Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه انجام واکسیناسیون به معنای بازگشایی مدارس نیست، گفت: واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در سراسر کشور آغاز شده است.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: بهرام عین اللهی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل بازگشایی مدارس، گفت: در این راستا و براساس مطالعات علمی، تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت و همچنین واکسن‌هایی که در کشور داریم، تایید شد که از امروز و در تمام مراکز کشور، دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مرحله بعدی با مطالعات گسترده‌ای که انجام می‌شود، واکسیناسیون کودکان ۷ تا ۱۲ سال را آغاز خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به الزامات بازگشایی مدارس و با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون به منزله بازگشایی مدارس نیست، بلکه زمینه‌ها فراهم می‌شوند، افزود: برای بازگشایی مدارس لازم است هر دو دز واکسن تزریق شود، بنابراین توصیه ما این است که دانش آموزان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و به این ترتیب ان شاءالله واکسیناسیون آن‌ها نیز آغاز و انجام شود.

بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا ۳ هفته آتی

عین اللهی درادامه صحبت‌هایش با اعلام اینکه طی ۲ تا ۳ هفته آینده دانشگاه‌های علوم پزشکی بازگشایی می‌شوند، در عین حال درباره مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در کشور به ایسنا، گفت: براساس هماهنگی که استانداری‌ها در سراسر کشور انجام داده اند، پایگاه‌های واکسیناسیون افزایش پیدا کرده اند. بالغ بر ۳۰ درصد تعداد پایگاه‌ها افزایش پیدا کرده و نزدیک به هزار و ۹۰ مرکز تجمیعی در سراسر کشور ایجاد شده است.

آمادگی مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور
حذف شرط سنی واکسن در صورت افزایش مراکز تزریق

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت تزریق واکسن در مراکز و پایگاه‌ها در صورت کاهش محدودیت سنی واکسیناسیون، گفت: در بازدید‌هایی که از ۹ استان داشتم، متوجه شدم که آمادگی کامل برای واکسیناسیون مردم در مراکز وجود دارد.

وی درباره تهران نیز گفت: با توجه به جمعیت زیادی که در تهران داریم استاندار محترم این قول را داده اند که از روز سه شنبه تعداد پایگاه‌ها را به مقدار زیادی افزایش دهند و به احتمال زیاد اگر تعداد پایگاه‌ها افزایش یابد شاید شرایط سنی را برای همه حذف کنیم.

موج پنجم درحال فروکش است
بهترین زمان برای انجام واکسیناسیون

وزیر بهداشت همچنین در توضیح وضعیت فعلی کووید-۱۹ در کشور گفت: براساس آمار، اکنون موج پنجم درحال فروکش کردن است و هنگامی که این بیماری درحال فروکش کردن باشد به این معناست که ویروس فعال نیست و هنگامی که ویروس فعال نباشد، بهترین زمان برای واکسیناسیون است.

وزیر بهداشت در پایان صحبت هایش به ایسنا گفت: یکی از نگرانی‌هایی که همیشه وجود دارد این است که وقتی ویروس فعال بوده و ما در پاندمی هستیم، فرد بیماری را داشته و واکسن هم تزریق کند که این موضوع باعث تشدید بیماری می‌شود؛ بنابراین اکنون بهترین زمان برای انجام واکسیناسیون است و توصیه می‌کنم هموطنان در اسرع وقت برای دریافت واکسن مراجعه کنند تا ان شاءالله از شیوع موج بعدی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسن کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا انجام واکسیناسیون بازگشایی مدارس سراسر کشور وزیر بهداشت پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : طی برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان جمعیت هلال احمر کشور، متقاضیان حج تمتع قبل از اعزام باید معاینات پزشکی و تاییدیه سلامت را از سوی هلال احمر دریافت کنند و سپس اقدامات سفر را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در این معاینات صلاحیت و تائید توانایی جسمانی و روانی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت تا در صورت احراز، اسامی آنان در سامانه ثبت معاینات ثبت شده و زائران بتوانند در ادامه ثبت نام قطعی حج ۱۴۰۳ را انجام دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: در این راستا وضعیت سلامت ۹۶۵ زائر حج تمتع استان‌های کرمانشاه و ایلام با حضور پزشکان جمعیت هلال احمر استان تحت نظارت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

محمدی با بیان اینکه امسال معاینات پزشکی زایران استان ایلام هم در کرمانشاه انجام می‌شود افزود: افرادی که به معاینات بیشتر نیاز داشته و یا مشکلاتی همچون ناراحتی‌های کلیوی و قلبی و عروقی داشتند نیز به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند تا در انجام مراسم معنوی حج دچار مشکل نشوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد