Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود زنگنه رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: طی سال ۹۸ در سطح سه هزار و ۸۰۰ هکتار و در سال گذشته در گستره ۴۰۰ هکتار از اراضی بیابانی و کانون‌های گرد و غبار خراسان رضوی اقدام به درختکاری و عملیات حفاظتی خاک و بیابان زدایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: اما این اقدامات امسال نیز روند کاهشی داشته و اعتبارات در نظر گرفته شده امکان انجام عملیات در سطح بیشتر از ۳۷۵ هکتار را فراهم نمی‌کند.

رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: اعتبارات سال‌های ۹۸ و ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی تامین شد، اما امسال این اعتبارات قطع شده است و به همین دلیل از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم اقدام عاجلی در این زمینه انجام دهند و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبار ویژه برای این حوزه فراهم نمایند.

زنگنه بیان کرد: هم‌اکنون گستره انجام اقدامات بیابان زدایی و کاشت نهال در مناطق مد نظر ۹۰ درصد کاهش یافته و به ۱۰ درصد سال ۹۸ رسیده است.

بیشتر بخوانید

غوغای ریزگرد‌ها در آسمان مشهد/ منشاء اصلی ریزگردهاکجاست؟


او تصریح کرد: سالانه امکان اجرای پروژه در سطح حدود ۲۰ هزار هکتار در این استان وجود دارد که نیاز آن برای هر هکتار ۱۰۰ میلیون ریال است.

رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اعتبارات ملی این فصل را محدود دانست و تاکید کرد: با وجودی که برای استان‌هایی مانند خوزستان، خراسان جنوبی، ایلام، کرمان و منطقه جیرفت اعتبارات ویژه مقابله با ریزگرد‌ها اختصاص یافته است، برای استان خراسان رضوی سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده است.

زنگنه اظهار کرد: این در حالی است که خراسان رضوی جزو استان‌های بیابانی کشور و دارنده ۱۷ درصد عرصه‌های بیابانی ایران است.

او افزود: از سال ۱۳۴۴ و آغاز اولین عملیات بیابان زدایی تاکنون ۳۰۴ هزار هکتار نهال کاری درختچه تاغ در استان انجام شده است.

رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: وقوع خشکسالی امسال موجب شده هیچ پوشش گیاهی در عرصه‌ها باقی نماند و با حرکت باد، خاک به صورت گرد و غبار به راحتی از زمین بلند شده و جابه‌جا شود.

زنگنه بیان کرد: سال ۱۳۹۸ به دلیل بارندگی خوب، شاهد وقوع پدیده گرد و غبار نبودیم، اما از ابتدای امسال شاهد وقوع چندین توفان شن در شهرستان‌های سرخس، گناباد، خواف و سبزوار بودیم که علت آن ضعیف شدن و از بین رفتن پوشش گیاهی مناطق و به نوعی نیمه فعال شدن کانون‌ها بوده است.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیابان زدایی کاشت نهال خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:در فروردین سال جاری ۸ فیلم در سینما‌های خراسان رضوی اکران شد که در مجموع بیش از ۲۴۰ هزار نفر مخاطب داشتند.

سوسن محمدزاده  با اشاره به افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های استان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزود: این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۹ فیلم در سینما‌های استان اکران شده بود که در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار نفر مخاطب داشتند.

رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره میزان کل فروش فیلم‌های اکران‌شده در فروردین ماه امسال گفت: فیلم‌های اکران شده در ۷۶۴۴ سانس به فروش رفت که بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش را به ثبت رسانده است.

محمدزاده افزود: این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۴۵۶۸ سانس به فروش رفت که فیلم‌های اکران شده بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.

وی گفت: از میان فیلم‌های اکران شده در خراسان رضوی فیلم تمساح خوبی به کارگردانی جواد عزتی بیش از ۹ میلیارد تومان، فیلم بی‌بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و فیلم سال گربه به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش دشته است.

دیگر خبرها

  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی