Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@02:02:25 GMT

سرقت ۶۰ دقیقه بعد از آزادی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۷۷۱۰

سرقت ۶۰ دقیقه بعد از آزادی

سارق حرفه‌ای که ۵ بار به اتهام گوشی‌قاپی به زندان افتاده بود، به‌خاطر شرط‌بندی با هم‌سلولی‌اش فقط یک ساعت بعد از آزادی نقشه سرقت‌هایش را از سر گرفت.

به گزارش مشرق، چند روز قبل مأموران گشت کلانتری در شمال تهران به پسر موتورسواری مشکوک شدند. با زیرنظر گرفتن پسر جوان، لحظاتی بعد او را در حالی که قصد سرقت گوشی تلفن همراه زن جوانی را داشت، دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارق ابتدا منکر سرقت بود اما در بازرسی بدنی از وی ۴ گوشی تلفن همراه پیدا شد که همگی سرقتی بود. همچنین مأموران در بازرسی از جیب لباس مرد جوان به نام جمشید یک برگه آزادی از زندان پیدا کردند که نشان می‌داد وی یک ساعت قبل از دستگیری از زندان آزاد شده است.

جمشید برای تحقیقات به دادسرای ویژه سرقت انتقال داده شد.

به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، متهم در اختیار کارآگاهان پلیس قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی او ادامه دارد.

گفت‌وگو با متهم

سرقت یک ساعت بعد از آزادی چرا؟

به‌خاطر شرط‌بندی. با هم سلولی‌ام شرط‌بندی کرده بودم و نمی‌توانستم در این شرط ببازم. «شاهین خطر» هم‌سلولی‌ام مثل من به اتهام سرقت گوشی تلفن همراه دستگیر شده بود اما به گفته خودش ۱۵ سالی بود که این کار را انجام می‌داد. به قول خودش دستش چسب داشت و در چشم برهم‌زدنی گوشی را سرقت می‌کرد. همان روزی که من آزاد شدم او هم آزاد شد. شاهین خیلی ادعا می‌کرد که سرعتش در گوشی قاپی بالاست و قرار گذاشتیم که در یک روز ۱۰۰ گوشی سرقت کنیم. مدل گوشی و قیمتش هم مهم نبود، فقط گوشی تلفن همراه باشد.

یعنی برای روکم‌کنی سرقت کردی؟

خب به غیر از پولی که در این میان گذاشته بودیم و قرار بود برنده ۲۰۰ میلیون تومان بگیرد همین که در کری‌خوانی او می‌باخت و جلوی دیگران مشخص می‌شد که من حرفه‌ای‌تر از او هستم، برایم کافی بود.

چند گوشی سرقت کردی که دستگیر شدی؟

هنگام سرقت پنجمین گوشی به دام افتادم و موفق نشدم شرط را برنده شوم.

سابقه داری؟

این دفعه ششمین باری است که بازداشت شدم.

دفعات قبلی به چه جرمی بازداشت شدی؟

من فقط در خط سرقت گوشی تلفن همراه هستم. دفعات قبلی هم سرقت گوشی بود. اما هر بار پس از مدتی که از حبسم گذشته بود کمی رد مال می‌دادم و به بهانه اینکه مابقی رد مال‌ها را هم بدهم از زندان آزاد می‌شدم و دوباره سرقت‌ها را انجام می‌داد.

این همه زندان برایت درس عبرت نبود؟

به غیر از این دفعه، بقیه سرقت‌ها از روی اجبار بود.

چه اجباری داشتی که سرقت کردی؟

کار و کاسبی درست و حسابی نداشتم و به پیشنهاد بچه‌محل‌هایم به فکر سرقت افتادم. اما وقتی افتادم زندان، من ماندم و کلی رد مال به همین دلیل مجبور می‌شدم که سرقت کنم و با پول‌های سرقتی، رد مال بدهم.

منبع: روزنامه ایران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سرقت سارق دزدی کیف قاپ گوشی قاپی پلیس اخبار حوادث گوشی تلفن همراه سرقت گوشی رد مال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در آیین آزادسازی تعدادی از این زندانیان در محل اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی فارس با تقدیر از اقدام قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ کوبنده به رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سپاه همواره در همه امورات مهمی مانند جبهه‌های جنگ با مستکبران، دفاع از حرم در قالب جبهه مقاومت، امنیت کشور، عمران و سازندگی پیشگام است و با ورود به حوزه کمک به زندانیان نیازمند نیز با راه‌اندازی پویش نذر رهایی توان مدیریتی در حوزه خیرین و کمک به مستضعفین و نیازمندان جامعه را نیز به منصه ظهور رساند.

او با اشاره به حضور ۴۵ بانوی زندانی جرائم غیر عمد و مالی عدم حضور این زنان در کانون خانواده‌هایشان را تأثر بر انگیز خواند و افزود: آزادی این بانوان زندانی باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه قضات دادگستری فارس نیز با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس زمینه رهایی ۱۰ هزار و ۱۲۰ زندانی را در طول یک سال اخیر فراهم ساخته‌اند، افزود: این روند در سال جاری نیز مطابق با اهداف تعیین شده در سند تحول و تعالی قوه قضاییه ادامه می‌یابد.

او همچنین پویش «سهم من ۴۰» را از جمله اقدامات موثر ستاد دیه خواند و خواستار مشارکت سپاه فجر استان در فضای مجازی جهت اطلاع‌رسانی این پویش شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین گفت: با مشارکت مردم و جمع‌آوری کمک‌های اندک می‌توان خانواده‌های بسیاری را از بند زندان و آسیب‌های آن رهانید.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس نیز در این مراسم گفت: در پویش نذر رهایی که در اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها آغاز شده است تا به امروز که شاهد پانزدهمین رویداد آن هستیم، با محوریت بسیج و سپاه فجر آفرین فارس تاکنون شاهد آزادی ۳ هزار نفر از زندانیان واجد شرایط و غیر عمد مشکلاتشان پیگیری شده و آزادی آنان فراهم شده است.

او افزود: در این نوبت از نذر رهایی ۱۴٠ نفر از زندانیان محکوم غیر عمد با فرایندی که ترسیم شده، موجبات استخلاصشان از زندان فراهم شده است که شاهد جشن رهایی تعدادی از آنان به‌صورت نمادین هستیم.

ابراهیمی از پیگیری روند آزادی حدود ۵٠٠ زندانی واجد شرایط که پرونده‌هایشان در هیئت‌های صلح و سازش مطرح شده، توسط کانون‌های بسیج خیرین و متنفضین خبر داد که پرونده آنان پیگیری، مشکلاتشات در پرونده‌های دعاوی با شکات و.. رفع واز ورود آنان به زندان‌ها پیشگیری شده است.

مدیرکل زندان‌های فارس در ارتباط با جشن‌های گلریزان ستاد دیه نیز گفت: در ماه رمضانی که گذشت، شانزده جشن گلریزان در سطح شهرستان‌های استان برگزار شد که خیرین و نیک‌اندیشان به‌صورت تقدی، تعهد معتبر و چک بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این جشن‌ها کمک کرده‌اند.

رئیس ستاد دیه فارس از آزادی بیش از۶۵٠ زندانی جرائم غیر عمد هم در یکسال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵٠ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های فارس حضور دارند که با استفاده از ظرفیت کمک‌های خیرین، ظرفیت‌های قانونی، پویش سهم من ۴٠، تاسیسات قضایی ـ حقوقی، اخذ تخفیف از شکات و... بتوانیم در آزادی این اشخاص از زندان اقدام کنیم.

او تاکید کرد: همواره نیازمند کمک مردم و خیرین شریف استان برای رهایی این انسان‌های گرفتار غیر عمد هستیم، پویش اجتماعی سهم من ۴٠ یک اقدام مهم و فرصتی برای همه هم استانی‌ها است که برای دومین سال جاری در حال اجراست، بیش از ۶ هزار تراکنش انجام و کمکی بالغ بر ۶ میلیارد تومان حاصل شده که ان‌شاءالله شاهد تداوم آن خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد
  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال زنــدان