Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به لزوم تکمیل طرح مناسب‌سازی در شهرهای مختلف استان معتقد است که افراد معلول باید بتوانند در هر جایی از شهر که اراده کنند، حضور پیدا کنند.

علیرضا ایزدپور در نشست مناسب سازی این استان اظهار کرد: مناسب سازی برای حضور معلولین در جامعه یکی از مطالب بسیار مهم و دارای اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۸۳ تصویب و سپس در سال ۹۰ مورد بازبینی قرار گرفت افزود: بیش از ۱۰ درصد از جمعیت استان سمنان بالای ۶۰ سال هستند که این جمعیت می‌توانند از موارد مناسب سازی در سطح جامعه بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه مناسب سازی صرفا مختص معلولین نیست و سایر افراد نیز از این مهم بهره مند خواهند شد خاطرنشان کرد: فرد معلول باید بتواند در هر جایی از شهر که اراده کرد، حضور پیدا کرده و خدمات دریافت کند.

وی با اشاره به بهبود برخی خدمات دستگاه ها به جامعه معلولان گفت: در حال حاضر چهار دستگاه اتوبوس شهری مناسب سازی شده در شهر سمنان به افراد دارای معلولیت ارائه خدمات می‌کنند که نیاز است تا تقویت و ساماندهی شود.

ایزدپور به پیگیری های ستاد مناسب سازی در استان پرداخت و افزود: تاکنون ۱۵ جلسه مناسب سازی برگزار شده و استان سمنان در بین استانهای کشور، در رتبه یازدهم از نظر رعایت اصول مناسب سازی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۶۰ درصد دستگاه های اجرایی استان بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، مناسب سازی شدند.

دبیر ستاد مناسب‌سازی استان  با اشاره به جمعیت معلولان در استان تصریح کرد:  در سطح استان بالغ بر ۱۳ هزار نفر معلول داریم که 5000 نفر از آنها معلول جسمی حرکتی و 3000 نفر معلول نیمه بینا و نابینا هستند و این‌ مهم اهمیت مناسب سازی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی بر لزوم اجرایی شدن قوانین تاکید و اضافه کرد: قانون جامع حمایت از معلولین، ظرفیت های بسیار خوبی در بحث مسکن، اشتغال، مناسب سازی و حقوق شهروندی دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی معلولان مناسب سازی معابر برای معلولان استان سمنان مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر

سعید رازانی اظهار کرد: مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها در سطح معابر به‌عنوان مراحل اولیه ساماندهی انجام می شود
وی گفت: روند اجرایی عملیات ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر با اجرای اقدامات مرمت، بهسازی و مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها و باهدف ساماندهی معابر  و همچنین زیباسازی فضا‌های شهری همسو با نیاز شهر و شهروندان در سطح معابر در این منطقه صورت خواهد گرفت.
بازرس کل لرستان هدف از اجرای این طرح را ارتقای کیفیت معابر و مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها به‌منظور تسهیل در عبور و مرور عابران و زیباسازی معابر عنوان و تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به مسائل عمرانی، باهدف ساماندهی معابر و همچنین زیباسازی فضا‌های شهری، مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها و جداول، در سال جاری با جدیت پیگیری خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • لحظه‌شماری بایرن: شاید این ستاره به رئال برسد
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود