Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:57:23 GMT

بازدهی سد وشمگیر به دلیل عمر طولانی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۹۰۹۷

بازدهی سد وشمگیر به دلیل عمر طولانی کاهش یافت

حمیدرضا جانباز روز یکشنبه در پایان بازدید از سد وشمگیر آق قلا اظهار داشت: یکی از راه‌حل‌های برطرف شدن این مشکل، ذخیره آب مورد نیاز سد در مخزن اصلی و سه مخزن فرعی است.

وی با بیان اینکه این سد در تامین آب کشاورزان منطقه و جلوگیری از تخریب سیلاب نقش اساسی و مهم دارد گفت که تامین آب مورد نیاز سد وشمگیر و حل مشکلات آن نیازمند بودجه و اعتبارات ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانباز ادامه داد: گزارش این سد شامل مشکلات موجود و راه حل های اساسی رفع آن برای تصمیم‌گیری و تامین اعتبار مورد نیاز تحویل وزارت نیرو خواهد شد.

وی در ادامه به افزایش هشت برابری بودجه آب شرب گلستان اشاره کرد و گفت : تخصیص این اعتبار فرصت مناسبی برای توجه به بهبود وضعیت آب شرب استان به ویژه در مناطق روستایی است.

معاون وزیر نیرومدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: یکی از روش‌های تامین کامل و همیشگی آب مورد نیاز روستاها، پایداری منابع آبی است که باید مورد توجه و پیگیری های مسوولان قرار داده شود.

جانباز یادآور شد: سد نرماب در شرق گلستان که در نیمه ی اول سال آینده آبگیری خواهد شد و شیرین سازی آب دریا از جمله منابع پایدار آب شرب این استان است که می تواند آب مورد نیاز ساکنان مناطق گوناگون را تامین کند.

وی اظهار داشت: در مناطقی که کیفیت آب مطلوب نیست چاه آب جدید حفر می شود و تلاش می کنیم با شیرین سازی آب های لب شور در برخی مناطق آب شرب و سالم تحویل مردم دهیم.

سد وشمگیر در فاصلهٔ ۶۲ کیلومتری شمال شرق گرگان و در روستای عباس آباد بر روی رودخانهٔ گرگان احداث شده و فاصله آن تا ساحل دریای خزر ۷۰ کیلومتر و تا مرز بین ایران و ترکمنستان ۲۴ کیلومتر است.

عملیات اجرایی این سد سال ۱۳۴۵ آغاز شد در ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید.

 سطح شبکه آبیاری سد وشمگیر ۲۵ هزار هکتار و سطح خالص محدوده ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار است.

برچسب‌ها گرگان وزیر نیرو شرکت آب منطقه ای گلستان سد نرماب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان وزیر نیرو شرکت آب منطقه ای گرگان وزیر نیرو شرکت آب منطقه ای گلستان سد نرماب آب مورد نیاز سد وشمگیر آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان

 مهری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان در این همایش با اشاره به پیگیری اجرای طرح نان کامل در گلستان گفت: اکنون یک کارخانه برای تولید آرد نان کامل فعال شده است و از هفته آینده ۶ نانوایی درگرگان تولید نان کامل را اجرایی خواهند کرد.

او افزود: کارخانجات آرد نباید سبوس را بیشتر از حد تعیین شده برداشت کنند ودر نان کامل فقط چهار درصد سبوس آرد برداشت می‌شود.

محمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان هم گفت: دبیرخانه روز ملی گندم و آرد در استان استمرار خواهد داشت تا برنامه‌های کیفی در این حوزه در استان توسعه یابد.

سیدمحمد دهنوی افزود: امیدواریم اصلاحات گندم و آرد در استان با شتاب ادامه یافته و الگوی سایر استان‌های کشور شود.

محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم اعلام کرد: در گلستان امسال ۳۸۰ هزار هکتار زیر کشت گندم قرار دارد و پیش بینی می‌کنیم از این سطح بیش از یک میلیون تن گندم برداشت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • راهپیمائی مردم گرگان در حمایت از غزه + فیلم
  • راهپیمائی مردم گرگان در حمایت از غزه
  • حمایت از مردم غزه و فلسطین؛ امروز در گرگان
  • رها سازی آب سد گلستان از فردا
  • رها سازی آب فردا از سد گلستان
  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در گرگان
  • گشتی در چهارشنبه بازار گرگان