Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا ‌پنجشنبه (اول مهر) در استان‌های ساحلی خزر در برخی ساعات بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود، گفت: در همین مدت در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این شرایط جوی امروز (۲۸ شهریور) در خراسان شمالی نیز ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین خلیج فارس طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (۲۹ تا ۳۱ شهریور) مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۳ و ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

وضعیت جوی تهران

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۳۰ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان این استان طی ۴ روز آینده صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. امروز (۲۸ شهریور) در بخش‌های غربی و جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

از فردا (۲۹ شهریورماه) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز (۲۸ شهریور) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است.

حاکمیت جو نسبتاً آرام و پایدار در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۲۹ شهریور) پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار می‌گیرد. کاهش تدریجی تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود، هرچند با افزایش تندی باد در ساعات پایانی دوشنبه، احتمال پراکندگی و بهبود کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۸۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول  قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۸۸ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

کد خبر 627566

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پیش بینی می شود درجه سانتیگراد کیفیت هوا آلاینده ها ۲۹ شهریور ذرات معلق وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی بارندگی و کاهش دمای هوا در بعضی مناطق گفت: بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بعضی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان، امتداد رشته کوه زاگرس، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال شرق فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان، همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد، کرمان، شرق هرمزگان، بعضی نقاط خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بعضی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بعضی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور، به تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد و پنجشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق، رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس، کرمان، بعضی نقاط سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعه در بعضی مناطق جنوب شرق و بعضی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش رخ خواهد داد، گفت: از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود و در مناطق مستعد، بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نمی‌دهد، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ همچنین دوشنبه و سه‌شنبه غرب خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری به تدریج ابری، گاهی رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال طوفان و گرد و خاک با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، قسمتی ابری، به تدریج ابری و همراه با رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ با بیشینه ۲۰ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 746770

دیگر خبرها

  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • رگبار شدید باران در استان تهران/ افزایش دما در تمام نقاط کشور
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ تهران کی سرد می‌شود؟
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد