تعداد مرغ تخم‌گذار در استان به یک میلیون قطعه افزایش یافته و مشکل تامین تخم‌مرغ نیز برطرف می‌شود.

کرامتی گفت: همچنین تخم‌مرغ مورد نیاز استان از طریق آذربایجان‌‌ شرقی تامین می‌شد که این استان در حال حاضر تنها نیاز خود استان را تامین می‌کند و این مشکل در این هفته برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تخم مرغ مورد نیاز کالاهای اساسی نیاز استان تخم مرغ قیمت ها حذف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد

 قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه به دنبال انتشار ادعاهایی مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به ایران و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

به نقل از رویتر، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۳۰ درصدی به ۲۴۰۵ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

خبرگزاری‌های آمریکایی مدعی اند رژیم صهیونیستی پاسخ موشکی ایران در هفته گذشته را تلافی کرده است. اما خبرگزاری‌های ایران آرامش در مناطقی را که ادعا می‌شود حمله به آن صورت گرفته گزارش داده‌اند.

ایران قبلاً در مورد حمله رژیم صهیونیستی به سایت‌های هسته‌ای خود هشدار داده و اعلام کرده بود در این صورت در سیاست خود برای دوری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای تجدید نظر خواهد کرد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن بالا رفته است.

ترس از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تمایل برای خرید طلا را بالا برده و باعث افزایش قیمت این فلز گرانبها علی رغم نرخ بالای بهره بانک مرکزی آمریکا شده است.

شاخص دلار هم پس از انتشار اخبار مربوط به رژیم صهیونیستی و ایران افزایش یافته اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نگذاشته است.

قیمت طلا حدود ۳ درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

تشدید شرایط ژئوپلیتیکی در خاورمیانه باعث شده طلا چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۶ افزایش به ۲۸ دلار و ۶۸ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۴ درصدی ۹۴۳ دلار و ۸۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • ۱۴ سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟