Web Analytics Made Easy - Statcounter

درباره فایل PSD

فرمت PSD یکی از فرمت‌های متداول برای فایل‌های لایه ‌باز است. این فرمت را می‌توان در نرم افزار فتوشاپ استفاده کرد. هنگامی که مشغول طراحی توسط نرم افزار فتوشاپ هستید، در هنگام ذخیره کردن از فرمت PSD استفاده کنید و سپس فایل را ذخیره کنید. این امر موجب می‌شود، هر زمانی که نیاز به استفاده مجدد از فایل داشته باشید بتوانید آن را ویرایش کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌توانید فایل را در اختیار افراد دیگر نیز قرار دهید و آن‌ها هم می‌توانند، تمامی بخش‌های فایل را ویرایش کنند. حداکثر حجم فایل‌های لایه‌باز PSD، دو گیگابایت است و امکان ذخیره بیش‌تر آن وجود ندارد. با این حال همین مقدار حجم بسیار بالایی است و تقریبا همه پروژه‌ها چه به‌صورت مبتدی و چه در حالت حرفه‌ای حجمی کمتر از دو گیگابایت دارند.

کاربردهای طرح لایه باز

طرح‌های آماده لایه ‌باز برای استفاده طراحان بسیار مناسب هستند. برای مثال فردی در یک شرکت تبلیغاتی مشغول به کار است و روزانه سفارش‌های زیادی برای طراحی و چاپ کارت ویزیت دریافت می‌کند. این فرد اگر بخواهد طراحی کارت ویزیت را از حالت پایه شروع کند، وقت زیادی را از دست خواهد داد. در صورتی که یک طرح آماده کارت ویزیت لایه ‌باز باعث می‌شود تا به سرعت و با کمی تغییر یک کار گرافیکی حرفه‌ای به مشتری تحویل دهد.

یادگیری سریع و پیشرفته فتوشاپ

یک راه سریع برای یادگیری دیدن پروژه و طرح‌های سایر افراد است. برای مثال هنگامی که فرد می‌خواد قدم در راه نویسندگی بگذارد همگان به او پیشنهاد می‌دهند تا آثار نویسندگان مشهور دنیا را مطالعه کند یا یک مهندس برای تعمیر ماشین می‌تواند از ابزار سایر افراد استفاده کند. پس همان‌طور که متوجه شدید همه شغل‌ها نیازمند این هستند که از تجربیات سایر افراد استفاده کنند. گرافیست حرفه‌ای هم با استفاده از فایل‌های لایه ‌باز دیگران می‌تواند به هدف مورد نظر خود برسد. با استفاده از طرح‌های لایه ‌باز می‌توانید طراحی و پروژه‌های مختلف گرافیکی را به‌سرعت و به‌آسانی به انجام برسانید و همچنین یادگیری شما در فتوشاپ افزایش می‌یابد. طرح‌های لایه ‌باز به شما امکان می‌دهد از تجربه بقیه در کار خود استفاده کنید.

امکان اجرای سریع کارهای گرافیکی

همان‌طور که قبلا هم ذکر کردیم یکی از ویژگی‌های مهم استفاده از طرح‌های لایه ‌باز صرفه‌جویی در زمان به انجام رساندن پروژه است. همچنین می‌توانید مطمئن باشید که این طرح‌های آماده به‌وسیله افراد حرفه‌ای و متخصص طراحی شده اند. طرح‌های آماده لایه ‌بازی که در وب وجود دارند در دو حالت پولی و رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. طرح‌های لایه ‌باز پولی توسط گرافیست‌های متخصص طراحی شده‌اند و آن‌هایی که در حالت رایگان هستند کارهای ترجمه شده سایت‌های خارجی هستند. در هر دو حالت می‌توانید بدون معطلی طرح لایه ‌باز را ویرایش و طرح مورد نظر خود را ایجاد کنید.

هدف از انتخاب فایل PSD

هنگامی که قصد دارید فایل لایه ‌باز را انتخاب کنید باید در نظر داشته باشید هدف از تهیه آن چیست؛ یعنی طرح گرافیکی به چه چیزی نیازمند است تا براساس آن فایل مناسب را انتخاب کنید. برای مثال کسانی که قصد طراحی کارت ویزیت یک دکتر را دارند نیازی به فایل لایه ‌باز کامیوتر نخواهند بود بلکه باید فایلی که مرتبط با اجزای پزشکی است را انتخاب کنند. پس توجه داشته باشید که با توجه به هدف، خرید شما از وب سایت فروش متفاوت خواهد بود.

انتخاب فایل لایه باز بر حسب هزینه

یکی از موارد بسیار مهم در هنگام انتخاب فایل لایه‌ باز درآمد دریافتی از پروژه است. برای مثال اگر برای طراحی یک کارت پوستر 60 هزار تومان دریافت می‌کنید، انتخاب یک طرح لایه باز که 50 هزار تومن باشد منطقی نخواهد بود. پس باید با در نظر داشتن میزان درآمدی که از طراحی دریافت می‌کنید فایل را انتخاب نمایید.  هنگامی که درآمد شما بیشتر شود قادر به انتخاب فایل‌های گران‌تری خواهید بود.

انتخاب فایل براساس طرح پایانی

اگر پروژه طراحی‌ای که مشغول به کار روی آن هستند یک کارت ویزیت است، باید در بخش طرح‌های آماده لایه باز کارت ویزیت به دنبال یک طرح مناسب باشید یا اگر طرح شما برای یک مرکز وکالت است باید طرح را از بخش فایل‌های لایه باز شرکت‌های وکالت انتخاب کنید.

انتخاب طرح برحسب نظر کارفرما

یکی از موارد مهم دیگری که در هنگام انتخاب فایل PSD باید مورد توجه قرار بدهید در نظر داشتن سلیقه کارفرما است. چون طرح شما باید در انتها مورد تایید کارفرما قرار گیرد، پس باید از ابتدا طرحی را مد نظر قرار دهید که مورد پسند کارفرما هم باشد تا بعدا مشکلی ایجاد نشود.

کارت ویزیت لایه باز

یکی از طراحی‌های بسیار پرکاربرد طراحی کارت ویزیت است که به‌صورت روزانه سفارش‌های زیادی را برای گرافیست فراهم می‌کند.

موکاپ چیست؟

موکاپ یک اصلاح است که برای فایل‌های پیش نمایش استفاده می‌شود. در واقع موکاپ فایل آماده‌ای است که از آن برای نمایش طراحی قالب سایت، پوستر، لوگو و ... استفاده می‌شود. در این میان موکاپ کارت ویزیت استفاده بیش‌تری نسبت به سایر فایل‌ها دارد. فایل موکاپ را در فتوشاپ به حالت ‌PSD ایجاد می‌کنند. مثلا هنگامی که یک کارت ویزیت طراحی شده است گرافیست برای اینکه نتیجه طرح را به صورت کاغذی مشاهده کند از موکاپ برای پیش نمایش استفاده می‌کند. استفاده از موکاپ باعث می‌شود، گرافیست بتواند تصمیم بهتری برای انتخاب سایز، سبک نمایش و رنگ بگیرد.

باک بهترین مرجع برای کارت ویزیت لایه باز

سایت باک یک فروشگاه اینترنتی در زمینه عرضه فایل‌های گرافیکی است که کارت ویزیت تنها یکی از بخش‌های آن است و در آن هزاران فایل مختلف قرار گرفته است. یکی از سایت‌های معروف گرافیکی سایت freepik.com است که در سایت باک این امکان را فراهم شده تا کاربران با خرید اعتبار اضافه، دانلود از فری پیک را به راحتی انجام دهند. به عبارت دیگر؛ فروشگاه باک به‌منظور راحتی کاربران برای دانلود فایل‌های مختلف گرافیکی، موزیک و ویدئویی از سایت‌های خارجی با قیمت مقرون به‌صرفه کار فعالیت می کند و روزبه‌روز به میزان فایل‌های آن افزوده می‌شود. برای استفاده از خدمات سایت باک به آدرس اینترنتی https://baaak.ir مراجعه فرمایید.

کد خبر 1556042

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فایل های لایه طرح های لایه انتخاب فایل کارت ویزیت برای مثال فایل لایه لایه باز حرفه ای فایل ها یک کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!/فیلم

امیرمسعود عابدین: کاور بادی فِنس یا PPF، لایه‌ای محافظتی جهت جلوگیری از ضربات وارده به بدنه خودرو است. این لایه پلاستیکی مانند گلس در تلفن همراه عمل می‌کند. علاوه‌بر سرامیک کردن بدنه، اعمال یک کاور محافظتی به مراقبت بیشتر کمک بسیاری می‌کند.

دو نوع بادی فِنس شفاف و مات وجود دارد. قبل از نصب کاور، بدنه به طور کامل تمیز و بررسی می‌شود تا نقصی نداشته باشد. پس از این کار، تمام بدنه خودرو، دو بار پولیش می‌شود.

سپس یک لایه بسیار نازک از روی کاور جدا می‌شود تا خاصیت چسبندگی پیدا کند. یک محلول خاص روی بدنه اسپری می‌شود و بلافاصله کاور نصب می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سختی و آسانی کاور کردن، متناسب با شکل و فرم بدنه خودرو است. وقتی خودروی شما دارای کاور محافظتی است، دیگر نمی‌توانید از کارواش اتوماتیک استفاده کنید.

عمر کاور متناسب با برند و نوع جنس آن می‌تواند متفاوت باشد؛ برای مثال ممکن است یک کاور بادی فنس تا ۲ سال عمر کند. با این لایه محافظتی، رنگدانه‌های بدنه بیشتر نمایان می‌شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۷۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898713

دیگر خبرها

  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!/فیلم
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • ترافیک عجیب در محور تهران رودهن
  • شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را عرضه کرد
  • شمسایی: فشار روی ملی‌پوشان، کارمان را مقابل بحرین سخت کرد
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس