Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@10:44:46 GMT

عبور از اوج مصرف تابستان امسال

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۸۳۴۷

عبور از اوج مصرف تابستان امسال

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از پایان دوران اوج مصرف تابستان و به صفر رسیدن خاموشی‌های بخش خانگی خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه از دوهفته گذشته تاکنون خاموشی در بخش خانگی اعمال نشده است، افزود: اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که زمان اوج مصرف تابستان امسال به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی مشهدی با قدردانی از مشترکان برق در همه بخش‌های کشور که با صرفه‌جویی در مصرف برق به این صنعت کمک کرده‌اند، گفت: هم اکنون شبکه سراسری برق و نیروگاه‌های کشور در حالت پایدار قرار دارد و تولید برق نیز در حالت حداکثری خود در حال انجام است.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه مصرف برق هنوز هم بیشتر از سال گذشته است، ادامه داد: به منظور حفظ پایداری شبکه، از هفته گذشته سه نیروگاه بخار برای تعمیرات اساسی و دوره‌ای مطابق برنامه زمانبندی شده از مدار تولید خارج شده‌اند تا برای زمان اوج مصرف زمستان و تابستان سال آینده آماده باشند.

رجبی مشهدی با قدردانی از صنایع به‌ویژه صنایع عمده‌ای که همکاری قابل توجهی در زمان اوج مصرف برق تابستان داشتند، گفت: مشترکان عمده با همکاری و کاهش مصرف توانستند شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که در کشور حداقل خاموشی را داشته باشیم و به همین دلیل اکنون شبکه سراسری در پایداری کامل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تابستان در مردادماه با رقم 67 هزار و 12 مگاوات و برای اولین بار در کشور رخ داده است، گفت: با کاهش مصرف برق که هم‌اکنون در کشور رخ داده است به تدریج از حجم و تعداد برنامه‌های زمانبندی شده و اقدامات مدیریت بار کاهش می‌یابد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تفاهمنامه‌های مربوط به مدیریت مصرف صنایع تا پایان شهریور ادامه دارد، افزود: البته این تفاهمنامه‌ها با توجه به شرایط فعلی, لزوما اجرا نمی‌شود به‌طوری‌که هم اکنون هیچگونه محدودیتی برای تامین برق صنایع وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق افزود: روز جمعه، صنعت برق بیش از 5 هزار مگاوات برق برای صنایع بزرگ کشور تامین کرده که البته این رقم در زمان کم باری معادل 8 هزار مگاوات بوده است، همچنین صنایع کوچک نیز طبق دستورالعمل‌ها در حال فعالیت بوده و تامین برق آنها نیز درحال انجام است.

وی ادامه داد: اعلام می‌کنیم خاموشی‌ها پایان یافته و هیچ محدودیتی برای مصارف برق صنایع وجود ندارد.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) شرکت مدیریت شبکه برق ایران مصطفی رجبی‌ مشهدی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پاون شرکت مدیریت شبکه برق ایران وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو رجبی مشهدی اوج مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر گفت: مدیریت بار شبکه از طریق نصب کنتور هوشمند، طی تابستان گذشته به بیش از١٠هزار مگاوات بالغ شد که ٧ هزار مگاوات آن مربوط به بخش توزیع نیرو و ٣ هزار مگاوات مربوط به بخش انتقال است.

حامد احمدی با اشاره به تخصیص بیش از ٦٠ هزار میلیارد‌ریال اعتبار در زمینه هوشمندسازی مصرف برق، اعتبار لازم برای هوشمندسازی کل مشترکان را بالغ بر ٥٠٠ هزار میلیارد ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، اهداف تعریف شده طرح هوشمندسازی صنعت برق به طور کامل در برنامه هفتم توسعه محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع هوشمندسازی و نقش تأمین منابع مالی برای تأمین تجهیزات از جمله کنتور‌های هوشمند، خاطرنشان کرد: با تصویب طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق و عملیاتی شدن این طرح که منجر به تأمین منابع مالی لازم برای ساخت تجهیزات و کنتور‌های هوشمند در داخل کشور می‌شود، نصب کنتور هوشمند شتاب بیشتری خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور امسال در تمام کشور اجرا می شود
  • ۴۴۵ روستای بی برق در سیل سیستان و بلوچستان / برق ۳۸۰ روستا وصل شد
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک