Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق ارزش گذاری سایت ترانسفر مارکت، تمام تیم های بزرگ ایران بعد از فصل نقل و انتقالات و جدایی دسته جمعی ستاره ها، از نظر ارزش گذاری اقتصادی، ضرر کرده اند و نسبت به گذشته افت فاحشی را تجربه می کنند.

به گزارش ایسنا، تا پایان لیگ بیستم، استقلال بالاتر از پرسپولیس، ارزشمندترین تیم ایران بود و بازیکنان ارزشمند و گران قیمتی را در ترکیب خود داشت اما با تغییر و تحولاتی که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی رخ داد، طبق اعلام سایت ترانسفر مارکت (مستندترین منبع اقتصادی فوتبال جهان که به‌ طور مستمر ارزش بازیکنان و در نتیجه ارزش تیم‌ها و لیگ‌های سراسر دنیا را مشخص می‌کند)، پرسپولیس اکنون ارزشمندترین تیم ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گل گهر سیرجان بعد از جذب چندین بازیکن نامدار و ارزشمند، اکنون در رتبه سوم ارزشمندترین تیم ایران قرار دارد و در این بین تراکتور که با مشکلات زیادی از جمله از دست دادن بازیکنان خود به علت مسائل مدیریتی و مالی مواجه است، تا نیمه‌های جدول سقوط کرده و دیگر در بین ارزشمندترین های لیگ قرار ندارد!

* استقلال

استقلال در حالی لیگ بیستم را به پایان رساند که این تیم با ۱۴.۹ میلیون یورو، ارزشمندترین تیم ایران بود اما جدایی بازیکنانی مانند مهدی قایدی، محمد نادری، شیخ دیاباته، هروویه میلیچ، رشید مظاهری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی و ... آبی‌ها را با سقوطی ۴ میلیون یورویی مواجه کرده و آن ها به رتبه دوم لیگ ایران تنزل کرده‌اند.

* پرسپولیس

پرسپولیس هم با افت ارزش تیمی مواجه شده اما این مقدار برای سرخپوشان شدید نیست. آن ها در پایان لیگ بیستم ۱۲.۶ میلیون یورو ارزش گذاری شده بودند که با وجود جدایی کنعانی‌زادگان، نوراللهی و مغانلو، پرسپولیس با ۱۱.۳ میلیون یورو به رتبه نخست ارزشمندترین تیم ایران صعود کرده است.

* سپاهان

جدایی بازیکنان ارزشمند و تاثیرگذاری مانند احسان حاج‌صفی، محمد محبی، پیام نیازمند، استنلی کی‌روش و ... گریبان سپاهان را هم گرفته و این تیم که تا قبل از این ۱۰.۲ میلیون یورو ارزش گذاری شده بود، با ۸.۶ میلیون یورو به رتبه چهارم ارزشمندترین تیم ایران سقوط کرده است.

* گل گهر سیرجان

شاید در یک نگاه منطقی، گل گهر تنها تیم لیگ برتر بود که نسبت به فصل گذشته تقویت شده است. تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان روی کاغذ نتوانستند به جای بازیکنان از دست رفته خود ستاره‌های بزرگتری را جذب کنند اما گل گهر ضمن حفظ برخی از داشته های خود، خریدهای جدیدی را هم انجام داده و از ۸.۳ میلیون یورو در لیگ بیستم، به رقم ۹.۱ میلیون در لیگ بیست و یکم رسیده است و در رتبه سوم قرار دارد.

* تراکتور

پنجمین تیم ارزشمند فصل گذشته با حدود دو میلیون یورو افت، از ۸.۴ میلیون یورو به ۶.۴۵ میلیون یورو سقوط کرده که این روند با توجه به اوضاع و احوال این روزهای تیم تبریزی چندان پایدار نیست و امکان دارد ارزش این تیم به پایین‌تر از این هم سقوط کنند.

در نگاه کلی لیگ ایران آب رفته و کوچ دسته جمعی ستاره های لیگ بیستم، باعث کاهش ارزش فوتبال ایران شده است. باید چشم انتظار آینده نشست و دید در طول فصل جدید، فوتبال ایران کدام بازیکنان را در حد ستاره های گذشته رونمایی می‌کند.

در ادامه جدول کلی ارزش‌گذاری تیم‌های ایرانی را مشاهده می‌کنید:

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ارزشمندترین تیم ایران میلیون یورو ارزش گذاری لیگ بیستم ستاره ها گل گهر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوشتری: ارزش تساوی در خانه گل‌گهر اندازه برد بود

هافبک تیم فوتبال استقلال خوزستان اعتقاد دارد تساوی دیرهنگام این تیم در خانه گل‌گهر سیرجان به اندازه برد بوده است. - اخبار ورزشی -

حسن شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی بیرون از خانه تیمش برابر گل‌گهر اظهار داشت: هر دو تیم در نیمه اول عملکرد خوبی نداشتند و شرایط جوی هم روی بازی تأثیر منفی گذاشته بود. در نیمه دوم بعد از خوردن گل اول، بازی دست ما بود که متأسفانه در دقیقه 90 گل خوردیم و کارمان بسیار سخت شد.

پورموسوی: نگران نیستیم و در لیگ برتر می‌مانیم

 

وی در ادامه افزود: وقتی 2 بر صفر عقب افتادیم، اصلاً فکر نمی‌کردیم بازی را مساوی کنیم، ولی خدا را شکر که بهترین اتفاق رخ داد و توانستیم دو گل بزنیم. ارزش این مساوی به اندازه برد بود و خوشحالیم که در سیرجان امتیاز گرفتیم.

شوشتری در پاسخ به این پرسش که آیا شاگردان پورموسوی در لیگ برتر می‌مانند یا خیر، یادآور شد: ما قطعاً در لیگ برتر می‌مانیم، چون تیم خوبی داریم و سرنوشت ماندن هم دست خودمان است. قطعاً از این بابت نگرانی نداریم. البته این را هم باید بگویم که ما در این فصل خیلی بدشانسی آوردیم و مستحق این بودیم که بیشتر امتیاز بگیریم.

هافبک تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره عملکرد خودش در این فصل گفت: من سه پاس گل دادم و یک گل زدم. خدا را شکر از عملکردم راضی هستم. دوست دارم بهتر از این بازی کنم تا هواداران و کادر فنی هم راضی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!
  • اعلام ارزش سهام استقلال و پرسپولیس (فیلم)
  • چرا پرسپولیس گران‌تر از استقلال فروخته شد؟
  • گولسیانی و کنعانی، گلزن‌ترین زوج خط دفاعی لیگ برتر ایران
  • شوشتری: ارزش تساوی در خانه گل‌گهر اندازه برد بود
  • گران ترین تیم منتخب ال کلاسیکو
  • تمجید اسطوره اینتر از جذب طارمی
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳/ طلا گران شد، سکه عقب رفت
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات دروازه‌بان‌ها در تاریخ فوتبال / کپا آریزابالاگا در صدر
  • افزایش کم سابقه صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۴