Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@17:10:54 GMT

فرانسه: انگلیس همیشه فرصت طلب است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۷۸۱۴

فرانسه: انگلیس همیشه فرصت طلب است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا فرانسه سفیر خود در لندن را فرا نخوانده است، گفت که با توجه به «فرصت طلبی دائمی» انگلیس، هیچ فایده‌ای در انجام این کار نمی‌بیند.

لودریان در گفتگو با تلویزیون فرانسه، در این باره گفت: فراخواندن سفیر ما در لندن ضروری نبود، زیرا ما از قبل می‌دانیم که منطق دولت انگلیس بر مبنای فرصت طلبی دائمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین افزود که نقش انگلیس در پیمان تسلیحاتی جدید استرالیا-انگلیس-آمریکا موسوم به AUKUS، به عنوان «پنجمین چرخ در کالسکه» است. پاریس این معاهده را عملی فریبکارانه و خیانت آمیز می‌داند. به گفته لودریان، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا فقط یک ساعت قبل از علنی شدن پیمان جدید، او را از لغو توافق قبلی مطلع کرده بود.

لودریان گفت: به همین دلیل است که من می‌گویم فریب کاری، تحقیر و دروغ وجود داشته است و وقتی شما متحدی در حد و اندازه فرانسه دارید، با او اینگونه رفتار نمی‌کنید. وقتی ما شاهد این هستیم که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر استرالیا به همراه بوریس جانسون در حال اعلام توافق جدید هستند، (متوجه می‌شویم که) اعتماد شدیداً نقض شده است.

وی پیشتر نیز در سخنانی آمریکا و استرالیا را به دروغگویی متهم کرده بود.

لودریان این اظهارات را در واکنش به توافق نظامی واشنگتن با کانبرا اتخاذ کرده و درباره فراخواندن سفیر این کشور در واشنگتن و کانبرا نیز، این موضوع را نشان دهنده عمق بحران عنوان کرد.

به گفته لودریان این توافق پیامد‌هایی را برای آینده ناتو به همراه خواهد داشت.

لازم به توضیح است که استرالیا قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست‌های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی شد.

آمریکا و انگلیس متعهد شدند که زیردریایی‌های اتمی برای استرالیا تولید کنند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به عنوان خنجر خوردن از پشت یاد کرد و در همین راستا سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد

به دنبال افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای مقامات تل آویو/ نتانیاهو خواستار اقدام وزیران خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت خود شد.

به گزارش ایرنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در پی افزایش نگرانی‌ها درخصوص احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای مقامات در تل آویو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از صدور این حکم علیه خود و دیگر مقامات این رژیم دست به دامن آمریکا و اروپایی‌ها شده است.

این شبکه به نقل از منابعی در دیوان بین‌المللی دادگستری، گزارش داد: صدور حکم بازداشت بدون چراغ سبز آمریکا رخ نمی‌دهد و به همین دلیل نتانیاهو از وزرای خارجه آمریکا و انگلیس کمک خواسته است.

به گزارش ایرنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیش‌تر نیز در این باره گزارش داد که نتانیاهو خواستار اقدام وزیران خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت وی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری شده است.

رژیم صهیونیستی نگران این است که ممکن است دیوان بین‌المللی دادگستری در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم، قرار بازداشت صادر کند. نتانیاهو از جمله کسانی است که ممکن است مشمول این اقدام از سوی دادگاه لاهه شود.

دیوان بین المللی دادگستری در روز‌های ۱۱ و ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۱ و ۲۲ دی ۱۴۰۲) در لاهه دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه ساکنان نوار غزه برگزار کرد.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزوا‌های صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

این برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه و علیه آن رای صادر شده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهر ماه (۱۴۰۲)، رژیم صهیونیستی برای تلافی این حمله غافلگیرکننده، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، بمباران‌های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی نوار غزه و پس از چندی یورش زمینی به این منطقه را آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران