Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:56:53 GMT

کاهش ۷۰ درصدی برداشت پسته در یزد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۸۵۳۲

کاهش ۷۰ درصدی برداشت پسته در یزد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، وکیلی، رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد بعد از استان‌های کرمان و خراسان رضوی جایگاه سوم تولید پسته را در کشور دارد و ۵۴ هزار هکتار از اراضی استان یزد به کشت پسته اختصاص دارد که ۴۲ هزار هکتار آن بارور است.

وکیلی با اشاره به کاهش ۷۰درصدی محصول پسته در استان یزد، افزود: متوسط عملکرد برداشت از هر هکتار حدود هزارو سیصد کیلو گرم است و به طور متوسط حدود ۵۴ هزار تن پسته از باغات پسته استان یزد برداشت می‌شود که امسال بدلیل سرمازدگی زمان گلدهی پیش بینی می‌شود، فقط حدود ۲۰ هزار تن پسته محصول برداشت شود و درآمد ناخالص با ارزش تقریبی ۳۸۰۰ میلیارد تومان حاصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:۷۰ درصد محصول پسته تولیدی استان یزد به کشور‌های حوزه خلیج فارس، روسیه و چین صادر می‌شود.

وکیلی تصریح کرد: ارزش هر کیلو پسته صادراتی بین ۷ تا ۹ دلار است و محصول پسته در ۱۳۴ ترمینال ضبط پسته فرآوری و برای صادرات آماده می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: استان یزد بعد از استان‌های کرمان و خراسان رضوی جایگاه سوم تولید پسته در کشور را داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ارقام کله قوچی، اکبری، بادامی، احمد آقایی و اوحدی را از مهمترین ارقام پسته استان یزد برشمرد.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسته خندان جهاد کشاورزی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز