Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شیب نزولی ابتلا، بستری و کاهش آمار مرگ و میر ناشی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان طی هفته گذشته خبر داد.

هاشمی با اشاره به این که هم اینک ۴۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: در شبانه روز گذشته ۶۱ بیمار جدید کرونایی شناسایی و در بیمارستان بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

وضعیت کرونای خراسان شمالی نارنجی شد

او عنوان کرد: در حال حاضر به سمت کنترل اپیدمی بیماری می‌رویم.

هاشمی  همچنین به بهبود وضعیت اشغال تخت‌ها در بیمارستان‌های امام رضا (ع)، امام علی (ع)، هاشمی رفسنجانی و... اشاره کرد و گفت: با وجود نزولی شدن آمار ابتلا، بستری و فوتی ها‌ی ناشی از کووید ۱۹، اما همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات توسط شهروندان ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از واکسیناسیون ۴۴ درصدی جمعیت هدف (بالای ۱۸ سال) در خراسان شمالی خبر داد و گفت: پیک پنجم کرونا را گذرانده ایم و باید برای جلوگیری از گرفتار شدن به پیک‌های بعدی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به موقع واکسیناسیون شدن را فراموش نکنیم.

 هاشمی افزود: متاسفانه در برخی از روستا‌ها و شهرستان‌ها برای واکسیناسیون مقاومت‌های از سوی برخی از شهروندان وجود دارد که امیدواریم با فرهنگ سازی به موقع موانع برطرف شود.

او هم چنین تصریح کرد: تمامی افراد ۳۲ سال به بالا از امروز می‌توانند برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

هاشمی با اشاره به این که با کاهش سن واکسیناسون دغدغه واکسیناسیون بسیاری از گروه‌های شغلی کم می‌شود، افزود: در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار دز واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق می‌شود و خوشبختانه متقاضیان بدون دردسر و انتظار طولانی و هرگونه تجمعی به راحتی می‌توانند واکسن دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: احتمالا تا پایان هفته ۵ سال دیگر از سن تعیین شده برای واکسیناسیون کاهش یابد و در همین راستا تدابیر لازم برای واکسیناسیون اندیشیده شده است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کاهش مبتلایان به کرونا خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، زهرا دستجردی اظهار کرد: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر بوده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

دستجردی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان