Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:23:18 GMT

اقدام جدید هند بر علیه انحصارگرایی گوگل در این کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۸۹۸۱

اقدام جدید هند بر علیه انحصارگرایی گوگل در این کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تحقیقات دو ساله کمیسیون رقابت هند (CCI) نشان می‌دهد گوگل از موقعیت برتر سیستم عامل اندروید در هند سوءاستفاده کرده است. این شرکت با استفاده از منابع قدرتمند مالی خود به طور غیرقانونی به رقبایش آسیب زده است.

در گزارشی که واحد تحقیقات کمیسیون رقابت هند در ماه ژوئن منتشر کرده، آمده است: گوگل توانایی و انگیزش تولید کنندگان دستگاه برای توسعه و فروش محصولاتی با سیستم عامل جایگزین اندروید را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت فناوری آمریکایی در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد مشتاق همکاری با کمیسیون رقابت هند است تا نشان دهد چگونه دستگاه‌های اندروید رقابت و نوآوری را افزایش می‌دهند.

این در حالی است که رگولاتور هندی تاکنون درباره گزارش منتشر شده اظهار نظری نکرده است. قرار است اعضای کمیسیون مذکور گزارش را بررسی کنند و قبل از صدور دستور نهایی به گوگل فرصت دفاع از خودش را بدهند. به گفته یک منبع آگاه ممکن است دستور نهایی کمیسیون رقابت هند شامل جریمه نیز باشد.

این یافته‌ها، آخرین تحولات در خصوص چالش‌های رقابت گوگل در هند است. شرکت مذکور با چند تحقیق در بازارهای اپلیکیشن پرداخت و تلویزیون‌های هوشمند نیز روبرو است.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا، آمریکا و برخی دیگر از نقاط جهان نیز تحقیقاتی درباره گوگل آغاز کرده‌اند. همچنین کره جنوبی نیز به دلیل مسدودسازی قابلیت شخصی سازی اندروید گوگل را جریمه کرده است.

کد خبر 5308016

منبع: مهر

کلیدواژه: اندروید گوگل انتی تراست هندوستان حاکمیت سایبری حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری فیس بوک شبکه ملی اطلاعات شرکت دانش بنیان فناوری فضایی امنیت اطلاعات ایرانسل شرکت مخابرات ایران فضانوردان ایالات متحده امریکا عیسی زارع پور اینترنت کمیسیون رقابت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

دریافت 9 MB کد خبر 6082601

دیگر خبرها

  • شیائومی آپدیت HyperOS را برای سری ردمی نوت ۱۳، 5G منتشر کرد
  • حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • موج جدید اخراج‌ها در گوگل
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • نحوه به‌روزرسانی Android ۱۵ Beta ۱؛ برجسته ترین ویژگی‌ها و تلفن‌های واجد
  • اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • کارکنان گوگل به همکاری شرکتشان با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال