Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تجهیزات پزشکی صنعتی مهم در هر کشوری است که درمان بیماران به رشد و توسعه آن وابستگی دارد. امروز ایران در این حوزه به نقطه ای رسیده است که محصولات ایران ساخت علاوه بر رفع نیاز کشور در بازارهای صادراتی نیز حضور مستمر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تلاش 227 شرکت دانش‌بنیان وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی با برند ایران‌ساخت به کشورهای دیگر رفته است و زمینه برای ارائه توانمندی ایران در این حوزه فراهم شده است.

فناوری‌های نوین با ورود به این حوزه تحول آفریدند و تجهیزاتی تولید شده است که حتی انجام عمل های جراحی از راه دور را نیز فراهم کردند. در ایران نیز تولید تجهیزات فناورانه و پیشرفته در این حوزه با سرعت در حال انجام است. سامانه جراحی رباتیک سینا، میکرو سی تی پیش بالینی، میز تشریح مجازی، ام آر آی، الکتروشوک، دستگاه سونوگرافی داپلر و تیپ میکروسکوپ نیروی اتمی چند نمونه کوچک از محصولات ایران ساخت این حوزه است که توانمندی فعالان این زیست بوم را نشان می دهد.

محصولاتی که علاوه بر رفع نیاز پزشکان و مراکز درمانی و بیمارستان ها؛ به انجام تحقیقات محققان سرعت می دهد و زمینه را برای تولیدات فناورانه دیگر فراهم می کند. البته بومی سازی این تجهیزات باعث کاهش هزینه ها نیز می شود و وابستگی به واردات را قطع می کند. از سویی برخی از این تجهیزات دانش بنیان در لیست تحریم ها قرار داشتند و با تولید ایران ساخت آن هم در حد استانداردهای جهانی گامی اثرگذار برای ایجاد قدرت در این حوزه برداشته شد. این توانمندی در شرایط بحران بسیار کارآمد شد. چنان که در زمان شیوع کرونا تجهیزاتی مانند ونتیلاتور که فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری تولید کردند به کمک آمد.

البته دانش‌بنیان‌ها قطعا برای تولید محصولات پیشرفته در این حوزه چالش هایی داشتند که مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ارائه 110 خدمت همچون سایر حوزه ها مسیر را برای این فعالان هموار کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی دانش بنیان زیست بوم فناوری و نوآوری دانش بنیان ایران ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این نمایشگاه بر روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های برجسته حوزه  سلامت متمرکز خواهد بود، به طوریکه متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان ، برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره گیری از فرصت‌ها در سرمایه گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.   غرفه داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تولید کنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماری‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.   شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این غرفه (پاویون) تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به نشانی https://tesc.ir/service/۸/۱ ثبت‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۲۴۲۴۱۳ تماس بگیرند.   سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام ، از ۹ تا ۱۲ می (مطابق با ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در محل کاخ فرهنگی «ویت خو» در شهر «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی