Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه تروریستی داعش روز شنبه مسئولیت حمله به خط لوله اصلی انتقال گاز به جنوب شرقی پایتخت سوریه را که منجر به قطع برق دمشق و مناطق اطراف آن شد، برعهده گرفت.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گروه تروریستی در بیانیه ای اعلام کرد که در این حمله خط لوله اصلی میان نیروگاه‌های حرارتی "تشرین" و "دیرعلی" را منفجر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غسان الزمیل، وزیر برق سوریه روز شنبه گفت، ایستگاه دیرعلی در جنوب شرقی دمشق بیش از ۵۰ درصد نیاز برق این کشور را تأمین می‌کند.

همزمان وزارت نفت و منابع سوریه از احیای عملکرد خط لوله گاز سوریه پس از اتمام تعمیر آن خبر داد.

زیرساخت‌های نفت و گاز سوریه از جمله اهداف شبه نظامیان و گروه‌های تروریستی این کشور است.

جنگ سوریه از سال ۲۰۱۱ شبکه‌های برق و زیرساخت‌های نفت و گاز را در سراسر این کشور از بین برده است.

همچنین بزرگترین میدان‌های نفتی سوریه در شمال شرقی این کشور در اشغال آمریکا و گروه‌های همپیمان آن است و تحریم‌های غرب واردات سوخت از خارج را با مشکل مواجه کرده است. از این رو مردم سوریه تا ۲۰ ساعت در روز با قطع برق مواجهند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم قبول مسئولیت این تجاوز، به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، پس از دو ماه آرامش در جبهه های شرق سوریه، مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب عراق هدف حملاتی قرار گرفت که آمریکا مدعی شد مسئولیتی در این تجاوز نداشته است.

 

.

 

پس از این اقدام، دو پایگاه نظامی آمریکا در خراب الجیر در شمال شرقی شهر حسکه و میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند که علی رغم شایعات مطرح شده در ساعات نخست این عملیات، با بیانیه کتائب حزب الله عراق همراه شد که هرگونه مسئولیت در این عملیات را رد کرد.

به رغم هشدار های امنیتی نیروهای آمریکایی، گزارش های منابع تسنیم حاکی از آن است که یکی از موشک ها به مجاورت نقطه پدافندی و سالن اجتماعات داخل پایگاه آمریکا در میدان العمر اصابت کرده است.

«حسن العجیلی»؛ روزنامه نگار سوری در تشریح جزئیات حملات پهپادی و موشکی به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه به خبرنگار تسنیم در حلب گفت: در جریان این حمله پایگاه العمر با چهار موشک و یک پهپاد و پایگاه خراب الجیر با سه موشک و سه پهپاد به اختلاف یک ساعت هدف حمله قرار گرفتند.

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

 

حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه پس از تجاوز به مقر فرماندهی در پایگاه کالسو نشانگر رد و بدل شدن پیام های غیر مستقیم میان طرف های درگیر در این جبهه است که هیچ حمله ای به پایگاه های مقاومت اسلامی عراق و سوریه بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • سرانجام جانشین هانس یواخیم واتسکه در دورتموند مشخص شد؛ لارس ریکن
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه