Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:54:13 GMT

۶۰ درصد ادارات استان سمنان برای معلولان مناسب‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۸۳۹۲

۶۰ درصد ادارات استان سمنان برای معلولان مناسب‌سازی شد

به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدپور روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان سمنان در سالن جلسات  ساختمان معاونت عمرانی استانداری افزود: استان سمنان در بین استانهای کشور در شاخص رعایت اصول مناسب‌سازی در رتبه یازدهم قرار دارد.

وی یادآور شد: استان سمنان حدود ۱۳ هزار معلول دارد که ۵ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۳ هزار نفر معلول نیمه‌بینا و نابینا هستند و این‌ مساله اهمیت مناسب سازی را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی برای حضور معلولان در جامعه یکی از مسایل اساسی است، تاکید کرد: چهار دستگاه اتوبوس شهری مناسب سازی شده در شهر سمنان در حال حاضر به افراد دارای معلولیت ارائه خدمات می کنند که نیاز است تا تقویت و ساماندهی شود.

ایزدپور گفت: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۱۳۸۳ تصویب و سپس در سال ۱۳۹۰ مورد بازبینی قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: بیش از ۱۰ درصد از جمعیت استان بالای ۶۰ سال سن دارند که می توانند از موارد مناسب سازی در سطح جامعه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مناسب سازی فقط مختص معلولان نیست و سایر افراد نیز از این مهم بهره مند خواهند شد، اضافه کرد: فرد معلول باید بتواند در هر جایی از شهر که اراده کرد، حضور یابد و خدمات دریافت کند.

 مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه مناسب سازی در استان، گفت: قانون جامع حمایت از معلولین، ظرفیت های بسیار خوبی در بحث مسکن، اشتغال، مناسب سازی و حقوق شهروندی دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کرد.

برچسب‌ها مناسب سازی معابر سمنان مدیریت شهری سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر سمنان مدیریت شهری مناسب سازی معابر سمنان مدیریت شهری سازمان بهزیستی کشور معلولان استان سمنان مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی

ایسنا/سمنان منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری معتقد است: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی تضاد جدی وجود دارد و از همین رو باید در زیست‌بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم.

آیت الله میرباقری که با استقبال استاندار سمنان امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه وارد استان شد، اظهار کرد: مساله اصلی ما در این دوران پیشرفت و توسعه است، مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد. 

وی ادامه داد: الگو سرمایه‌داری یکی از مباحثی است که باعث تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم خواهد شد. 

منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما می‌توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم. 

وی با بیان اینکه مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد، ادامه داد: این مهم را می‌توان در استان سمنان، با تشکیل اتاق فکر و همچنین راه‌اندازی هیات‌های اندیشه ورز محقق کرد. 

میرباقری به تضادهای ماهوی بین رویکردها در توسعه غربی با نگرش‌های مبتنی بر دین بین پرداخت و گفت: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، تضاد بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی  وجود دارد که ما باید در زیست بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم. 

منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ریل‌های پیشرفت استان با تدوین پیوست فرهنگی باید بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی شکل بگیرد. 

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار سمنان اظهار کرد: گزارش‌هایی که در خصوص استان اعلام شد بیانگر اقدامات ارزنده و دستاوردهای مطلوب همراه با رضایتمندی مردم است. 

آیت الله میرباقری منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پیش از این دیدار با حضور در مجموعه استانداری سمنان به مقام والای شهید گمنام ادای احترام کرد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری