Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری « سی ان ای » سنگاپور، در روز جهانی پاکسازی محیط زیست غواصان فیلیپینی به جمع آوری  کیسه های پلاستیکی، بطری های نوشیدنی و تورهای ماهیگیری از جزیره های مرجانی در عمق اقیانوس با هدف پیوستن به روز جهانی محیط زیست و همچنین برجسته کردن تاثیر زباله در اقیانوس های جهان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه گزارش یک منطقه معروف غواصی در جنوب پایتخت فیلیپین « مانیل »، حدود ده ها غواص در این عملیات شرکت کردند. 

« کارملا سویلا » برگزار کننده این عملیات در مصاحبه با رویترز گفته است: « با جمع آوری هر تور ماهیگیری و یا پلاستیکی در واقع می توان زندگی یک آبزی مثلا یک لاک پشت را نجات داد که در صورت خوردن ضایعات پلاستیکی خفه می شوند و می میرند. » 

فیلیپین، مجمع الجزایری متشکل از بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ جزیره با وسعت حدود ۳۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و یکی از بزرگترین منابع غنی دریایی جهان است.

اما پویشگران و فعالان محیط زیست معتقدند منابع دریایی  با بی توجهی مقامات محلی و سهل انگاری در قانون های محیط زیستی در معرض خطر و تهدید می باشند.

براساس گزارش سال ۲۰۲۱ وبسایت علمی « زندگی ما با داده ها »، تخمین زده می شود  در مجموع ۸۱ درصد زباله های پلاستیکی از آسیا هستند که یک سوم آن از کشور فیلیپین است. 

روز جهانی پاکسازی محیط زیست سالانه در سومین شنبه ماه سپتامبر برگزار می شود. 

برچسب‌ها فیلیپین ضایعات پلاستیک آلودگی پلاستیکی تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فیلیپین ضایعات پلاستیک آلودگی پلاستیکی فیلیپین ضایعات پلاستیک آلودگی پلاستیکی تخریب محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رضا لطافتی اظهار کرد: در حال حاضر در استان روزانه حدود ۲۳ تن زباله‌های پلاستیکی تولید می‌شود که با فعالیت ۸ واحد بازیافت پلاستیک، حجم قابل ملاحظه‌ای از آن در این واحدها، بازیافت می‌شود. همچنین روزانه مقادیر زیادی از زباله‌های پلاستیکی جمع آوری شده برای بازیافت به خارج استان ارسال می‌شود.
وی با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک (مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین)، رویکرد عموم مردم استان ایلام در زمینه حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مصداق بارز این موضوع، وجود ۴۹ سازمان مردم نهاد محیط زیستی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در استان است.
کارشناس مسئول مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: آلودگی پلاستیک و تولید میکرو پلاستیک‌ها یکی از انواع آلودگی نوظهور است که به صورت جدی منابع آب، خاک و تنوع زیستی را تهدید می‌کند و لازمه نجات زمین، مهار تولید و استفاده بی رویه از انواع پلاستیک‌ها است.
وی تشریح کرد: لازمه تولید آب و غذای سالم، وجود منابع آب و خاک سالم و پاکیزه است که عموم مردم باید در این زمینه با ارگان‌های متولی امر، همکاری کنند.
لطافتی یادآوری کرد: در هفته زمین پاک، برنامه‌های مختلفی از قبیل اجرای پاکسازی و کمپین بی زباله، حضور در خبرگزاری‌ها، تبیین حفاظت از زمین از سوی ائمه جمعه، برگزاری مسابقات نقاشی در مدارس، برگزاری نشست در محل خانه‌های محیط زیست سراسر استان و… برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • شناسایی مراکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات