Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@11:49:51 GMT

بزرگراه ساحل جنوبی قشم کلنگ خورد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۹۱۲۹

بزرگراه ساحل جنوبی قشم کلنگ خورد

گروه استان‌ها – مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه قرارگاه خاتم بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال در این جزیره سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: کلنگ پروژه بزرگراه ساحل جنوبی قشم و ساختمان اداری این سازمان با حضور مسئولان بر زمین زده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، علی درویش‌پور در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی دو پروژه عمرانی شامل احداث بزرگراه ساحل جنوبی و ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: این دو طرح عمرانی با 14 هزار و 730 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی موسسۀ عمران صنعت وابسته به قرارگاه خاتم و با نظارت شرکت مهندسان مشاور صحن بوستان، اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پروژه بزرگراه ساحل جنوبی قشم به طول 35 کیلومتر و عرض هر طرف 11.5 متر با دو لایه خاک‌ریزی و دو لایه آسفالت به همراه گاردریل، روشنایی و علائم ترافیکی با اعتباری افزون بر 11 هزار میلیارد ریال در دستور کار قرارگاه خاتم قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، این بزرگراه با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در سطح جزیره قشم، ایجاد ارزش افزوده در راستای اراضی ساحلی حاشیه جاده و رونق گردشگری در سطح جزیره و همچنین افزایش ایمنی محورهای ارتباطی برون شهری جزیره قشم احداث می‌شود.

وی یادآور شد: براساس توافق انجام شده بین سازمان منطقه آزاد قشم و موسسۀ عمران صنعت وابسته به قرارگاه خاتم، عملیات عمرانی این بزرگراه قرار است در مدت 36 ماه اجرایی شود.

درویش‌پور همچنین از احداث ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم به مساحت 16 هزار مترمربع فضای اداری در 8 طبقه، به عنوان پروژه دومی نام برد که قرار است از سوی این موسسۀ اجرا شود.

به گفته او، این پروژه عمرانی با هدف توسعه فضای اداری، بهبود عملکرد واحدهای زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد قشم و در قالب یک مجموعه واحد و افزایش سرعت در روند اجرای امورات اداری و پاسخگویی به ارباب رجوع احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این پروژه عمرانی بالغ بر سه‌هزار و 600 میلیارد ریال است که براساس توافق انجام شده، 24 ماهه به اتمام خواهد رسید.

سعید رضا مختاری مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) هم در این مراسم اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی در قشم با در نظر گرفتن پیوست‌های محیط زیستی و حفظ و رونق ظرفیت‌های گردشگری انجام می‌شود.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم هم اعلام کرد: پروژه‌های عمرانی و زیربنایی توسط سازمان منطقه آزاد قشم با هدف خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آن‌ها، اعتماد عمومی به عملکرد مسئولان به ویژه دولت را افزایش می‌دهد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم هم بیان داشت: احداث بزرگراه ساحل جنوبی با توجه به حجم ترافیک عبوری و وجود نقاط حادثه‌خیز، می‌تواند موجب افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش آمار تصادفات در این محور شود.

محمد آشوری تازیانی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مناطق آزاد برای اینکه خدمت‌رسان باشند، باید براساس راهبردها و نقشه راه تهیه شده عمل کنند.

احمد مرادی دیگر نماینده مردم قشم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس در کنار سازمان منطقه آزاد قشم و سایر دستگاه‌های اجرایی با تمام قوا برای رفع نیازهای مردم و مشکلات موجود در این منطقه تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: حل مشکلات مربوط به تامین آب آشامیدنی باکیفیت در تمام نقاط جزیره قشم یکی از موضوعاتی است که با همکاری تمام بخش‌ها و فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تفاهم‌نامه با سازمان آب و فاضلاب کشور، در آینده نزدیک حل خواهد شد.

منصور آرامی دیگر نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: احداث بزرگراه ساحل جنوبی قشم به لحاظ حجم عمرانی یکی از ابر پروژه‌های عمرانی است که می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی ساکنان جزیره و افزایش ایمنی جاده‌ها در این منطقه، کمک کند.

وی افزود: فلسفه وجودی مناطق آزاد رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار است اما به علت کمبود منابع، آن‌ها مشغول جبران عقب ماندگی‌های حوزه‌های زیرساختی شده‌اند و از این منظر باید از نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد کشور قدردانی کرد.

طرح‌های نیمه کاره و نقاط حادثه خیر بخش مرکزی قشم به سرعت اصلاح شودشوراهای اسلامی ظرفیتی برای توسعه قشم هستندروستاهای قشم در بحث آب و راه همچنان نیازمند خدمت هستند

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم هم در این مراسم بیان داشت: باید قدردان سیاست‌گذاری صورت گرفته سازمان منطقه آزاد قشم و همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای احداث بزرگراه ساحل جنوبی بود.

وی ادامه داد: این طرح می‌تواند زمینه‌ساز بهبود خدمت‌رسانی و توسعه متوازن در منطقه باشد و طی سال‌های گذشته خدمات سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، موجب بهبود شاخص‌ها در همه حوزه‌ها شده است.

شایان ذکر است؛ در آیین کلنگ‌زنی این دو پروژه، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این سازمان، مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه خاتم الانبیا، امامان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان قشم، نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی قشم هم حضور داشتند.

انتهای پیام/7558/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سازمان منطقه آزاد قشم مجلس شورای اسلامی قرارگاه خاتم میلیارد ریال قشم هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،سیدانور رشیدی با بیان این مطلب گفت:این پروژه‌ها شامل مجتمع فرهنگی شهدا، شهرداری الکترونیک، فاز اول پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار و کلنگ احداث پارکینگ طبقاتی پارک شهدا است.
وی افزود:برای اجرای این طرح‌ها ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
شهردار سنندج همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح فاز اول پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار در فصل عمران امسال خبر داد.
رشیدی در ادامه به عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی در مساحت ۳ هزار مترمربع در پارک شهدای شهر سنندج اشاره کرد و افزود: قرار است کلنگ احداث این طرح در آینده نزدیک بر زمین زده شود.
وی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی نیز برای عید سعید فطر، هفته سنه، ۲۲ گولان و ... تعریف شده که زمینه افزایش شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر خلاق موسیقی جهان تحقق می‌بخشد.
رشیدی در پایان تصریح کرد: شهرداری سنندج ۸۰۰ میلیارد تومان از ادارات طلب دارد که ۲۴۰ میلیارد آن در کمیسیون ماده ۷۷ تائید و نهایی شده است.

دیگر خبرها

  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری | پل دوبرگردان ۴۸۰ تنی در حال نصب است
  • رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • غزه ؛ غرق شدن 12 نفر هنگام کسب کمک در دریا
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق جنوبی کشور/ از فعالیت‌های تفریحی در مناطق ساحلی اجتناب کنید
  • پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی بوشهر
  • منطقه آزاد چابهار برای تولید و صادرات بیشتر تلاش کند